Bijzonder lelijk is t ook nog
Ik vind, bij zowel oud/vintage/vies als bij nieuw/modern/fris snowflake ruk/lelijk/nergens op slaan. Dus ook bij deze jammer van de wijzer.
Toegegeven, de snowflake is bij een chrono niet het meest handig maar ik denk dat het gaaf ding wordt. Lengte wijzers is wat mij betreft ok, ongeveer hetzelfde als bij de Speedmaster. Alles valt of staat bij de dikte van dit horloge… (en de diameter van de kroon voorspelt weinig goeds…)
We’ll see…
Mijn hemel, wat een bak ellende om alle hierboven genoemde redenen. Zit er dan niemand bij de designafdeling van Tudor die zegt: “Collega’s, dit ziet er echt niet uit, terug naar de tekentafel.”
Nee, nog erger. Iemand heeft dit goedgekeurd…
Da’s ongeveer net zo erg al met die schaamnamen en dat je partner het dan toch een goed idee vindt!
Tja, ze hebben de afgelopen jaren inderdaad weinig goeds ontworpen…
Dus…
Dat lijkt best mee te vallen. Deze chrono wordt met elke foto mooier.
De ‘oude’ Big Block doet toch het meest mijn hart sneller kloppen.
Genesis
Valt me mee. Denk dat een normale BB net zo dik is. Las ook ergens 70 uur gangreserve
Al iets bekend over de diameter?
41mm. Dichte achterkant. Ze schatten m 13mm dik. Dat is voor een chrono niet veel.
Dat zijn zelfs hele fijne afmetingen. Dus; nieuw ontwikkeld COSC chronograaf uurwerk, symmetrische wijzerplaat, prima afmetingen en een Tudor. Uitstekend!
Datumschijf had dan wel weer de kleur van de wijzerplaat mogen hebben…
Als ik die foto zo zie geloof ik niet dat ie 13mm dik is maar veel dikker.
Hij had m met zijn iPhone gemeten en toen kwam ie op 11 uit. Dat zou wel heel dun zijn. Daarna op 13mm. Overigens is ie niet modulair, daardoor kan ie wel een stuk dunner. Speedy is effectief ook niet dik. Wel een handopwinder. Broad Arrow is uit mijn hoofd 13,5mm dik.
Morgen weten we het zeker.
Sandwich is 13.9 mm en de pro volgens mij 14.1 mm.
Daar hebben we t al een aantal posts over
Maar bol glas. Heeft deze niet