Beetje overtrokken lijkt me. Is er gekeken naar de daytona, sure, maar je mist enorm veel design aspecten en nuance in het horloge door het een ‘volledig afgekeken model’ te noemen.
Dikkere bezel verkleint optisch wel een pak.
Daar heb je een goed punt.
En omdat dit hele topic toch weer uitgemond is in een vergelijking Chronomaster / Daytona, laat ik dan een schepje Zenith er bovenop doen met technologie waar Rolex van mag dromen…
Jammer dat ik hier geen eigen filmpje kan plaatsen zodat je het horloge in werking kan zien.
Merk niet “afrekenen” op 1 nieuw model toch
die heb ik 2x gehad en 2x geflipt, ik ga het voor de 3e keer proberen met een zwarte bezel er omheen
Mag je dan geen kritiek meer uiten op Zenith?
Heel gaaf
Door de bezel zal hij denk ik toch wat kleiner dragen?!
Stuur 's een filmpje op de app?
Wow! Heel erg mooi!
Ik heb snel alle blogs afgestruind op zoek naar een mening over dit horloge, zodat ik jullie ermee dood kon gooien. Duurde even, maar nu heb ik er een waardoor ik echt een connaisseur lijk, maar die toch lekker prikkelend is. Komt-ie:
EDIT: laat maar, iemand had hetzelfde plan zie ik.
Los van ontwerpjepik is het wel een prachtig horloge. Had alleen gehoopt dat ze wat meer hun eigen weg waren gegaan. Het nabootsen van de Oyster clasp (uiteraard in combinatie met vele andere design elementen) is mijns inziens het grootste bewijs dat het horloge qua ontwerp wel degelijk geïnspireerd is op de Daytona.
Misschien een afwijkende mening maar persoonlijk vind ik het juist gaaf dat Zenith met de nieuwe Chronomaster laat zien dat ze niet stil blijven staan en de horloges doorontwikkelen. Die ceramische bezel is gewoon modern. Waarom zouden ze dat niet moeten doen? Vanuit heritage? Omdat Rolex het ook doet? Ik vind het juist jammer dat bepaalde merken (zoals Omega met de Speedmaster) steeds maar weer terugkomen op dat heritage verhaal. Laat de heritage een sterke basis zijn om je modellen op door te ontwikkelen i.p.v. er steeds op terug te grijpen.
Zelf zie ik zeker overeenkomsten met een Daytona maar ook veel verschillen en eigen smoel van Zenith. Vooral de herkenbare subdials stralen echt Zenith uit. Om het te bestempelen als een alternatief voor mensen die geen Daytona kunnen krijgen of betalen vind ik dit horloge echt tekort doen.
Smaak is persoonlijk maar als ik mag kiezen tussen de Zenith of een Daytona gaat mijn keuze naar de Zenith. Ik vind hem gewoon mooier en koop nooit horloges met de intentie om er winst op te maken.
Heb ik ook.
Die zwarte kan mij de broek wel bollen!!!
De 41mm zal meevallen op de pols en als ik het moet geloven en zie in de reviews oogt het als een 39mm.