Ik vind de wijzerplaat van de Daytona ook diep liggen. Dat valt me alleen op als ik die na lange tijd weer draag. En bij dragen is het snel weer weg.
dat hebben alle chrono’s toch? ze hebben een extra laag wijzers die niet tegen de andere mogen tikken. bij de Speedy valt het niet op omdat het glas zo bol is, maar als je een bezel hebt die tot de top doorloopt, oogt alles wat dikker. bij dit model hebben de subdials een verdieping, dus er is al iets van de hoogte afgehaald
Mja ik vind dat Rolex er in slaagt om de plaat toch lekker hoog in de kast te leggen, ondanks vlak saffier. En inderdaad, dan moeten ze maar een bol saffier installeren. Dit waterput effect wordt niemand gelukkig van.
Vintage doet dat veel beter met die bolle plexi’tjes.
Inderdaad de vraag hoe hij in het echt is. Ik ga in ieder geval op basis van de foto’s geen bestelling doen, hoewel ik daar eerst wel over dacht. Eerst zelf vasthouden. Die eerste real life foto’s tonen toch wel wat andere esthetische dingetjes/geven een wat andere indruk dan de officiële foto’s en renders.
Dat doe ik sowieso nooit meer. Iets te vaak m’n neus gestoten…
Serieuze vraag… is er überhaupt een modern horloge dat je net zo kan bekoren als vintage?
Ben wel verknocht aan m’n 124060, ja.
Maar dat is een compleet ander gevoel dan opnieuw een eerlijke en onverknoeide vintage in handen krijgen. Dat is ongeëvenaard.
Ik vind vooral de meeste real life fotos tot nog toe heel lelijk. Slecht licht, lelijke schaduwen etc. Komt er totaal niet mooi uit. Renders daarentegen kan je ook al nooit vertrouwen
Behalve bij GS. Dan weet je op basis van de renders zeker dat het horloge er totaal anders uitziet in het echt.
Meh. Na de eerste hype en opblazen en vooral veel Daytona vernoemen en de buzzzz in the community dat er schaarste is komt de ontnuchtering.
Mooi, zeker de zwarte, maar dit gaat m niet worden jongens. 6-7k mooi, dat wel!
Ik ga m zeker ook bekijken.
Interessant, waar lees je dat? Ik kn er gewoon eentje krijgen. Levertijd is wel ps april.
Idem, ik vind hem steeds meer tegenvallen. Ik wacht nog een half jaar dan zijn ze zeker voor 6-7 k te krijgen…
Heb ik zelf ook al was ik in eerste instantie best bereidt om list neer te leggen. Nu heb ik dat steeds minder.
Je gaat toch een beetje mee in die …
en dan …
Wel hilarisch om na het lezen van dit onderwerp te merken dat nu ook 41mm als bizar groot ervaren wordt… Kom op hé, moeten we voortaan 25mm horloges van oma gaan lenen?
Dat is niet waar!
op de diverse youtube filmpjes zie ik geen rare dingen, behalve het horizontal clutch issue met terugspringende wijzer, zeker geen waterput effect
Jij hebt het over het verleden!!
Zeker, daar waren we het ook al over eens, maar is hij 9700 euro mooi? Ik kan hem nu krijgen voor 8000 en schat dat hij over 1-2 jaar voor hele schappelijke prijzen te krijgen is (ik hoop op 5-6 k€)
De vraag is dus niet of ik dit horloge ooit een keer wil hebben maar meer wanneer. Ik denk dat ik eerst door te sparen voor een witte Daytona, dat blijft toch de grail die mij altijd blijft achterna jagen…