Ik zou een rolex explorer of inderdaad een sub kopen. Iets langer door sparen maar wel gelijk een top klok! Dat wil niet zeggen dat de tudor niet goed is, ik zou zeggen ga ze eerst in het echt passen!
Allebei. Overigens had ik de rode versie met Eta. Ik vind de manufactuur varianten vaak toch minder mooi, los van het uurwerk. Gevoel moet je ervaren, kan ik niet omschrijven. De dikte van de kast is overigens ook een dingetjeā¦
Ja hoe ouder hij is hoe sneller de kans op een benodigd onderhoudsbeurtje. Zelf kocht ik mijn Sub (bij Jaap) toen deze net 1 jaar oud was, dus die gaat nog wel even mee.
Jij bent degene die het horloge moet dragen. Ik zou dus vooral doen wat zelf je voorkeur heeft.
Voor mij zou de keuze enkel gebruikt zijn, dus gebruikte (dan wel zoekend naar een die in nieuwstaat verkeert) Tudor of gebruikte Rolex. In dat geval zou het echt wel een gebruikte Rolex worden.
Nieuwe Tudor. Gebruikt is maar gebruikt. Evenals liever een gebruikte BMW als een gebruikte Mercedes
Gewoon effe doorsparen (en doorbijten) voor een nieuwe Sub ND ⦠klaar
Tudor en een vintage Datejust, 1500 of airking.
Het zou gaan om een nieuwe tudor met het nieuw āinhouseā movement⦠en qua Rolex weet ik nog niet precies. Zie er veel voorbij komen in de prijsklasse 4700 tot 5500 met verschillende jaartallen (96-06) en ik moet eerlijk zeggen dat ik daar de verschillen niet zo goed tussen weet.
Beide klokjes vind ik zeer mooi en tijdloos! Dus voor mij is het echt een dilemma. Rolex heeft natuurlijk wel net dat beetje extra alleen door de naam. (Hoe stom het ook klinkt).
uurwerk zijn beide top. rolex iets beter maar dat merk je niet. qua gevoel van beide horloges in de zin van materiaal en afwerking zijn allebei top. Rolex iets beter en rolex gebruikt 904 staal en dat is harder en glimt meer als wit goud.
De nieuwe hebben vooral meer tekst en de tekst is ook recht ipv in een boogje. Dat vond ik wel een leuk detail van de oude eta variant.
Het verschil in dikte kan inderdaad zeer nadelig uitpakken, zeker als de onderkant niet heel plat is.
En die nieuwe bracelet
On topic: als je het niet erg vindt om een tweedehandsje om de pols te hebben zou ik voor een Submariner gaan
Het gevoel bij beide klokjes is natuurlijk jouw eigen ding maar verder zou mijn advies een 14060M no date 2 of 4 liner zijn.
Paar (persoonlijke) overwegingen:
- Hogere investering maar op termijn (waarschijnlijk) minder afschrijving.
- Nu al een mooie klassieker.
- Ongepolijste scherpe kast zoeken.
- Bij een bekende zaak in NL of directe omgeving kopen waar je evt terug kunt komen.
- Service historie checken en wellicht meteen door een horlogemaker laten servicen en reguleren.
In jou geval de SND. Black bay vind ik persoonlijk niets. Waarom overweeg je niet de nieuwe Pelagos in het zwart ? 25600TN Of de oude met ETA 25500TN. Deze laatste koop je denk ik rond de 2,5k.
Als ik je goed begrijp heb je in ieder geval de Tudor nog niet vastgehad. Het beste advies dat ik je kan geven is dan: ga ze beide passen, liefst ergens waar je ze naast elkaar kan zien. Het zijn allebei flinke horloges die groter dragen dan hun diameter doet vermoeden.
De Rolex band heeft trouwens een relaxte fijnafstelling in de vouwsluiting, de Tudor niet maar die heeft weer 70 uur gangreserve. Hier een uitgebreide vergelijking (ft. de oude HBB zonder inhouse movement): http://www.ablogtowatch.com/rolex-submariner-114060-tudor-heritage-black-bay-review/amp/
Succes!
Over Pluswatch heb ik een aantal zeer kritische reviews gelezen, volgens mij op Watchuseek. Heb je ervaring met ze? Hoe was dat?
Er zijn bij elk groot bedrijf wel negatieve verhalen te vinden.
Volgensmij is het een betrouwbaar bedrijf met scherpe prijzen. Als je risico wil vermijden kun je ook kiezen voor de trusted checkout optie, dan zijn je centjes heel snel terug mocht er iets mankeren (wel tegen een vergoeding).
Rolex or Tudor, Als je die vraag stelt dat zal het antwoordt zijn Rolex!,
Tweede hands of nieuwe, hoe goedkoper en hoe beterde de koop lijkt meestal loop je een groter risico.
vraag eerst na wat de leeftijd van het uurwerk is of controleer wanneer het op de markt is gekomen bij tweedehands.
Door de band genomen heeft een Uurwerk tussen de 4 en 6 jaar zijn groot onderhoud nodig. Lees hier na heb je echt schade aan het binnenwerk!
Veel succes met de zoek actie en laat weten wat het is geworden.
Een Solex is aardig waardevast, dat kan je van een Electrische fiets niet zeggen