Nieuwe Tudor Black Bay Pro

En uhhhh die kon ik destijds (lang geleden) ruilen tegen mijn GMT Master met 1000 gulden toe.
Niet gedaan. Beetje dom. :slightly_smiling_face:

Plakmerken? :upside_down_face:

1 like

Zelfde als met Rolex, je weet nooit wat echt de waarheid is:
Soms hebben ze niks maar komt er ineens later in gesprek van achter toch een naar voren.
Soms ‘er is geen lijst en we nemen geen bestellingen aan’, maar je/anderen worden wel gebeld als hij geleverd is (oftewel: er is/was dus wel een lijstje).
Ze roepen maar wat, eenduidig is het nooit en zeker de eerste weken na de release niet.

Verbaast me trouwens dat nog niemand er eentje heeft kunnen scoren (of ik wat gemist?), immers meestal wordt de eerste dag/dagen na release er al 1 a 2 verkocht in NL.

Dat is toch echt een NL dingetje. In België kan je gewoon op de wachtlijst voor een Rolex en bestel je gewoon een Tudor bij de AD. Het is hier alleszins geen rocket science :slight_smile:

4 likes

Met Tudor is het gewoon even geduld hebben. Iedereen springt er nu op, maar over een paar maanden is het gewoon te krijgen uit voorraad of te bestellen. Was ook al zo met iedere BB58 uitvoering.

5 likes

Niet heel origineel maar dat is de Tudor nou ook niet echt.

En voor €500 heb je dan een leuk horloge. Vind deze “hommage” van Steinhart op de een of andere manier minder erg dan een kopie van de sub.

De Tudor trouwens heel mooi. Ben benieuwd hoe de verhoudingen er in het echt uitzien

1 like

:slightly_smiling_face:

Ja daar zijn jullie goed in. :nerd_face::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Manmanman de fanboy schaamte volledig voorbij :joy:

5 likes

Mannen haten op Rolex en willen vervolgens een Tudor kopen met een Rolex ontwerp… :rofl:

Ik haten op Rolex? Geen reden toe. Maar zo bijzonder is Rolex helemaal niet als het op de “hardware” aankomt.

De marketing is gewoon keihard goed. Daar vallen types zoals jij helemaal in katzwijm.

8 likes

Zijn er nu al betere filmpjes van de nieuwe Pro? Die wat meer details tonen. Ik ben erg benieuwd naar het zijzicht en vergelijk met de BB58.

Ik vind de Pro er goed uitzien, lekkere vintage vibe. Ik vind hem beduidend mooier dan de moderne Rolex equivalent (explorer II).

Maar… 14.6mm dik…

1788a217542431923df199f8cfd7fe96713d8074.jpeg

6 likes
3 likes

maar geen ‘echte’ / travellers GMT - mocht je dat belangrijk vinden. Dat was het voor mij wel, en gesettled voor een Tudor GMT. Voor mij draagt die gewoon fantastisch.

2 likes

precies 0,1 mm dikker dan een 5513. Heb nog nooit iemand horen klagen over de dikte van dat horloge. Trouwens ook 1,1 mm dikker dan een 1655.

IMO is een dikke middenkast zoals de normale BB een no-go, maar een dikte die is samengesteld door een bezel, domed glaasje en een domed deksel vind ik geen probleem, geeft juist karakter.

5 likes

Ik denk ook dat het uiteindelijk misschien nog wel meevalt. Ik denk echt dat je dit model in het echt moet zien.

De Seamaster 300m is op papier ook behoorlijk dik maar in het echt valt dat reuze mee. Waarschijnlijk ook vanwege het case-design.

3 likes

Klopt

Nou ze zijn nog steeds heel lastig te krijgen bij de AD…En we zijn al meer dan een jaar verder.

De 58 lijkt weer populairder geworden, of er worden er minder geleverd dat kan ook.

In de zomer waren ze meestal wel op voorraad, ook op staal. Nu bijna niet meer. Wel apart.

2 likes