Nieuwe ‘vintage’ chronograaf van AP, wat een knaller!

Niet geslaagd imo. Jammer dat AP alle creativiteit kwijt is.

1 like

Wat je hier aan de reacties ziet is precies waar de topman van Patek Philippe voor waarschuwde, en wat ik elders op dit forum heb gepost. Als je hier in het AP only topic kijkt, zie je alleen maar Royal Oaks. AP=RO geworden. En alles wat ze nu uitbrengen wat niet in het RO straatje past wordt lelijk gevonden door de RO liefhebbers. Jammer voor zo’n merk.

Niet dat ik hem wel mooi vind, maar hij is ook niet lelijker of anders dan wat anderen maken. Alleen is AP blijkbaar meer dan RO… Gelukkig maar.

5 likes

Zo op de foto een hoog Luigi L.-gehalte. In het echt zal dat anders zijn maar ik word hier niet warm van…

Ik wacht even de IRL foto’s af, want als ik op de renders af ga ben ik bang dat ik het ook drie keer niks vind. Zoals wel vaker bij renders het geval is: in het echt ziet het er hoogstwaarschijnlijk totaal anders uit.

2 likes

Wijzerplaat is mooi, rest is alles behalve mooi

Zijn er ook foto’s van het origineel?

Niet op de link geklikt?

2 likes

Uiteraard is het moeilijk om een nieuw succesvol ontwerp te lanceren. Zeker nu retro zo hot is (geweest). Daarom vind ik het presenteren van een reissue nogal een zwakte bod voor zo’n exclusief en ooit vooruitstrevend bedrijf.

Zag net al een foto langskomen. Het is een re-issue en moet lijken op het origineel. Wat doen mensen, lopen zeuren omdat hij er te veel op lijkt.:man_facepalming:t3:

Dit bewijst eens te meer dat AP niet zo heel veel voorstelt buiten de Royal Oak lijn. Dat doet Patek Philippe mijns inziens beter (bijvoorbeeld de Nautilus, de Aquanaut en de Calatrava).

3 likes

Ik vind hem er niet slecht uitzien. Mooie vintage uitstraling.

Dat zegt genoeg…:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Lelijk ding. Doe in het geval van zo’n reissue of volledig goud of volledig staal…

1 like

Wat is er nu mis met mijn mening. Ik houdt wel van vintage chrono’s, heb er ook een aantal. Ook uit die tijd. Kijk en huiver :grimacing::grimacing::grimacing:

2 likes

Just kidding!

1 like

Ja, maar is het dan een echte Re-issue? Was het origineel niet ook two tone?

Weet ik, ga er ook extra overdreven op in.:sunglasses:

1 like

Bedankt voor het delen, ik heb mezelf hiermee 50k bespaard. Nu ik lees dat anderen hem niet mooi vinden laat ik hem liggen :+1:

1 like

Hallo, doe eens goed kijken :grimacing: Heb een foto van het origineel geplaatst in dit draadje

Dat is toch wat ik zeg?