Nieuwe Zenith Chronomaster Sport 2021 (post 81)

Niet alleen vintage. Hoor.

Zenith doet dat bij andere horloges wel goed.
Tipo en Zep.

.

9 likes

En waarom dan niet 9.7k mooi maar wel 8k mooi?

Ik vraag me dat toch af (niet richting jou persoonlijk @The_Don) maar in algemene zin. (en ik doe er ook aan mee)

Ik denk namelijk dat iedereen dat roept omdat er niemand list betaalt voor een Zenith. Als je wist dat op Zenith geen korting te krijgen was zou je graag 9.7k aftikken schat ik zo. Dus ik denk dat het meer in je hoofd zit omdat je weet dat je korting kunt krijgen dan dat het iets met het horloge te maken heeft.

5 likes

Ik heb nogal wat nieuwe horloges gekocht bij diverse AD’s. In binnen- en buitenland. Van GS tot Rolex, van Patek tot Zenith. Van Omega tot Tudor. En nog diverse andere merken. En kan me niet herinneren ooit list betaald te hebben, dus ook niet voor de meest gezochte modellen. De enige was misschien de Omega Speedy Tuesday omdat je die enkel online kon kopen. Maar dat wist de AD dan weer op het volgende horloge goed te maken…

2 likes

Vertel, wat is je geheim?

Ja, same here. Maaruh, dat staat los van mijn punt uit die post waar je op reageert.

Waarom wel 8k mooi en niet 9.7k mooi?

Geen geheim. Gewoon je een beetje normaal gedragen richting AD. En op tijd erbij zijn, voor de hype als het kan. En geduld hebben. Verder weigeren premium te betalen voor gewilde modellen in het grijze circuit. Alhoewel ik daar ook zelf ook al 3 keer tegen gezondigd heb omdat het bewuste horloge niet of niet langer via de AD verkrijgbaar was. Makkelijker gezegd dan gedaan dus.

1 like

Pure gevoelswaarde die @The_Don eraan koppelt. En dat is zijn goed recht. Hoe hard wil je een horloge, hoe moeilijk is het verkrijgbaar vandaag en morgen en tegen welke prijs op dat moment? Persoonlijk vind ik de CM zeker €9,7k waard, nog meer als je objectief kijkt wat je ervoor terugkrijgt. Ik heb nog nooit de listprijs van een horloge laten meewegen in mijn beslissingen. Waarom wordt het ene horloge aan €5k geprijsd en het andere aan €7k? Heeft weinig te maken met kostprijs, eerder met bewuste positionering van het betreffende horloge door het merk.

4 likes

Dat is dus precies mijn punt!

Wat nou als Zenith deze voor 8k list had geprijsd? Dan had hij ook korting gewild. En dat staat haaks op, ‘ik vind dit horloge deze prijs niet waard’.

IMHO dan he?

2 likes

Al had ik nu de winkelprijs bij elkaar gespaard voor een Daytona, ik kan hem toch niet krijgen bij een AD, of ik moet zijn omzet verhogen door extra aankopen te doen.

MAW de Daytona kost meer dan wat ik ervoor over heb/gespaard.

Mee eens;

4 likes

Ik denk dat het ook te maken heeft met ontwikkelkosten en doe welke afzet je die kosten gaat delen.

De keramische Blancpain chrono heeft dezelfde techniek kast als de Omega bijvoorbeeld.

Stukje marketing, Blancpain is duurder, maar ook een kostenplaatje.

Klote dat de dealers nog dicht zijn. Ik ben best in de markt voor n Zenith/wat nieuws, maar om nou ongepast iets per internet te bestellen…

Vanuit de fabrikant gekeken wel ja maar de consument maakt dat niet uit, die laat zijn portemonnee spreken. Als de TH na korting 4.5K kost en de Zenith 7.5K hoeveel consumenten hebben er 3K extra voor over.

Geen idee… de TAG is natuurlijk een stuk bekender maar qua looks vind ik het geen match voor de Zenith.

Ik had beter de zwarte versie van de TH moeten gebruiken voor het vergelijk maar het blijft nog steeds een gevoelskwestie in 3K meer uit te geven want op het zicht hebben ze dezelfde kenmerken.

1 like

Wacht ff, wordt nu TH vergeleken met Zenith? Dat is toch :apple: met :pear: vergelijken?

1 like

T ring. Dat is veel geld voor een tag heuer. :laughing:

En idd. Niet te vergelijken.

Als dat een Daytona was geweest had je dat van zenith gezegd.

1 like

Deze is nog duurder, 6.4K met zelfde uurwerk:

1 like

Maar dit is een limited. :wink: