als hij net zo valt als hij eruit ziet, heb ik hem zodra de prijzen op de grijze markt op Zenith niveau zitten
Ik vind een hoop horloges mooi die ik niet daadwerkelijk ga kopen.
En dat heeft eerst in een Daytona gezeten, hoe vind je die…?!
Ik ook, maar moest ik meer geld hebben
Wat zou je mogen verwachten van de water restistance? 10 atm. Kan je daarmee zwemmen? Ook al zijn de pushers niet screw-down.
Dit inderdaad, ben best benieuwd voor hoeveel ze grijs gaan / tweedehands.
ik zet in op rond de 7k, maar voor 7500 mag je hem ook wel inpakken, afschrijven doet hij toch wel, en als hij echt bevalt, gaat hij gewoon niet meer weg
Kennelijk is die er ook in het goud?
(via Ace)
edit: nu ook inclusief link https://www.acejewelers.com/nl/zenith-chronomaster-sport-18-3100-3600-69-c920
7 tot 7.5k is de ‘sweet spot’ voor deze inderdaad.
Die is wel heel erg mooi zo.
Denk het wel. Heb wel al Omega, GS boven list gekocht, Rolex nog nooit. Maar de strekking van je verhaal is zeker juist, de meesten gaan voor de Daytona. Ik dus niet.
mooie uiteenzetting en helemaal mee eens!
Een kleur kiezen voor deze wordt nog een opgave Ik vind ze beide erg fraai!
Zeker kun je er mee zwemmen.
De pushers sluiten beter af naarmate er meer druk op komt. Behalve als die meer dan 10atm is.
net een gouden daytona
Ik zie eigenlijk net zoveel Zenith historie als Daytona trekjes. Resultaat is wel 2 horloges die erg op elkaar lijken … En dan is de kracht van het merk en het inhouse Rolex caliber mogelijk toch wel 2k meer waard. Het is de perfecte oplossing voor mensen die de Daytona mooi vinden, maar geen Rolex willen.
Perfect voor legio HF fanaten zou je denken : )
Absoluut een fabeltje
Dat Rolex (in de jaren 80 van de vorige eeuw) als tijdelijke oplossing het El Primero 400 uurwerk als basis goed genoeg vond om te gebruiken, wil niet zeggen dat ze hem ook zo in de 16520 hebben gezet. Ze hebben verregaande modificaties doorgevoerd, met oa een ander tik-getal (28.800 ipv 36.000), zodat hij veel minder onderhoudsgevoelig, en robuster werd, en een secondewijzer die je gewoon stop kon zetten. Pas daarna voldeed hij aan de Rolex eisen, en kon Rolex in alle rust de tijd nemen om zelf een nog beter uurwerk (de 4130) te ontwikkelen.
Dat Zenith zelf dit El Primero 400 uurwerk van een halve eeuw oud in nagenoeg ongewijzigde configuratie nog steeds gebruikt in veel modellen is ook een doorn in het oog van veel liefhebbers.
Gelukkig hebben ze dit (evenals Omega met de 1861) zelf ook onderkend en gaan langzaam maar zeker over op de doorontwikkelde versie (de 3600), zoals gebruikt in deze nieuwe Chronomaster Sport.
Als dit een Daytona hommage is. Dan is elke duiker met een zwarte bezel ook een sub hommage…
De stalen band vind ik minder. Dit vind ik de mooiste