Vandaag heb ik eindelijk een paar nieuwe horloges binnen gekregen…
Ik had ze rond 20 maart besteld via E-bay vanuit de USA, en had ze betaald via Paypal. Aangezien ik dus geen creditcard heb, had ik het via de bankbetaling van paypal gedaan, helaas duurt dat dus 2 weken… Dankje Paypal.
Maargoed dat eindelijk achter de rug dan kon het verzonden worden!
Vervolgens heeft het nog sinds 14 april bij de douane hier in Nederland gelegen, waarna m’n vader even een belletje had geplaatst. Dag erna binnen, factuurdatum op 17 april… Iemand heeft liggen slapen?
Maargoed eindelijk dus binnen, 7 lcd horloges.
Ik had ze besteld in de hoop dat ze allemaal zouden werken, hoewel er maar 1 werkte op de foto’s.
Hier een overzichtsfototje:
Stap 1 was dus om ze één voor één schoon te maken…
De Casio CS-831 was het viest van alle. Deze was gewoon zo goor dat de pushpins vast zaten… Maar na veel geduw en getrek kwamen ze eindelijk los, met dit resultaat eronder…
Nou goed, na veel schoonmaken kwamen we aan bij het vervangen of plaatsen van batterijen, en wat denk je? Steeds weer net de verkeerde batterij die ik hier heb liggen… Maargoed om even te testen of ze werken kan het soms ook met een iets te dikke batterij.
De Casio J-51W Jogging ook, met het rennende mannetje
Dit horloge houdt in de Jogginstand bij hoeveel mijl je hebt gerend. Je moet eerst instellen hoeveel stappen je ongeveer per minuut zet (minimaal 65 maximaal 215) en vervolgens instellen hoeveel voet en hoeveel inch je stappen zijn, vervolgens houdt hij het bij! Erg leuk om te zien zo
Voor de 2 overige Casio’s (de DBC60 en de CS-831) moet ik een passende batterij kopen om ze te testen, de DBC zal waarschijnlijk werken die doet namelijk precies hetzelfde als m’n DBC600 deed met een verkeerde batterij dus daar heb ik alle vertrouwen in, maar de CS-831 moeten we maar even afwachten… en veel hopen…
En last but not least, de Litronix.
Deze werkt half… Met 2 nieuwe batterijen erin gaat het scherm steeds knipperen enzo en dan eerst de S dan de U van SUnday? Maar op een ander moment gaat weer een 3:00 knipperen…
Ik heb geen idee hoe ik deze moet resetten ofzo of wat er precies moet gebeuren. Dit moeten we nog even opzoeken, of als iemand ervaring heeft? Alle tips etc zijn welkom…
Mooie vangst Die casio calculator staat voor idioot hoge bedragen op ebay. De LED zou in principe óf in een soort instelstand moeten staan, óf “niets” doen tot je een knop in drukt. Raar geknipper en onlogische symbolen kan duiden op een kapot quartz kristal (meestal simpel te vervangen) of een oscillator die niet meer goed is. (onderdelen/kliko)
Mooie vangst Die casio calculator staat voor
idioot hoge bedragen op ebay. De LED zou in
principe óf in een soort instelstand moeten staan,
óf “niets” doen tot je een knop in drukt. Raar
geknipper en onlogische symbolen kan duiden op een
kapot quartz kristal (meestal simpel te vervangen)
of een oscillator die niet meer goed is.
(onderdelen/kliko)
Bedankt! De LED is denk ik niet te redden… Als je er namelijk zacht tegen tikt blijft hij even branden, maar na 2 seconden gaat hij weer knipperen… Dus die gaat gewoon internet op voor onderdelen of iets dergelijks… Misschien dat iemand nog interesse zal hebben in de kast ofzo, we’ll see.
De Calculator zie ik erg weinig op Ebay, maar die er op staan, staan wel voor idiote bedragen ja! Echt niet normaal meer…
Maar net had ik even heel erg veel pech! Ik liet per ongeluk mijn Casio J-51W uit m’n handen vallen, op de grond. En ja hoor… Nu zit er een zwarte vlek in het scherm
Dus dat is even heel erg balen.
dus geen creditcard heb, had ik het via de
bankbetaling van paypal gedaan, helaas duurt
dat
dus 2 weken… Dankje Paypal.
Tegenwoordig kan je ook via iDeal geld op je
PayPal account zetten. Die overschrijving is
direct, zonder vertraging. Werkt super! :~
Deze horloges doen me overigens niets.
Ik zag het (te laat) staan ja… Gaan we de volgende keer maar eens proberen Zal zeker sneller gaan. :~
Ik moet eerlijk bekennen, dat ik ook liever een analoog horloge draag dan een digitale, maar het is gewoon zo dat de digitale horloges me trekken op de een of andere manier. Ik vind ze gewoon gaaf om te verzamelen, dragen hoeft dan nog niet eens zo vaak…
Dat hoeft nog niet eens. Je kan je Paypal ook
koppelen aan je betaalrekening. De overboeking
wordt dan meteen afgeschreven.
Ik heb mijn Paypal gekoppeld aan m’n betaalrekening maar dan wordt het overgemaakt als een uitgestelde betaling en duurt het dus 2 weken. Dat had ik namelijk deze keer…
O daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Ik betaal vrijwel alles op die manier. Op Ebay wordt er meestal na een dag of soms twee het item verzonden. Vreemd
Klopt, de koper krijgt wel al een notificatie dat het geld betaald is, maar het is dan nog ‘onderweg’ als het ware.
Als een verkoper je vertrouwt zullen ze het waarschijnlijk versturen, maar deze verkoper was nogal zeker en bang voor Federal law etc…
Maargoed, we’ll see next time
Dat hoeft nog niet eens. Je kan je Paypal ook
koppelen aan je betaalrekening. De overboeking
wordt dan meteen afgeschreven.
Ik heb mijn Paypal gekoppeld aan m’n
betaalrekening maar dan wordt het overgemaakt als
een uitgestelde betaling en duurt het dus 2 weken.
Dat had ik namelijk deze keer…
Dat gebeurd volgens mij alleen wanneer het benodigde saldo op je betaalrekening te laag is.
Ik dacht dat ik het hoog genoeg had gehouden, maargoed de volgende keer zal ik er extra op letten, op de duur etc.
Maar ja klopt weer een DBC, nu de 60 ipv 600.
Deze werkt echt super! Toetsenbordje werkt helemaal top en ziet er ook nog goed uit, de cijfers en tekens zijn goed te lezen.
Ik ga er nog een bandje voor bestellen, en hem dan misschien verkopen. Met band gaat altijd makkelijker dan zonder lijkt me
Maar daar moet ik nog even over nadenken… Hij is gewoon zo gaaf
Een leuke start van je vintage LCD verzameling.
Onder de vintage horloge liefhebbers binnen het horlogeforum wat minder populair, maar laat je daar niet door weerhouden.
Ik verzamel en restaureer al enige jaren vintage digitals (neem maar eens een kijkje in het welk horloge draag je vandaag-topic) en heb daarnaast ook een leuke verzameling vintage tikkers.
Toch blijft mn aandacht vooral uitgaan naar vintage digitals; mooie hoge kwaliteit digitale uurwerken, zeer preciese tijd weergave en echte eye catchers.
Het is altijd leuk wanneer je ogen van vreemden richting je pols ziet bewegen, ik heb dat meer met de digitale horloges dan met mn analoge horloges. Vooral de Seiko’s, Citizen’s en Casio’s uit de periode 1974-1977 zijn prachtig ontworpen.
Tuurlijk, het basis omega geneve / seamaster horloge heeft een zeer mooi en betrouwbaar uurwerk, maar een enorm dertien in een dozijn standaard kast model.
Benieuwd naar je volgende aanwinst. Veel draagplezier!
Ik heb gisteren voor het eerst een quartz horloge weer gangbaar gemaakt met een nieuw batterijtje, een damesmodel met safierglas, het heeft niet de charme van mechanische uurwerken maar toch is het wel leuk.
Ik had de Casio Jogging, de CS831, de Sharp en de Timex op ebay gezet. Ik had me voorgenomen om een origineel Casio horlogebandje voor de DBC-60 te bestellen zodra ik er één verkocht had en dus het geld ervoor binnen had, en na iets minder dan en week was het zover. De Casio Jogging heb ik kunnen verkopen, de rest staat er helaas nog op. Dus ik had meteen een bandje besteld en die is vandaag binnen gekomen!:~
Verrassend snel in mijn ogen, aangezien ik het dus 11 mei 's avonds laat had besteld.
Net dus maar meteen het bandje erop gezet en het ziet er weer top uit in mijn ogen!
Hier wat foto’s ervan:
De stofjes onder het scherm van de DBC-60 vallen overigens in het echt veel minder op dan op sommige foto’s. Helaas krijg ik deze stof ook niet weg, aangezien ik bang ben iets te forceren en zo het binnenwerk kapot te maken… Dus lekker laten zitten dat beetje stof.
Ik moet eerlijk bekennen dat mijn voorkeur uitgaat naar de DBC-600 omdat die er net wat volwassener uit ziet, net wat robuuster door het staal. Maar helaas is daarbij de keypad niet zo mooi als bij de DBC-60…
Heel cool! Kan je de keypads er niet afstomen en omwisselen? Zou kunnen dat de lijm weer loslaat door de stoom en je ze er een soort af kan weken zoals bij postzegels. Maar een ideetje hoor
Ik durf het niet aan, aangezien de horloges bekend staan als niet waterdicht en bij de metalen versie is het keypad gebroken… Ik durf het niet te riskeren dat het straks helemaal niet meer werkt…
Misschien dat ik eens kan kijken of ik een soort harde plastic sticker kan maken die ik eroverheen plak om zo de knopjes weer mooi te hebben en dat het toch nog werkt.