Nieuwe witte Tudor Ranger

Hangt sterk van het horloge af. Form follows function, zeg maar. De functie van zo’n horloge is goedkoop, betrouwbaar en afleesbaar zijn onder veel omstandigheden. Je zult mij nooit horen zeiken over een dresswatch van 40.000 Euro.

Bovendien, het feit dat ik vind dat dure fieldwatches eigenlijk onzin zijn heeft me er niet van weerhouden om mee te doen aan die gekkigheid, want ook hier ligt er zo’n ding in de la met een listprijs van 3000 ballen of meer. Twee zelfs:

Grappig genoeg allebei 36mm, donker, goed waterdicht, en met wisselend succes ook lumed. Allemaal concurrenten van de Ranger.

Misschien is het feit dat ik me afvraag wat iemand beweegt om best veel geld op tafel te leggen voor een basic toolwatch wel een soort van retail-therapie voor mezelf. :slight_smile:

Uiteraard, anders zou het hier een saaie boel worden. We kunnen gelukkig ook zonder meer stellen dat er zeker genoeg keuze is tussen de 2000-4000 Euro voor een fieldwatch of pilot, want we zijn nog niet eens over Oris begonnen.

De Pogue, de Speedy, de GMT Master, de Lunar Pilot, allemaal in gevaar. Het zou wat zijn. :rofl: :rofl:

1 like

Een OP met een een Explorer 1 band en clasp zou het wel beter maken.

Doe mij de zwarte wijzerplaat maar. Die komt op de ‘donkere wijzerplaat’ wensenlijst erbij. Mooie maat voor mij ook :slight_smile:

Echter ik zie de hypie hypie weer erg komen ook gelet hoeveel aandacht die t horloge bijv krijgt op t forum van onze oosterburen dat dit wss een gevalletje word: Release ergens volgend jaar en dan als je mazzel hebt mwah mss over een half jaar/jaar heb je er een? Of ben ik erg pessimistisch?

En wellicht als die in de etalage ligt t Rolex zever bordje erbij van ‘exibition’ only.

@Pagode. Heeft schaap je een concretere datum gegeven dan ‘volgend jaar’? Maand/kwartaal?

2 likes

Dus over een half jaartje haal je er eentje met de kop eraf. Prima deal lijkt me.

2 likes

Nee helaas @whisky dame was zeer kort af en had denk ik wenig tijd voor mij.

1 like

Hmmm, dan had ik weinig centen voor hun product.
Beter gezegd 0 centen.

1 like

Ja. Heb de Ranger meermalen geprobeerd en telkens afgehaakt op hoe het horloge oogt - fors groter dan bijvoorbeeld mijn 39mm SBGN005 of 38mm Murph. 36mm is naar mijn mening een schot in de roos :dart:

1 like

Hier is de kleur wel weer oké

11 likes

Erg leuk! Kan wel eens een slechte voor de portemonnee worden. Was al een tijdje aan het hopen op een 36mm variant, dus nu toch maar eens in het echt bekijken!

3 likes

Nee, gewoon nee.

1 like

Off-Topic maar waarom moeten die gasten altijd zo’n debiel hoofd bij de click bait trekken? Voor mij een reden om juist niet te gaan kijken :wave:

2 likes

:relieved:

Maar verder is die witte Tudor wel een grappig horloge.
En 36mm…:+1:t3:

1 like

Poahh opzich wel mooi zoon witte Tudor ranger wel in 36mm formaat dan.

Rationeel heb je volledig gelijk:

Het issue met de ranger is eigenlijk vooral het ontbreken van premium afwerking tegen dat prijspunt.

Geen mooie lijnen.
Alleen brushed.
Geen opgelegde numerals of logo’s.

Eigenlijk is het gewoon een Khaki Field inderdaad zoals jij zegt op een super premium stalen band. Want die banden zijn wel echt top.

Maar dan is weer het probleem dat ik hem olNato nog mooier vind staan.

Maarja, ik ben wel Tudor fan en de 36mm is geweldig. Dus als er een keer eentje met de kop eraf op nato langs komt in het blauwe zou ik hem zomaar kunnen kopen :sweat_smile::sweat_smile:

1 like

Idem! Maar in zwart en op staal dan :wink:. De beige zegt me minder, maar keuze is altijd goed.

De Ranger is nog zo’n oude liefde, ik heb de vorige 41mm destijds een paar jaar dagelijks gedragen. De 36mm is wel een hele mooie maat ervoor, het wordt nu wel heel verleidelijk. De volledige brush en matte wijzerplaat heeft me nooit gestoord, integendeel :blush:

Foto uit de oude doos van de voorganger:

3 likes

Crosspost
Goedendag,
Mijn goesting is het niet : de Panerai opbouw in de dial is niet mijn smaak en ook de uurwijzer lijkt voor mij als een tang op een varken,wijzers zie ik over het algemeen liefst zo ver mogelijk op de indices.
Toch heb ik één horloge wat aanleunt bij mijn relaas van hierboven,zie foto,weliswaar geen Tudor (appelen&peren).
Mvg,

1 like

Heeft iemand hier hem al weten te passen :slightly_smiling_face:?

1 like

Was in Utrecht afgelopen zaterdag. Heb de moonphase gepast. De lichte Ranger in de etalage laten liggen. Oogt toch flets en kleurloos

2 likes

Goed om te weten dat hij daar is, voor mij het dichtste bij. Ben toch wel benieuwd om hem eens te bekijken.
De Luna is ook gaaf! Wat was je indruk?

1 like