Nieuwe Zenith Chronomaster Sport 2021 (post 81)

Ja en nog gewoon te bestellen op de site van Ace dus loopt niet hard.

Haha. Dan zoveel liever deze : ook blauw met wit :sunglasses:

8 likes

Ja, stond op mijn lijstje maar is eraf gevallen:shushing_face:

1 like

Ik vind het jammer dat deze de witte wijzers heeft. Hoort misschien wel zo maar witgoud of staal vind ik toch mooier.

1 like

Nu je het zegt! Spijtig inderdaad… weer eentje van de wishlist geschrapt :+1::blush:

Ehhh…nope

Okay dan lijkt mij dat ipv sparen en hopen dat je de Daytona via de AD mag kopen de Chronomaster Sport de meest realistische keuze die je kan maken.

Ik heb de vraag over korting op de CM (wit) bij m’n AD liggen. Ik vind het een heel mooi horloge met een gave complicatie. Ben wel benieuwd wat jullie er voor zouden betalen? Ik heb nog geen Zenith en ben benieuwd naar te krijgen kortingen op dit mooie merk.

Ik ben niet aan het stoken.

Maar nog 1 opmerking van een omegafan die de nieuwe chronomaster kraakt en ik plaats deze in speedy of Omega only…:rofl:

1 like

bestaan die dan? ik dacht altijd dat mensen genoegen namen met Omega omdat iets beters er even niet in zit, een beetje als een Tudor

3 likes

Pfffff en dat zonder :grinning::grinning:

1 like

Niet leuk… geldt niet voor omega :stuck_out_tongue_winking_eye: wel voor tudor haha.

1 like

Misschien is de vraag: list prijs waard of niet?

Misschien wel, misschien ook niet. Ik denk dus van niet.

Je ziet vragen voorbij komen als ‘waar kan ik deze met de meeste korting kopen’. Mensen vinden iets mooi maar zelden de listprijs waard. Als Zenith 10,5k had gevraagd hadden we korting gewild. Net zo goed bij 8k. Vandaar mijn vraag waarom hij de listprijs niet waard zou zijn. Het feit dat precies op die vraag geen enkele reactie is gekomen zegt wellicht nog veel meer. :wink:

3 likes

Zenith schrijft af als een malle. hoe minder je ervoor betaalt, hoe minder koud de douche als je hem zat bent.

Ook dat heeft er niets mee te maken. Dat doen een boel merken maar staat los van de aankoopprijs. Dat jij zo denkt omdat het je hobby is wil niet zeggen dat de andere 99,5% van de Zenith kopers/horloge kopers zo denkt.

Dat afschrijvingsverhaal is pas een jaar of twee wat breder onder de aandacht. En dat is dan niet eens het afschrijvingsverhaal maar vooral het ‘waardevast’ verhaal wat breed wordt uitgemeten in de media voor vooral Rolex, PP, enkele AP modellen en een Speedy pro.

2 likes

uh, jawel. voor mij is dit model de listprijs van 9700 niet waard, omdat ik er zo 4k op afschrijf als ik hem na een jaar zat ben, voor 7500 wil ik er nog wel over nadenken

Nee, daar gaat het niet om. Er wordt geroepen dat hij de listprijs niet waard is. Dat heeft niets met afschrijving te maken.

Als de listprijs 7.5k was had je er dik 3k op afgeschreven. Dat is precies hetzelfde lijkt me.

1 like

dat is natuurlijk niet concreet te stellen en verschilt per persoon. als ik verwacht dat ik dat ding na een jaar zat ben en hem dan voor 6k denk te kunnen verkopen, ga ik geen 9700 betalen, dat is bijna 4k voor een jaar dragen, voor 7500 is de afschrijving, 1.5k dus, voor mij beter te doen. ergo ipsum delendam: voor mij niet 9700 waard

Dit horloge is dus nooit de list prijs waard, ongeacht de list prijs.

Dat noemen ze de Zenith paradox.

1 like