Nieuwe Tuna's (Warning! Awesome Seiko Content)

Mooi!

Zeker de Tuna.

Ik heb van de Golgo 13 de plaat in een 6309 zitten en de bezel nu gewisseld met mijn SBBN017.
Vind t wel geinig!

3 likes

Hmmmm, lagere prijzen? :cold_sweat:

James, dit citaat van mij was meer een reactie op de opmerking van @malus65 waarin hij stelt dat bijna iedere pols de Tuna kan hebben.

Er zijn natuurlijk zat andere redenen om de Tuna niet te willen/kunnen aanschaffen. :wink:

Oh, dat snapte ik wel, ik vind deze horloges helemaal te gek, kan ze me alleen helaas niet veroorloven!

Heb gelukkig 1 alternatief… Heeft zelfs Seiko quartz aan boord! :grinning:

Niets mis mee toch ?
Ik had toentertijd de Baby Tuna met modded shroud als alternatief.
Scheelt toch de helft met de SBBN’s. :wink:

Ja, da’s ook wel mooi!

zeker! Zo ben ik ook begonnen, mooi hoor!

@Sprinter Vind die eerste (met de ‘compasbezel’; ken de nickname van dit model niet) niet zo. Maar de Golgo Tuna vind ik super!

@James_T_Kirk Heb de quartz Tuna diver ook altijd net effe wat te stevig geprijsd gevonden. Vind 'm heel leuk. Maar die prijs vind ik niet helemaal in verhouding. Maar dat is persoonlijk. Wat voor merk en model is jouw alternatief?

Heb zelf ook een alternatief. Dit is ook een shrouded quartz diver van Seiko, die je wat minder ziet en ook nog eens scherper geprijsd was dan de Tuna. Was, inderdaad. Want hij wordt al een paar jaartjes niet meer gemaakt. Dit is een keeper, wat mij betreft. En wordt volgens mij ook langzaamaan zeldzamer. Dus da’s altijd goed. :wink: Ga 'm trouwens morgen, voor maandag quartzdag, weer eens omdoen. Nu al zin in! :smile:

2 likes

Dit is een hele mooie, ik denk te weten wat je met de “dikke” quarts Tuna’ s bedoelt.
Ik ken de overweging, maar zou er nu moeilijk afstand van kunnen doen.
Heb ik trouwens met al mijn klokken. :smile:

1 like

@watchagain Thanks! Ben ook zeker geen hard core flipperaar, hoor. Dus de kans dat iets weggaat is sowieso vrij klein, hier! :smile:

1 like

Het is een Army Watch Germany (van Eichmüller), precies hetzelfde model what Deep Blue heeft gebruikt, en Apeks, Astina, Aqualung, Chris Benz, Deporte, Divex, MDE, Momentum, OMS, Poseidon, St.Moritz, Tauchmeister, Viking, Zeagle, 32º en misschien merken, die ik nooit heb gezien. waarschijnlijk allemaal dezelfde kast met en zonder heliumventiel van een Chinees, die deze heel mooi heeft gemaakt, waarin zowel een Seiko Quartz, als een Miyota automaat passen. Bij Tauchmeister vind je de meeste modellen, denk ik zo.Er was er zelfs ooit een met volledig tritium!!* En het moet gezegd, het zit verdraaid netjes in elkaar, zeer degelijk. Ik heb er zelf een dikke stalen band van BandFever op gedaan, lijkt veel op Watchadoo, maar heeft langere schakels, maar kost minder dan de helft…

De Tauchmeister met tritium… Kom die nog maar weer eens tegen!

1 like

Ik ben ook met de Baby Tuna gestart hoor, maar de ‘echte’ Tuna is imho toch wel nog een heel ander horloge, ze vertonen dan wel dezelfde uiterlijke kenmerken, maar kwa wrist-presence en karakter toch heel uiteenlopende horloges…

1 like

Hoe vaker ik die Tuna’s zie, hoe meer ik er ook een wil. Voorlopig nog maar even met het alternatief wat @TagEd ook al aandroeg. De Sawtooth.

1 like