Nieuwe Tuna's (Warning! Awesome Seiko Content)

Volgens mij nog niet langsgekomen hier…

de 2015 line-up van de Seiko Tuna’s.

zie de link naar WUS:
http://forums.watchuseek.com/f21/2015-seiko-tuna-diver-lineup-1825274.html

o.a. de nieuwe quartz versies (sorry voor de slechte foto’s…):

SBBN031 (opvolger van de 015)

SBBN033 (opvolger 017)

Persoonlijk vind ik het geen verbetering, de wijzers en de 12u index kunnen mij niet bekoren.
Ik heb ook net een SBBN017 besteld, dus maar goed ook! :wink:

Meningen?

groet, bor

2 likes

dat het beter is wil ik ook niet zeggen , maar zo is er wel genoeg keus :wink:

Urenwijzer ben ik niet kapot van, maar van de oude wijzers was ik ook geen fan. Voor de rest vind ik m wel aardig. Wel jammer van opgelegd logo van de oude en zilveren datumschijf. Dat had ook wel iets.

Oei, zal de aankoop van een SBBN 015 moeten versnellen dan :smile:
Ik vind de huidige ook mooier…

Zeker weten dat je voor een 015 wilt gaan? Ik vond die toen ook mooier maar in t echt bleek ik de 017 toch stuk mooier te vinden. Vond stalen band beetje blikkerig en de shroud op de 015 is geborsteld in plaats van gestraald. Hierdoor vond ik hem minder ‘tool’ dan de 017.

Hey Tom,

Bedankt voor de feedback, interessant om weten. Ik las overal dat de stalen band en de duikextensie erop heel mooi uitgevoerd was. Bedoel je met blikkerig dat de kwaliteit niet je van dat is of vond je deze wat te veel ‘bling’ hebben?

vandaag binnen, de SBBN017:

Geweldig apparaat en prima rubberband (B-22), met titanium beslag.
Super afwerking, ben blij dat ik m’n Baby Tuna heb weggedaan hiervoor.

Ook superdeal en afhandeling via Magi van Solojapan, aanrader.

grt, bor

5 likes

Heel mooi, gefeliciteerd. Voor mij te groot. Omdat ik Seiko steeds mooier begin te vinden, zal er voor mij ook nog wel een top Seiko Duiker komen, alleen net ietsje kleiner.

Veel plezier ermee. :+1:

1 like

Mooie aanwinst! :ok_hand:

Geniet ervan!

Ik vind bij de nieuwe Tuna’s idd ook de uurwijzer niet zo geslaagd.

Groeten,

Noel.

Kwaliteit is prima maar ik vond m wat te fragiel op een of andere manier.

Hm… ik hou het toch liever op een shrouded monster.

Topper! Gefeliciteerd @bordewolf

Ja, Magi (Solo Japan) is een goede dealer, prettig zaken doen en scherpe prijzen.

Gefeliciteerd met de Tuna, een topper.

Daddel.

De kogel is bij mij ook door de kerk!!! Ik heb 3 horloges uit mijn collectie verkocht om de honger naar een Tuna te helpen bekostigen en omdat ik nog een nieuwe wilde voor deze modellen uitverkocht raken. Initieel ging ik voor de 015 gaan, maar gaandeweg overstag gegaan voor de 017, omdat de shroud gestraald is en ik al enkele duikers met een zwarte ring in mijn bezit heb.
@Honey_Badger @bordewolf en iedereen die interessante bedenkingen over deze horloges gepost heeft… Bedankt om me de weg te wijzen naar de voor mij, geschikte Tuna! :wink:
Ik heb 'm ook aangekocht via Magi van Solojapan, denk dat ie vanaf morgen mijn kant opkomt met UPS, ik heb nog 15€ extra betaald om het horloge nog iets sneller en 100% veilig thuisgestuurd te krijgen. Magi wist me te vertellen dat deze verzendservice nog beter is dan EMS. Nu maar hopen dat ie snel geleverd wordt en dat hij past op mijn betrekkelijk kleine pols, maar met die L2L van de Tuna mag dit normaal geen probleem zijn… Wish me luck :stuck_out_tongue:

3 likes

Mooi! Ik zit zelf ook te twijfelen om deze te bestellen. Benieuwd hoe ie je gaat bevallen!

1 like

Van harte!

Goede keus. Erg tevreden met de mijne. Nu op n Anil band, ook mooi.

Bor

1 like

Is echt niet te groot hoor t.o.v. de Sumo.
Door het ontbreken van de lugs draagt hij zelfs nog iets kleiner dan de Sumo.
Het is wel een tonnetje, daar moet je van houden.

2 likes

Ja, die Bor steekt iedereen maar aan! Polsmaat 17,5 maar zit perfect!

4 likes

:thumbsup: Dat is dan hetzelfde als mijn polsomtrek, ziet er goed uit Sprinter

1 like

Ja, je gaat zeker genieten @johngo. Draagt verrassend klein. Mijn MM300 droeg destijds zwaarder en groter!

Nog eentje dan … omdat je zo aandringt lol

2 likes