Nieuwe versies Tissot Heritage 1973

Tissot brengt 3 nieuwe versies uit van de Heritage 1973 chrono met verschillende kleuren wijzerplaten.
Het blauwe driehoekje in de subdial is denk ik een knipoog naar de seastar chrono’s uit de jaren 60. :thinking:

Artikel:

Moet zeggen dat ik de inverse panda versies fraaier vind dan de lichte plaat.

23 likes

Heel tof! Ben benieuwd naar polsfoto’s :grin:

2 likes

Erg mooi! :+1:

Maar met de introductie van de verschillende kleuren wijzerplaten had ik het wel mooier gevonden om het datumwiel ook in de kleur van de wijzerplaat te hebben. Het is geen entry level Tissot met deze prijzen dus dat vind ik wel jammer.

Verder erg cool deze modellen.

3 likes

43mm :cry:

11 likes

De horloges zien er naar mijn mening veel goedkoper uit dan ze zijn… Maargoed dat is uiterlijk.

Denk te groot voor mijn pols

Eens; van mij had de hele datum weg gemogen, vind zo’n scheve datum vind ik altijd wel een beetje een afknapper :thinking:

1 like

Beste Wilco,

Iets wat ik mij al heel lang afvraag is waarom de eerste 5 minuten van de minuten-dial blauw zijn.
Dat heeft mijn Tissot ook en behalve dat ik het wel grappig vind heeft het natuurlijk een goede reden.
Overigens mag iemand anders deze vraag natuurlijk ook beantwoorden. Maar ik weet dat Wilco ook zo’n Tissot heeft en het is zijn topic en hij het blauwe hoekje ook benoemt.

2 likes

Enige wat ik kan bedenken is dat het een variatie is op de Regatta Timer complicatie.

Die telt af van 5 minuten naar 0 om op het juiste moment te starten met een zeiljacht.

1 like

Precies,…

Dat is volgens mij voor regatta timing. Zeilwedstijden hebben een startinterval van 5 minuten, waarbinnen je de startlijn gepasseerd moet zijn. Je hebt daar ook speciale regatta chrono’s voor, met 5 bolletjes die van blauw rood worden. Hier wordt de periode aangegeven met een blauw vlakje. :sunglasses:

Wat @n_visser hierboven al zei dus. :sweat_smile:

3 likes

Heren, dank voor de uitleg!
Ga het met mijn Tissot niet echt nodig hebben. Daarvan beslaat het glas al als ik door de mist loop. Dus die blijft mooi aan wal.

2 likes

Ik vond de bestaande kleur van deze heruitgave al prachtig, maar ik snap echt niet waarom dat nou alleen in 43mm moest.
Wat was er mis met 39mm ofzo?

3 likes

39 mm zou volgens mij idd ook de sweetspot zijn voor dit horloge.:+1:

1 like

Eens. Ik zou hem heeeeel serieus overwegen bij dat formaat.

1 like

Van dittum dus

Waarom zo groot, die zwarte lust ik wel

Ja hij is flink aan de maat, een euvel van veel moderne horloges. Laatst in de vakantie eens wat juweliers langsgelopen maar het gros van de horloges dat je vanuit die vitrines ligt aan te staren is zo ontzettend groot. Sta ik dan met m’n 16 cm pols… :face_with_raised_eyebrow:

Ik heb een behoorlijk brede pols, 19 cm maar ik geef zelf ook de voorkeur aan 39/40 mm.
Draag ook met enige regelmaat mijn Tissot van 34 mm.

1 like

Zien er fraai uit, maar idd de 43mm… Toch maar een vintage opsporen. Echter lijkt het horloge korte lugs te hebben, wat misschien weer kleiner draagt.

Het is een groot horloge. Prachtig maar te groot.
En idd wat al gezegd is hierboven. 39mm. Perfect.

Maar waarom zou je die als Tissot in vredesnaam maken? Want dan heb je gewoon een kopie van de vintage versies

Ik denk terug aan de Heuer Monza 40th anniversary editition. Een knipoog naar de Heuer Niki lauda

Ook te groot…