Nieuwe Zenith Chronomaster Sport 2021 (post 81)

Vind ik ook zeker fijn. Vind het ook echt wat toevoegen aan het imago van een merk. Je koopt niet zomaar een uurwerk, maar zekerheid.

Als Oris 3 jaar biedt is 2 jaar van Breitling wel een beetje beschamend… Past niet bij zo’n merk.

1 like

Daarom net mooi dat ze dit zo gelaten hebben bij dit model

Als je het verschil ziet in doe band van jou ZEP snap je niet waarom ze het polijsten. Veeel beter zo brushed!

1 like

Ik had mezelf voorgenomen om te sparen voor een Speedmaster, maar ik ben toch bang dat het geld maar iets langer moet cumuleren… Wat een prachtig horloge!

Garantie hoop ik niet nodig te hebben (dus of het dan 3, 5 of 10 jaar is…) en dat het ontwerp lijkt op horloges die in de afgelopen 70-80 jaar in productie zijn geweest geloof ik gelijk (of het nu een Daytone, Speedmaster, SuperOcean, Carrera of [Re]Master01 is).

Dit is er eentje die rechtstreeks naar het hart gaat, in ieder geval voor mij. Ik kan ook niet exact uitleggen waarom, maar ik wil hem gewoon hebben. In het zwart :drooling_face:

6 likes

het is wel een 36kbph uurwerk hè, Zenith roept zelf altijd dat het onderhoudsinterval 2-3 jaar is, dan snap ik wel dat ze geen gezeur met garantie willen. als er een productiefout in je klok zit, zie je dat snel genoeg, als er een ontwerpfout in het uurwerk zit, doen ze niet moeilijk met reparaties na een paar jaar, neem ik aan, en vergeet ook niet dat dit uurwerk al jaren op de markt is.

Terwijl op de A386 50 jaar garantie zit. Vraag me af waar dat onderscheid vandaan komt :thinking:

Het blijft een enorme Rolex fanboy :joy:
Kan hem moeilijk serieus nemen, het heeft veel weg van ‘ik ken het niet dus dan kan het nooit wat zijn’ en pas als hij het langzaam aan zelf een beetje ok gaat vinden dan is het plots iets.

1 like

Ik dacht dat dat alleen voor de 50th anniversary in goud gold.

1 like

die garantie geldt toch alleen voor gelimiteerde modellen. daar kunnen ze dat wel maken. in een volume product als deze, wat waarschijnlijk een grote hardloper gaat worden, snap ik dat ze beknibbelen op de garantie. op onderhoudsbeurtjes verdienen ze, garantie kost ze alleen geld.

die limited 50th modellen zijn trouwens zwaar over-priced, daar zit die garantie gewoon in de aankoopsom, sigaar uit eigen doos, zeg maar.

1 like

Ik kwam deze link tegen na wat zoekwerk:

Ja dat is voor de revival die in 50 stuks WG, RG en GG voor €20k uitgebracht is. Op WUS staat er nu de WG voor $13,5K te koop met BTW en invoerrechten er nog bovenop. Het is dat ik op de Snoopy zit te wachten en al een 38mm 1969 revival heb.

1 like

Je hebt helemaal gelijk. Ik wou iets anders lezen :sweat_smile: maar gaat inderdaad specifiek om de revival.

Voor een paar euro meer heb je goud en ook voor 50 jaar servicebeurten, geen slechte deal volgens mij.

1 like

Zie dat hij online nu al met 22% korting aangeboden wordt, ook op chrono24 staan ze al onder de 8k (UK)

10 likes

Dat is een mooie prijs!!

Op basis van deze Chronomaster Sport kom ik nu ook pas voor het eerst de Chronomaster 2 uit 2019 tegen. Limited Edition in 2x 250 stuks, met blauwe of zwarte ceramic bezel - die lijken nog niet eens uitverkocht te zijn?! Ongeveer dezelfde prijs en ook met korting te krijgen…Vind ik dan ook wel een serieuze optie als NA voor mijzelf in 2021…

3 likes

Ik zou eventueel voor een zwarte willen gaan, maar 2 zwarte chronografen is wel te veel in mijn collectie maar mijn Moonwatch weg? Ik weet het niet, zijn er meer die hierover denken?
Daarbij zal wel voor +/- 6.5K te verkrijgen zijn als je even geduld hebt. Lijkt mij ook een prima prijs, vind de retail te hoog.

1 like

Ik zou nog een paar maanden wachten tot hij nog wat verder gezakt is, dan Speedmaster er uit en zelf +/- 3k bijleggen.

Vind deze persoonlijk (veeel) mooier dan de Speedmaster, die ging mij nogal snel vervelen namelijk… (al heb ik dat al snel, kan dus ook aan mij liggen :smiley:)

het kan beter, gewoon wat langer wachten dan moet 35% ook lukken.

3 likes

Adrian van Bark and Jack heeft zijn video verwijderd.
En daar vind ik dan weer wat van. :thinking: Alleen video’s maken voor de groei van het kanaal?

4 likes

Slappe hap.

2 likes