Nieuwprijs omega speedmaster bij AD

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een omega speedmaster moonwatch professional met een zwarte lederen band. Op omega com en op meerdere juwier websites wordt deze geadverteerd op 7700 euro. Nu liep ik gisteren een AD binnen en die zei er 200 euro van de prijs kunnen halen.

Volgens wat ik online lees, lijken er best wat standaard kortingen te krijgen op deze horloges bij de AD. Er zijn een varieteit aan claims, gaande van 5% tot 15% of meer. Zijn er leden die recente en specifieke retailprijzen kunnen delen en hun betaalde prijs bij de AD voor een speedmaster?

Ik ben best bereid ietsje bij te betalen voor een lokale aankoop met het gemak voor garantie en reparaties, maar ik zie ook voorbeelden van anderen die mijn voorstel van gisteren beschamend maken.

Dus, wat is een redelijke prijs en korting anno 2022?

Alvast bedankt,

Groet,
T

1 like

7700 euro voor een speedmaster op leer goh. Tijden zijn veranderd. :upside_down_face:

Maar met zo’n prijs mogen ze wel een boel meer korting geven. En als je elders kijkt is dat ook zeer reeel en mogelijk.

Je koopt een horloge en daar zit fabrieksgarantie op, niet van een juwelier zelf. Een Omega dealer moet dus gewoon een garantie geval afwikkelen los van waar hij gekocht is. Dus je kan er ook lokaal mee naar de winkel als er wat mee is.

5 likes

Dat is het al lang niet meer. Gaat nergens meer over. Ik betaalde 2,5 jaar terug 4000 minder, op staal.

Heel veel meer korting zul je niet krijgen want ondanks de prijs is er enorm veel vraag naar.

4 likes

:point_up:, eens, zijn de verkeerde weg ingeslagen bij Omega. Waarom is de vraag maar slim vind ik het niet.

Nu even antwoord op de vraag van TS, 10 tot 15% moet echt wel mogelijk zijn. Lukt je dat niet dan kan ik je wel op weg helpen via een pb.

2 likes

De grappenmaker.
20% korting op Omega is niet bijzonder.

1 like

Grijs is deze op leer (lijkt eerder canvas hier) te vinden voor net geen 6K. Fred en ik hebben waarschijnlijk dezelfde voor ogen. Initialen van de handelaar zijn WW. Alle garantie geldt.

4 likes

Geef TS dan even het adresje door waar hij die 20% krijgt, de meeste geven 10% maar met een beetje geduld valt er wel 15% van te maken maar 20% op Omega is mij toch echt niet gelukt. Dus ook ik ben benieuwd naar dat adresje?

6 likes

Dat is wel de versie om te nemen. Maar niet de versie met open achterkant die TS aanhaalde in de openingspost.

1 like

Ik vind een 20% (ruim €1500) wel een fikse korting. Als dat dan al niet bijzonder is, ben ik wel benieuwd naar de deals die wel bijzonder zijn :slight_smile:

Als jij blij wordt van de speedy en je hebt er €7700,00, voor over, dan lijkt me dat geen verkeerde deal. Iedereen blij toch.

3 likes

In 2019 kocht ik een Speedmaster. Listprijs was toen geloof ik iets van 4.600. De prijzen zijn hard gegaan de afgelopen jaren. Niet alleen Omega maar ook Rolex, Zenith en Grand Seiko bijvoorbeeld zijn in een heel snel tempo gestegen.

Ik kreeg begin dit jaar ongeveer 10% op een Omega. Ik denk dat het er ook wel aan ligt welk model je neemt.

2 likes

Niet recent nieuw gekocht, maar in het verleden meermaals 20% gehad, bij een aantal dealers van Omega.

Precies wat je zegt en geloof mij heb heel wat horloges gekocht, maar in Nederland 20% op een Omega? Trouwens op de meeste merken niet, marge voor een AD is +/- 30 % en zitten vaak ook op een A1 locatie, dan blijft er te weinig over.

Ik ga over een paar dagen naar het buitenland, heb daar een heel goed contact. Ga daar dus weer een horloge kopen en krijg als uitzondering 30% korting maar zoals ik al zei afhankelijk van het merk wat je koopt.

Maar misschien weet Bernard ook wel een adresje waar je op je Rolex 10-15% korting krijgt op de listprijs, laat mij graag verassen :rofl:

2 likes

Half februari ook een Speedmaster met 15% korting :+1: verder geen geschiedenis of iets.

Dan graag naam en rugnummers, hebben wij op het forum ook profijt van :wink:

1 like

Er blijft meer over dan dat als iemand het niet zou kopen.

Als je het voor 7700 koopt wordt het bij een verkoopt flink huilen met afschrijving. Dus dat zou ik niet willen zeggen dat het geen verkeerde deal is.

1 like

Op een planet ocean misschien maar op een nieuwe speedy hooguit 10% tegenWoordig en zelfs dat is al moeilijker sinds de laatste verhoging

1 like

eens koekoek, maar 20% wordt echt een heel moeilijk verhaal. En ja, zodra je met een nieuw horloge de AD uitloopt heb je natuurlijk al een fikse afschrijving. Maar goed dat weet je als je nieuw koopt, dan een 2e hands met de kop eraf scheelt een hoop in afschrijving.

2 likes

Wacht daar nog maar effe mee Ferry :wink:

8 likes

Schiphol wat dat betreft makkelijk met 17%. Bestellen vooraf mogelijk.

2 likes

:rofl:, ja joh en gaan verhalen de ronde dat Rolex zelfs zijn prijzen gaat verlagen. Maar ja dat zijn verhalen he :wink:. Maar binnen 2 weken is er al weer een nieuw horloge en hoop daar nog eens de nieuwe air king te scoren (ijdele hoop, ik weet het) maar probeer het toch. Nu alleen nog maar Rolex duikers, dus dan zou een Air king daarnaast niet misstaan toch. Hoop wel op 20% korting natuurlijk :wink:

1 like