Nieuwe tudor of gebruikte rolex

Het is allebei kwaliteit en als je beide betaalbaar vindt: kies degene die je het mooiste vindt. Je wilt hem uiteindelijk toch vooral dragen neem ik aan…

Ongeveer twee jaar geleden een Seamaster gekocht bij ze. Was een uitstekende ervaring. Gewoon Trusted checkout gebruikt, betaald, horloge verstuurd, goed geïnformeerd en in no time in huis.
Er kunnen natuurlijk altijd mindere ervaringen bij zijn, maar er staan 152 reviews op Chrono24 over hun en ze halen net niet de 5 sterren dus een goede ervaring kan geen mazzeltje zijn. Maar let wel (als personal disclaimer), resultaten uit het verleden…:wink:

Ik kan me herinneren dat er wat minder ervaringen waren op het moment dat je een horloge besteld/koopt wat niet direct leverbaar is en waarvan ze zeggen binnen 2 a 3 weken te leveren, dat kan wat/erg uitlopen. We kennen allemaal het Domani :sunglasses: Domani :sunglasses:

1 like

Bedankt voor je uitgebreide reactie, @Temporis, jij ook.

Beoordeling op Chrono ziet er zeker betrouwbaar uit en, inderdaad, de kritiek draaide vooral om levertijden en de communicatie daarover. Gezien hun zeer scherpe prijzen is het wel een interessante optie in dat geval.

Toch viel het op WUS op dat meerdere first time posters geweldige reviews gaven in reactie op een vraag naar ervaringen. Dat komt op mij altijd wat dubieus over…

Als ik voor een tweede hands ga wil ik hem sowiso niet online kopen… maar in een winkel om hem eerst te zien en te beoordelen.
tot nu toe heb ik alleen een BB om mijn pols gehad… erg mooi!!! en leuk…dat er een strap bij zit.
maar bij de Rolex vind ik het bandje en de bezel weer wat mooier…
Veel twijfels dus… en idd prijs verschil is idd best flink…(zeker als je er nog een onderhoudsbeurt bij rekent…)

Ik heb beiden gehad en zou, ondanks het toch wel flinke prijsverschil, altijd weer kiezen voor de sub.

Het is een veel comfortabeler horloge als de BB, wat waarde betreft hoe je jezelf geen zorgen te maken en als je nu al “aangetrokken” wordt door de sub dan zal die altijd in je achterhoofd blijven hangen.

Tuurlijk, de bb is nieuwer en moderner maar ee sub is echt tijdloos. In Duitsland vindt je nog wel mooie exemplaren voor bedragen rond € 4.500,-. De nieuwe bb heeft een in-house movement, de oudere zijn makkelijker (en goedkoper) te servicen.

Daarnaast vreet de sub echt iedere band, de bb eigenlijk alleen de stalen band.

1 like

Zeker de sub. Heb ook de BB gehad en was een leuk horloge maar de sub is echt wel een stapje hoger. Een mooie 2de hands sub dus.

De BB is wel de vrolijkste van de 2!

1 like

Het voordeel van een gebruikte Rolex is dat de (relatief lage) waardevermindering na aankoop al grotendeels is gebeurd. Een Rolex is vrij waardevast en zeker een Submariner. Na een jaar of tien zou ik zelfs durven zeggen dat het terug in waarde stijgt (als je geen rekening houdt met een onderhoudsbeurt).

1 like

Ik heb juist precies het tegenovergestelde. Ik heb nog nooit een combinatie met leder of anders dan de stalen band gezien met een sub die ik mooi vind. Bij de bb is dat juist het tegenovergestelde. De pelagos vind ik wel alleen mooi op de titanium band.

Oei! De blackbay op leer dat gaat echt niet vind ik!

Hoeft ook niet want op staal is het een stunner! Alleen glidelock ontbreekt.
Ik snap niet goed waarom Tudor de BB uberhaupt aanbiedt op leer. Zelfde verhaal met de pelagos trouwens… Ook de lugholes zo laag in de lugs…en ver van de kast. Brrrrrr
Voor de rubber band van de Pelagos dan weer endlinks,… Daar gaat iets niet goed

Dat idee krijg ik ook steeds meer en de (vooralsnog) aanhoudende prijsverhogingen van dragen hieraan bij. Je draagt t horloge dus gratis! \o/

Die lage afschrijving heeft ook een keerzijde: ik zie soms 2ehands rolexen uit bijv. 2010 - 2012 voor 700e onder de grijze nieuwprijs. Als je ze direct een servicebeurt geeft zit je al bijna aan t bedrag voor n nieuwe (waar je wel garantie op krijgt). Dan is nieuw ineens toch best aantrekkelijk.

Dat lost met op met losse endlinks.

1 like

3 likes

Tsja,… Dat noem ik een noodgreep!! Blackbay on steel rules!!

Denk je er ook zo over met de nieuwe band?

Ik vind het niet misstaan in tegenstelling tot leer op een sub

Daar zeg je wat! Ik heb de manufactuur BB op leer nog niet apart onder de loupe genomen… Ik ben wel benieuwd of daar verschil in zit…

Edit:

Hopeloos

De nieuwe band vind ik wel iets minder dan de oude, maar alsnog blijft het een enorm fijn horloge! Op staal,…

1 like