Nieuwe Zenith Chronomaster Sport 2021 (post 81)

Mooie dial.
Mooie degelijke stalen band.
Sluiting lijkt erg geïnspireerd op Rolex.

Niet alleen de sluiting hoor :smile:

1 like

Is dat een nieuwe daytona?

:upside_down_face:

Het goede nieuws is dat deze gewoon verkrijgbaar is, en het betere nieuws is dat deze nu al met €1700 korting aangeboden wordt. Geef het een jaar en de prijs zakt richting 7k, wat het een (relatief) koopje maakt, voor wat je krijgt in vergelijking met andere hoogwaardige Chrono’s

Maar ik ben het wel eens met jou met jouw eerste indruk.

Toelichting op deze niet populaire mening:

Is hij te hoog geprijsd? Je zou denken van niet, maar blijkbaar toch wel, want anders hoeft er geen korting gegeven te worden.

Is het een Daytona hommage? Ik vind van wel, al zullen de meeste forumleden dit niet zo zien. Het is maar een persoonlijke indruk, en mening natuurlijk.

Is het een mooi en ongetwijfeld zeer goed horloge? Absoluut!
Zou ik hem willen hebben? Ja, maar als ik voor een Zenith zou gaan, dan toch een ander type.

1 like

Nou ik wel hoor. Ik zie ook niet in hoe je dat niet kan zien. Als je tenminste je roze zenith-bril durft af te zetten. Ze hebben niet eens de moeite gedaan het te maskeren door een eigen clasp. Die clasp vind ik echt bijna een 1-april grap eigenlijk. Toch een beetje Zenith-onwaardig vind ik.

Ik denk dat een deel van Zenith-liefhebbers ook een kleine afkeer hebben tegen Rolex, en maar al te graag willen horen dat er vroeger een Zenith-kaliber in een Rolex heeft gezeten, maar liever niet dat hun recente vlaggenschip er op gebaseerd is. Snap ik ook wel. Dan wil je ook niet dit soort berichten lezen.

Het horloge zelf is verder hartstikke mooi hoor.

1 like

we weten het ondertussen wel

42 likes

Wel mooi dat je jezelf ook een paar kaar quote :rofl:

5 likes

Heb jij niks te doen…?!

9 likes

moet haast wel #wednesdaytona zijn vandaag!

3 likes

Als je een mening over een hommage vraagt, kun je wel verwachten dat hij wordt vergeleken met het horloge waarvan het een hommage is.

Als er een bv Speedy Snoopy of Breitling Navitimer besproken wordt, zul je dat niet zien, want die zijn wel authentiek

Leuk voor je, ik ga iig ontzettend genieten van mijn nieuwe Zenith :+1:

14 likes

:scream::scream::scream::scream::scream::scream:

Echt prettig dat haters van een horloge zo hun best doen om bijna elk topic om zeep te helpen zolang ze maar hun punt kunnen maken…

9 likes

Begrijp ik. Het is ook een prachtig horloge, zoals ik meermalen heb aangegeven.
Dus ik vind het oprecht heel leuk voor je :+1:t2:

Het is wat mij betreft heel simpel: 99% gaat nooit aan een Daytona komen voor de MSRP door spelletjes bij Rolex AD’s, deze nieuwe Zenith is ondanks de “hommage” karakterisering een waardig horloge om om de pols te hebben als je een chrono wil met ceramic bezel en 'm mooi vindt.

4 likes

Dan lees je de helft niet blijkbaar. Als je een horloge verdacht veel op een ander horloge vindt lijken, dan betekent dit niet dat je het horloge haat.
Trouwens best zielig om een horloge (of horlogemerk) te haten.

Ik haat die klootzakkies die lopen te rellen, maar horloges? Nee natuurlijk niet, en al helemaal niet zo’n iconisch merk als Zenith

1 like

Heb je veel tijd zo gedurende de dag…?

Niet elke opmerking serieus nemen :stuck_out_tongue_winking_eye:

afbeelding

11 likes

Ik denk dat het letterlijk nemen van een woord uit die opmerking en daarover een discussie starten precies is wat dit topic nodig heeft.

En ik denk ook dat je verder precies snapt wat ik bedoel.

2 likes

Ik hoop dat dit horloge een doorn in het oog van de Rolex bubbel wordt. Want zeg nou zelf, ding is prachtig. Waarom dan nog die daytona?

8 likes