Wat zouden jullie doen… een nieuwe tudor black bay (blauw) aanschaffen of iets meer uitgeven aan een 2e hands rolex submariner (zwarte wijzerplaat en no date)… en als ik voor een gebruikte wil gaan waar kan ik die dan het beste kopen? heb veel op chrono24 gekeken…Maar als ik zoveel geld ga uitgeven wil ik de horloge toch eerst even goed bekijken…(plus wil ik niet het risico nemen dat ik een nepper koop)
Iets meer? Naar mijn idee is een Sub al snel het dubbele van een BB. Zelfs tweedehands.
Los daarvan kan ik een BB erg aanraden. Draagt wel groter dan de maat (41mm) doet vermoeden.
2e hands, in goede staat, krijg je uiteraard meer horloge voor je geld. Het is echter wel al gebruikt. Je bent er zelf bij in welke staat jij een horloge gaat aanschaffen.
Ik kan de BB dan weer afraden. Draagt veel groter dan de 41mm doet vermoeden.
Verder heb je wel gelijk. Een BB heb je voor 2500, voor een sub zou ik 5000 reserveren.
Ik ben aan zoeken geweest voor een BB maar nieuw kom ik ze zo rond de 3000 tegen.
Ga ik voor een nieuwe BMW 320i of ga ik voor een goed gebruikte maar meer waardevaste Mercedes C63AMG…
Tweedehands Rolex. Niks mis mee.
En eerlijk is eerlijk ook iets meer waar voor je geld.
En anders een gebruikte lhd pelagos…
Rolex uiteraard, no brainer
Ik zou sowieso geen nieuwe kopen
Dat is een interessante vraag.
Als je eigenlijk liever een Rolex wilt hebben, dan zou ik voor die tweedehands Sub gaan. Anders blijf je er toch naar verlangen en dan is de uitgave aan de Tudor BB een soort surrogaat aankoop. Daar ga je dan nooit 100% tevreden mee zijn. Daar is ook de prijs van de Tudor dan net even teveel geld voor. Er zijn gelukkig best wel wat goede adressen waar je terecht kunt voor een uitstekend gebruikt tophorloge, met goede garantie. Ik heb met meerdere bekende handelaren heel positieve ervaringen, maar kom zelf het liefst bij Ramón Janssen, @Crownguard
Overigens heb ik ook een Tudor BB Heritage (red) en ben daar heel erg tevreden mee. Die kocht ik omdat ik hem heel graag wilde hebben, dat specifieke model, en dus niet omdat ik eigenlijk een Rolex wilde hebben
Hou ons op de hoogte! Veel succes met kiezen/ zoeken!
Je wilt eigenlijk een rolex, dus je weet zelf het antwoord al
Qua uurwerk doet een tudor met manufactuur niet meer onder voor een Rolex. Bijkomend voordeel is dat ze goedkoper zijn. Koop welk model je het meeste aanspreekt. Is inruilwaarde belangrijk, dan zou ik in beide gevallen voor 2e hands gaan.
Als je je zelf snel stoort aan plekjes op een gebruikte zou ik voor de tudor gaan . Een nieuwe is natuurlijk wel echt nieuw garantie geen plekjes er op gegarandeerd authentiek enz
Die Sub kost je normaal gesproken wel meer dan “iets meer”…
Ik heb de BB gehad, super leuk ding. Maar kan zeker niet tippen aan de Sub (die ik nu heb).
black bay blauw en SND hebben verschillende smoelen.
BBB is meer modern en SND is klassiek.
Als je de BB meer ziet als goedkoper alternatief voor de SND. Dan zal ik doorsparen voor de SND.
puur vanwege het feit dat de SND blijft knagen.
Ik heb zelf een BB noir omdat ik graag een vintage sub charme wil, maar zonder de risico van onderhoud te nemen.
En ik ben er nog steeds erg blij mee.
succes!!
Ik denk dat je bedoelt dat een ETA service goedkoper is? Uiteindelijk zal je ze allebei een beurt moeten geven!
Ik zou een gebruikte Solex kopen
Heb je het nu over een manufactuur of een oudere eta? Ik heb overigens alleen tudors van dichtbij gezien en niet in mijn handen gehad. Geen idee wat her gevoel erbij is tov van een Rolex. Ze zien er heel degelijk uit. Tov van een 3135 ziet een tudor caliber er net wat degelijker uit vind ik. Vergelijkbaars met de 3235 van Rolex.
Ik zou van jou ook überhaupt niet verwachten dat je ooit maar een horloge zou kopen. Als je een beetje met je tijd mee gaat zou je weten dat er tegenwoordig ook elektrische fietsen bestaan. Minder onderhoud dan een solex
Nee, ik bedoel risico van onderhoud van een vintage sub