Nieuweling zoekt chronograaf van een gerenommeerd merk

Fortis heeft erg gave chronografen gemaakt en komt vrijdag met een nieuwe versie van onderstaande.

Oris ben ik zelf ook altijd erg fan van

6 likes

Zelfde uurwerk ook als die in de Breitling.

1 like

Top aanbeveling! #Als je wat bijzonders zoekt

Te passen bij Seriouswatches :wink:

Bedankt @Aus

1 like

Welkom op het forum! En leuk dat je ons deelgenoot maakt van je zoektocht en ontwikkeling. Ik herhaal wat al een paar keer is meegegeven: ga vooral de horloges die je mooi vindt o.b.v. ‘desk research’ in het echt bekijken. Nog beter: in de hand houden, voelen en passen op de pols. Dat geeft soms een totaal andere indruk dan je o.b.v. bewegend of stilstaand digitaal beeld verwacht. Laat je verrassen en ervaar wat ècht je voorkeur geniet. Je hebt de ruimte om met een fraai budget een fraaie keuze te maken. En dat gaat je lukken. Met of zonder onze adviezen en tips :slight_smile:

En: je bent niet de enige die duikers minder aantrekkelijk vindt. Er zijn wel een paar duikers die me aanspreken. 't Is niet een modelreeks waar ik naar neig. En wat ik mooi vind is kostbaar. Voor die centen heb ik een lijstje met andere wensen.

1 like

Ik zou voor de chronomat gaan :wink:

1 like

Welkom, eerst en vooral, nooit klokje zeggen en ten tweede met de 3861 ga je de beste keuze maken! Zelf eigenaar van een sapphire sandwich sinds vorig jaar na een 1861 gehad te hebben en is een genot om te dragen.

1 like

kijk ook eens naar breitling, hun b15 rattrapante en b25 met triple date , maanfase en ja patek vibes, is niet te versmaden

2 likes

Ik vind de chronomat heel mooi maar ik zou de speedmaster eerder vergelijken met de Breitling navitimer.

Chronomat is een heel ander horloge dus dat zou je moeten passen.

Ik vind persoonlijk de navitimer mooier dan de speedmaster

Chronomat heeft idd een vele betere waterdichtheid dan de speedmaster en navitimer. Als je daar bang voor bent kan je beter in een andere hoek zoeken.

4 likes

Top suggestie :grin:

4 likes

Mooi en comfortabel horloge met sportieve vibe. Ik zou wel voor de stalen band gaan, wat het weer duurder maakt.
En dan leder erbij kopen.

7 likes

Ik kan de IWC aanbevelen😊

En als tweede… een tweede piloot😊

12 likes

Welkom en mooie doelstelling! Ik wens je veel succes met je zoektocht en benieuwd wat je keuze zal worden!

1 like

Ik vind dit wel de ultieme chronograaf😀

9 likes

Die IWC lijkt behoorlijk aanwezig op de pols, maar wat een prachtig horloge :ok_hand:t3:

Prachtige rustige chronograaf, mooi merk. Eigenlijk klopt alles behalve… de subdials dwars door de 12 en 6. Hoe kun je zoiets doen als zo’n gerenommeerd merk.

valt erg mee…heeft maar 41mm

Hou je nog goed geld over ook :wink:

5 likes

Veel goede opties zijn al genoemd. De Zenith lijkt me mooi, maar net iets boven budget. Een Zenith A384 Revival zou nog net moeten lukken. De Speedmaster is mooi, maar net iets te saai.

O.a. Breitling heeft een paar leuke modellen die via Chrono24 wel nieuw binnen het budget verkrijgbaar zijn:

• Breitling Navitimer 41
  • Breitling AVI 765 Re-Edition
  • Breitling Premier B09 Pistache

En daarnaast de Tag Heuer Glassbox, IWC Portugieser (beide ook al genoemd) of een Longines Big Eye petrol of de nieuwe Spirit Flyback Chronograph (die helaas wel een beetje dik is):

Voor mij persoonlijk zou het één van de Breitlings worden, mede ook vanwege het mooie B09 uurwerk:

5 likes

:point_up: de 356: mooi, origineel en houd je geld over voor wat ander moois.

Ik zou het wel weten :grin:

9 likes

Hee Johan, Leuk dat je hier ook bij het HF bent!
Er zijn zeker meer mensen die duikers niet mooi vinden alleen zijn dat allemaal mensen die gewoon geen smaak hebben :joy::joy::joy: geintje natuurlijk. Chronografen zijn zeker óók tof maar in zo veel verschillende soorten te krijgen dat het ook erg afhankelijk is van je smaak. Tja… beetje een open deur maar dat geldt natuurlijk voor alles in het leven :face_with_monocle:. De Navitimer heeft zo een heel andere uitstraling dan een Moonwatch of een El Primero. Zelf vond ik na een paar maandjes de Moonwatch toch echt wat saai zodat die al gauw werd ingeruild. Ach… “Jedem das Seine” zoals de Duitsers zeggen (of “to each his own” als je je stoort aan de link met Buchenwald).
Ga gerust naar een AD om een horloge in het echt te zien en voelen. Houd er dan wel rekening mee dat je op de meeste nieuwe horloges de eerste tijd flink wat afschrijft. Ik zou zelf voor een mooie gebruikte gaan; die toffe Fortis Stratoliner of coole Sinn 356 van hierboven want fliegers zijn gewoon vet! En dan houd je nog geld over voor een prima duiker ook (Squale HFLE ofzo :crazy_face:)
Trouwens heb ik me pas geleden nog op het HF afgevraagd waarom de TAG Heuer S/el niet populairder is dus als het mijn geld zou zijn, zou ik die nemen. Heb je gelijk een merk te pakken dat zo’n beetje de chronograaf heeft uitgevonden en genoeg vintage charm om nog decennia mee door te komen.