Mooie horloges. Alleen word ik heel zenuwachtig van die overlappende sub-dials en het datumvenster (het liefste helemaal weg, of mooi uitgevoerd en niet weggestopt). Kast lijkt wel beetje lomp van de zijkant.
Wel véél mooier dan een Daytona vind ik. Heb he-le-maal niets met Rolex in het algemeen, en vind de Daytona een van de lelijkste.
Wat ik cool vind aan de zwarte; de blauwe subdial gaat een beetje ‘op in de zwarte plaat’ waardoor de linker subdial groter lijkt en je een ‘big eye’ effect krijgt.
Tactisch gewoon sterk van Zenith gezien de concurrentie! Payback time tov Rolex!
De Daytona (nagenoeg elke generatie) heeft me van alle Rolexen nooit wat gedaan, deze Zenith vind ik echter wel mooi! Zou hem, zelfs als ik prijs grijze markt en/of wachtlijst Daytona buitenbeschouwing laat, alsnog kiezen boven de Daytona.
Ik vind het op basis van de plaatjes super lastig. Vooralsnog heb ik geen definitieve voorkeur. De zwarte met een blauwe subdial is wel ‘unieker’. Die combinatie kom je verder nergens tegen.