De pelagos die ik heb is ook 39, maar de ranger oogt groter.
Heb hem begin dit jaar gepast, vind het understated wel mooi, maar was niet zeker over de maat. Nou ja, meer hoe het voor mij oogt en voelt.
Tja, de zwarte heeft lumed numerals, dus anders zijn ze toch al. Zou zelf bij een toolwatch vooral verwachten dat de 12 dubbel of onderscheidend gelumed is. Dat komt de afleesbaarheid in het donker wel ten goede.
Ik wel. De zwarte versie heeft lume in de numerals, althans, dat zou logisch zijn. Nu heb ik niet vaak zwarte lume gezien, ook al heeft mijn Nomos ahoi dat wel, maar dan krijg je dus generieke zwarte pad printing op de lichte dial. Maar ja, een field watch moet iets van lume hebben⊠Enter the plots. Of: the plots thicken.
Dat is een totaal door marketing boboâs verzonnen horloge wat nooit gedaan heeft wat de marketing mensen bedachten. Eigenlijk, als je een field watch wilt wat bestaansrecht heeft als field watch met een bona fide geschiedenis, kun je maar drie horloges overwegen:
Een Vertex
Een Hamilton
Een G-Shock
Waarbij de Hamilton Khaki nog gewoon geprijsd is zoals een field watch geprijsd hoort te zijn, namelijk cheap en cheerful, exact zoals de MoD ze ooit graag had. Laten we wel zijn, 3500 of 6500 ballen voor een onopmerkelijke field watch met drie wijzertjes en generieke brushing is natuurlijk kolder als je als inkoper vele malen goedkoper uit kan zijn met bewezen leveranciers.
Ja die vielen mij ook meteen op. Zet lekker die streepjes en als je dan bolletjes doet dan alsjeblieft in een andere kleur. Zal wel voor de Lumen zijn zoals Fate zegt.
Voor mij kunnen field watches best heel erg cool zijn, maar echt mooi gebeurt niet vaak. Als ik een Rolex voor het avontuur wil pak ik dus altijd een OP36. Die vind ik wel weer erg mooi, en is zeker net zo robuust. Of liever nog een Breitling Top Time B31.
Deze nieuwe Ranger komt op mij nog eerlijker over dan de Explorer. De Ranger is cool, maar best duur voor een vrij simpele field watch⊠Dus zal Tudor hier waarschijnlijk frisse concurrentie krijgen van de Longines Spirit 37, de nieuwe Spirit pilot, en zowaar de 38mm Conquest Heritage.
een (oude) landrover defender schijnt ook duurder te zijn dan een lada niva, dan is die landrover best veel geld voor een simpele 4x4, toch kunnen ze beide door het âfieldâ rijden.
Ik blijf mij altijd verbazen over hoe âdiepâ jij over bepaalde horloges redeneert.
Heel eerlijk: prima keuze!
Ik hou het simpel, vind ik het mooi? Dan ben ik al heel blij en kan ik al genieten als ik naar mijn pols kijk.
Ik heb nou nooit dat ik naar mijn pols kijk en denk: âgoh mooi horloge maar de geschiedenis is vervalst dus ik draag hem toch liever nietâ.
(gaat nog wat worden als blijkt dat er nooit een maanlanding is geweest).