Met als belangrijk verschil dat je met de Zenith bij nadere inspectie geen “is het een echte” vraag krijgt
Nee joh. Tuurlijk zie je dat verschil.
Je ziet toch ook op afstand of iemand een Steinhart of een rolex sub draagt.
Sterker. Je ziet van een afstand welke rolex sub iemand draagt van de laatste 4 referenties.
En als je het niet ziet is het niet belangrijk want dan heb je een andere hobby dan horloges.
Of een geweer op je hoofd
Haha, ook dat!
Iedereen ziet verschil, maar ook wel verrassend veel overeenkomsten. Er is zonder enige twijfel door de ontwerpers erg goed gekeken naar de Daytona. Wijzers zijn bijna kopieën. Band en bezel idem. Kast lijkt ook erg, maar dat is natuurlijk al snel zo.
Naar mijn smaak en bij nader inzien toch wel een beetje afgekeken en vervolgens vermengd met hun eigen subdial stijl.
Ik ben een groot fan van het merk, maar hier hadden ze naar mijn smaak ook wel wat meer op hun eigen ontwerpen mogen voortborduren.
Die zwarte is veel mooier dan die witte wat mij betreft. En op de een of andere manier ook weer minder ‘Daytona’.
Kolere! Lekkerste foto tot nu toe. Ik ga deze passen zodra het kan.
Dit vind ik ook!
Ik vind hem prachtig en uiteraard zijn er genoeg overeenkomsten met een Daytone naast de ronde dial, ronde kast en dat hij wijzers heeft. Maar heeft hij ook een datum, andere diameter en met de tri-color toch de eigen Zenith stijl.
Wat voor mij nog had gemogen:
- volledig rode seconde wijzer om die eigen Zenith stijl wat meer te benadrukken
- ik ben geen fan van keramische bezels en is voor mij het enige echte minpunt
Heb je die nou nog steeds?
Ja, niemand wil er de hoofdprijs voor betalen.
Heb je er leuke banden bij? Gewoon een nato van Phoenix? In het grijs?
We gaan off-topic ouwe
Wat mij betreft super release
Er is vergelijk met de Daytona
De sluiting als 1:1 copy van Rolex gaat mij ook te ver
Wel dan wel weer fijn stelling
Er is echter geen vergelijk qua merkbeleving voor mij
Dat komt primair door de distributiestrategie van Rolex
De rest is hiervan grotendeels een gevolg
Heb zelf de EP42 en die doe ik er niet voor weg
De zwarte uitvoering zou voor nu mijn keuze zijn
De witte versie heeft overlap met de EP Tri-colore
Zou mooi zijn als er een versie komt mijn subdials in 1 kleur
My 2cents
Zelfs een Rolex style Oyster clasp
Zenith is niet lekker bezig…man man man
Kan ik mee leven.
Los van wat ik van het horloge vin maar dit is toch wel leuk. Rolex levert geen Daytona’s dan doet Zenith het wel. Sterker nog we leveren Zenith Dayona’s.