Dat heeft Rolex ook gehad. Je noemt dat een roulette datum.
Zo’n Pelagos GMT ziet er niet eens verkeerd uit.
Dat heeft Rolex ook gehad. Je noemt dat een roulette datum.
Zo’n Pelagos GMT ziet er niet eens verkeerd uit.
Nooit geweten, thnx!
Heel mooi, warme kleuren.
Kast omgedraaid, rood naampje en wat gemorste koffie…
Pcies en verkoopt als een tierelier…dus briljante zet van Tudor
Ik ben eigenlijk enthousiast van de Pelagos, maar de nieuw LHD nee sorry kan ik niet mooi vinden, kroon aan de andere kant en dan die rode Datum. Gelukkig zijn er vele die laatstgenoemde mooi vinden, maar smaken verschillen.
Is maar goed ook anders hadden we allemaal hetzelfde horloge.
Kroon zit niet aan de verkeerde kant…ding heet niet voor niks LHD…left hand diver
Dus draag je rechts.
Ik heb ook al een tijdje de Tudor Pelagos in het vizier. Ik was er eerst niet uit of ik gen1 of gen2 liever heb. Inmiddels dan wel…namelijk gen2 heeft mijn voorkeur boven gen1, tenzij gen1 flink goedkoper aan te komen is. Ik waardeer gen1 dus minder dan gen2.
Maar nu met de nieuwe LHD-versie wordt de keuze weer lastig gemaakt, ik kan nu nog niet zeggen welke van de gen2’s mijn voorkeur heeft…misschien eerst even een potje roulette spelen.
Dan de LHD…minder saai dan de plain Pelagos.
De 2liner en anders de 2e generatie.
Het lijkt wel alsof ze bij Tudor de Pelagos steeds verder verzieken. Zeker die LHD moet wel ontworpen zijn na een uit de hand gelopen bedrijfsuitje ofzo.
@vierport stelde onlangs de oplossing voor voor je tweede afweging:
1-neem de lefty
2-maak de kast open, haal het uurwerk er uit en draai de wijzerplaat 180 graden
3-plaats het geheel weer terug en sluit de kast.
en de datum dan?
Die draait gewoon mee.
De band moet je ook even omdraaien
Positie van de kroon speelt niet mee in mijn persoonlijke overweging, maar afgezien daarvan kan je hem volgens mij niet zomaar omdraaien, want ik lees dat ie zijn eigen uurwerk heeft gekregen vanwege de positie vd kroon?
“To accommodate the new crown position, the movement had to be modified, resulting in the MT5612-LHD.”
Kunnen het uurwerk gewoon omdraaien net al bij de p1lot one.
Heel gaaf! Als de kroon op de goede plek had gezeten had ik hem besteld… nog even verder zoeken.
tja ik ben er niet kapot van , de Pelagos vind ik sowieso niet zo’n super mooi horloge…dan vind ik een BB veel mooier…alleen die nieuwe band van de BB vind ik ook niet erg geslaagd met die stomme schakels
V[quote=“Swordhand, post:55, topic:88978”]
“To accommodate the new crown position, the movement had to be modified, resulting in the MT5612-LHD.”
[/quote]
Dat lijkt me een beetje bijzonder…als de openingen voor de wijzerplaatpootjes al niet symetrisch staan, is het toch waarschijnlijk eenvoudiger en voldoende om de wijzerplaat (en eventueel de datumschijf) aan te passen?.? Maar zo’n tekst klinkt natuurlijk wel veel professioneler…eh…duurder!
Verhip, de datumschijf is natuurlijk wel onderdeel van het uurwerk. Stukje marketing dan toch waarschijnlijk!
De wijzerplaat van het uurwerk gebaseerd op een ETA2824 is sowieso om te draaien. Dan moet hooguit de datumschijf worden vervangen.
dan zou ik er iets roods in stoppen, de extra tijds aanduiding wellicht.
Omdraaien gaat in dit geval niet. Als datum bij de lhd ook bij de kroon had gezeten had jouw idee niet eens zo gek geweest eigenlijk…
Edit: zonder kroon/stift constructie aan te passen bedoel ik dus