Nieuwe ‘vintage’ chronograaf van AP, wat een knaller!

Beste forumleden,

Ik zag net op monochrome de aankondiging van een nieuwe AP die gebaseerd is op een oude chronograaf (ref. 1533) uit de jaren 40.

Ik heb meestal niet zoveel met nieuwe horloges die moeten uitstralen dat ze ‘vintage’ zijn, maar dit horloge is absoluut een uitzondering. Wat een knaller! Alleen jammer dat de prijs gigantisch is (bijna 50k).

Bijgaand een foto en de link naar het artikel op monochrome.

9 likes

Nee.
Ik vind het ontwerp gaaf, heel klassiek. Maar de kleurstellingen met rosé two tone en die geelgouden plaat kan ik niet mooi vinden.

Als ze dit wat kalmer hadden gemaakt met witgouden kast en een witte plaat met zwart/blauwe opdruk zou ik er een stuk meer gecharmeerd van zijn geweest.

6 likes

Wat een ongelofelijk lelijk ding. :nauseated_face:

14 likes

Wat een gaaf ding!!!

Maar waarom WAAROM die markers niet iets kleiner en logo IETS groter. Man, dan was hij perfect geweest. Op ongetwijfeld de prijs na.

Er is weinig dat ik mooi vind aan dit horloge.
De band is wel mooi.:+1:t2:

7 likes

Vind het een totale flop, extreem druk en die 50K echt niet waard.

1 like

Nee helaas, hij doet het niet voor mij, retro vintage is leuk bij wat sportievere merken, bij AP slaat het als een tang op een varken.

Merk namen zijn niet classy.

Ik vind zelf de rose-gouden kast, stalen/wit-gouden lugs en gouden kast wat teveel… naast het prijskaartje…

Voor die 50k kies ik wel wat moois uit de Age of Discovery serie van Seiko

https://www.google.com/search?q=age+of+discovery+seiko&sxsrf=ALeKk01YIVWjACmAaryEthNy-2kwnIH3VQ:1585126074858&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwi7vfbknrXoAhUwMewKHdlxCrEQ_AUoAXoECAwQAw&biw=1707&bih=838&dpr=1.13

Die zijn pas gaaf!

Vind er niet heel veel aan… dan maar echt vintage, veel gaver.

Als je vintage AP mooi vind, moet je dit filmpje even kijken. De beste man heeft echt geweldige horloges. https://www.youtube.com/watch?v=FaRs8zH7KhU

1 like

Het lijkt net of ze er een Nomos in verstopt hebben.

5 likes

Verschrikkelijk, wat een lelijk ding. :joy:

AP is de laatste tijd echt het spoor bijster. Dan heb ik het niet over of iets mooi of niet mooi is, maar er komt weinig interessants meer uit hun handen.

Model is wel leuk maar snap de two tone niet in dit zeer drukke ontwerp.

2 likes

Niet mooi, o.a. de “teardrop” vorm van de lugs waardoor het geheel op mij (te) vrouwelijk overkomt. Algehele kleurstelling kan me ook niet bekoren.

Al die vragen over het hoe en waarom dit horloge er nu zo uit ziet… Omdat ‘ie er 80 jaar geleden er (bijna) exact ook zo uitzag:

https://k8q7r7a2.stackpathcdn.com/wp-content/uploads/2020/03/Audemars-Piguet-1533-chronograph-two-tone-steel-and-pink-gold.jpg

En ja, waarom ze tóén voor two-tone kozen en die oversized 12 is omdat dat toen wel vaker gedaan werd.

Vind het een tof ding. Mocht ik nog ergens 50k hebben liggen, dan doe ik deze wel erbij voor de leuk.

4 likes

Weer mis.

AP maakt echt weinig moois naar mijn mening.

3 likes

Ik ben er ook niet kapot van. Hou die 50K gewoon in mijn zak. :rofl:

Wauw… kitsch. Pijn aan mijn ogen!

Meh, komt een beetje flets over op mij. Voor die 50K kan ik een mooiere AP uitzoeken en dan nog een centje overhouden om ervan te genieten in een jacuzzi ergens op een warm eiland (als deze Corona crisis voorbij is uiteraard).

1 like

Ik zou lekker op dat eiland gaan zitten totdat de crisis voorbij is!

2 likes