Nieuwe Zenith Chronomaster Sport 2021 (post 81)

Mooie horloges. Alleen word ik heel zenuwachtig van die overlappende sub-dials en het datumvenster (het liefste helemaal weg, of mooi uitgevoerd en niet weggestopt). Kast lijkt wel beetje lomp van de zijkant.

Wel véél mooier dan een Daytona vind ik. Heb he-le-maal niets met Rolex in het algemeen, en vind de Daytona een van de lelijkste.

+1 voor de Rolex irritatie

https://omegaforums.net/threads/rolex-service.125795/#post-1700996

EUR 2000,- voor chrono service… Pfff

@rlc is die niet net een daytona :see_no_evil:

Duidelijk een zenith imitatie…

1 like

En verplicht nieuwe dial zodat je exclusieve cream Daytona in een klap minstens €5000 minder waard wordt…

1 like

waar je ook nog flink voor moet betalen

1 like

Superlative :slight_smile:

3 likes

Leuk dat rolex gepraat…

De witte is toch mooier dan de zwarte.

12 likes

Inderdaad, volgende week zouden ze in de winkel liggen. Ben benieuwd.

2 likes

Wat ik cool vind aan de zwarte; de blauwe subdial gaat een beetje ‘op in de zwarte plaat’ waardoor de linker subdial groter lijkt en je een ‘big eye’ effect krijgt.

6 likes

klopt… leuk detail…

Ik vind ze beide erg mooi… als ik moest kiezen, moet ik ze naast elkaar hebben liggen… zien hoe de wijzerplaat het doet in het daglicht!

Die zwarte gaat super staan naast mijn witte :star_struck:

16 likes

Goede zet van Zenith. Vind het echt een mooi horloge.

ik nijg ook meer naar de witte,ondanks ik normaal altijd voor donkere platen ga

1 like

Ftfy. :grin:

Tactisch gewoon sterk van Zenith gezien de concurrentie! Payback time tov Rolex! :+1:t2:

De Daytona (nagenoeg elke generatie) heeft me van alle Rolexen nooit wat gedaan, deze Zenith vind ik echter wel mooi! Zou hem, zelfs als ik prijs grijze markt en/of wachtlijst Daytona buitenbeschouwing laat, alsnog kiezen boven de Daytona.

4 likes

Ik vind het op basis van de plaatjes super lastig. Vooralsnog heb ik geen definitieve voorkeur. De zwarte met een blauwe subdial is wel ‘unieker’. Die combinatie kom je verder nergens tegen.

1 like

Doe mij die bovenste maar. De Zenith Daytona Lange Edition. Heb overigens de witte besteld vandaag. Benieuwd.

8 likes

Dank je, weer wat geleerd :+1:t2:

1 like