Is de daytona wijzerplaat ook niet gewoon gejat van de heuer carrera?
In die tijd had je externe wijzerplaat fabrikanten, die ze ook zelf ontwierpen. Verschillende merken kochten daar hun ontwerp/ wijzerplaat.
Er zijn dus vele merken met enige overlap.
Die hoop is gelukkig al uitgekomen gelet op alle commentaren
Waarom toch altijd die negativiteit richting Rolex. Wat hebben die er mee te maken?
Afgunst omdat ze heer en meester qua verkopen en marketing zijn? Of omdat ze niet genoeg produceren? Ruim 1 miljoen stuks per jaar in de markt zetten, en toch exclusiviteit behouden is gewoon pure kunst.
Veel Zenith modellen zijn geen grote verkoophits, en nu kiezen ze er een keer voor om een model wat gelijkenissen mee te geven van de meest populaire Chrono van dit moment.
Dit is gewoon slim, en het blijkt een succesformule te zijn. Goed voor Zenith
Zo blijft bij dit mooie merk ook de kachel branden.
Maar als je hier zegt dat hij mooi is, maar dat je hem op een Daytona vindt lijken, ben je gelijk een Zenith hater en van dat soort geneuzel.
Daytona, wat is dat?

dat soort geneuzel.
Dit is precies wat het is.
Was er al aangestipt dat ie op een Daytona lijkt?
Ding is gewoon vet cool ( wel wat te groot )
Ik heb geprobeerd veel berichten te lezen.
Mijn conclusie: Het zal me een rot zorg zijn of mensen vinden dat deze zenith op een daytona lijkt. Een ceramische bezel is alleenrecht van Rolex? Iedereen zijn mening uiteraard maar ik vind hem gewoon tof!
Het prachtige el primero caliber, de gave case, de toffe kleurige subdials, de présence, de matte witte plaat . Ik hoop hem dit jaar toe te voegen
Ik vind het een schitterend horloge. Als we alle horloges die iets van elkaar weg hebben zouden boycotten dan houden we weinig te kiezen over vrees ik… Ik begrijp alleen niet dat deze nu alweer met zoveel korting wordt aangeboden. Is dat gebruikelijk met Zenith?
Toch alleen maar mooi dattie op de daytona lijkt. Volgens mij vinden alle rolex fanboys die namelijk heel mooi, dus nu vinden ze de zenith ook heel mooi. Dat is goed voor zenith en minder leuk voor rolex want die hadden net die uitgekiende strategie met ongewilde troep produceren, maar vooral niet de daytona. Dan doet zenith dat toch, met een beter uurwerk, de door iedereen gewilde heritage en credibility, open caseback en frissere plaat. What’s not to like. Ik heb de mijne al besteld.

wel wat te groot
Nou. Hij heeft een korte L2L. Dat zou dus wel eens mee kunnen vallen.
Qua draaggrootte.

ongewilde troep produceren, maar vooral niet de daytona
Goed punt zeg. Min of meer.
Denk ook dat het ontzettend mee valt met de grote. 47mm lug to lug toch oid?
Zoiets las ik ook. Dat is echt niet groot.
Denk dat het kleiner gaat vallen/ogen dan een Speedy
Binnenkort maar eens gaan passen. Geen haast.
Voorlopige jeuk is vandaag weer verholpen door een nieuwe gele CasioOak te bestellen. Super leuk spul. Zou je ook eens naar moeten kijken
Edit: wel een hommage natuurlijk. Dat is jammer.
Hahaha. Ga je de hele set bestellen? Ook de rode?
Ik heb er al 1 in huis liggen. Zijn idd mooie horloges.
Die rode voel ik niet helemaal

Waarom toch altijd die negativiteit richting Rolex.
Heb het idee dat de meeste negativiteit mbt deze Zenith juist uit de Rolex hoek komt