Ik ben op zoek naar een omega speedmaster moonwatch professional met een zwarte lederen band. Op omega com en op meerdere juwier websites wordt deze geadverteerd op 7700 euro. Nu liep ik gisteren een AD binnen en die zei er 200 euro van de prijs kunnen halen.
Volgens wat ik online lees, lijken er best wat standaard kortingen te krijgen op deze horloges bij de AD. Er zijn een varieteit aan claims, gaande van 5% tot 15% of meer. Zijn er leden die recente en specifieke retailprijzen kunnen delen en hun betaalde prijs bij de AD voor een speedmaster?
Ik ben best bereid ietsje bij te betalen voor een lokale aankoop met het gemak voor garantie en reparaties, maar ik zie ook voorbeelden van anderen die mijn voorstel van gisteren beschamend maken.
Dus, wat is een redelijke prijs en korting anno 2022?
7700 euro voor een speedmaster op leer goh. Tijden zijn veranderd.
Maar met zo’n prijs mogen ze wel een boel meer korting geven. En als je elders kijkt is dat ook zeer reeel en mogelijk.
Je koopt een horloge en daar zit fabrieksgarantie op, niet van een juwelier zelf. Een Omega dealer moet dus gewoon een garantie geval afwikkelen los van waar hij gekocht is. Dus je kan er ook lokaal mee naar de winkel als er wat mee is.
Grijs is deze op leer (lijkt eerder canvas hier) te vinden voor net geen 6K. Fred en ik hebben waarschijnlijk dezelfde voor ogen. Initialen van de handelaar zijn WW. Alle garantie geldt.
Geef TS dan even het adresje door waar hij die 20% krijgt, de meeste geven 10% maar met een beetje geduld valt er wel 15% van te maken maar 20% op Omega is mij toch echt niet gelukt. Dus ook ik ben benieuwd naar dat adresje?
In 2019 kocht ik een Speedmaster. Listprijs was toen geloof ik iets van 4.600. De prijzen zijn hard gegaan de afgelopen jaren. Niet alleen Omega maar ook Rolex, Zenith en Grand Seiko bijvoorbeeld zijn in een heel snel tempo gestegen.
Ik kreeg begin dit jaar ongeveer 10% op een Omega. Ik denk dat het er ook wel aan ligt welk model je neemt.
Precies wat je zegt en geloof mij heb heel wat horloges gekocht, maar in Nederland 20% op een Omega? Trouwens op de meeste merken niet, marge voor een AD is +/- 30 % en zitten vaak ook op een A1 locatie, dan blijft er te weinig over.
Ik ga over een paar dagen naar het buitenland, heb daar een heel goed contact. Ga daar dus weer een horloge kopen en krijg als uitzondering 30% korting maar zoals ik al zei afhankelijk van het merk wat je koopt.
Maar misschien weet Bernard ook wel een adresje waar je op je Rolex 10-15% korting krijgt op de listprijs, laat mij graag verassen
eens koekoek, maar 20% wordt echt een heel moeilijk verhaal. En ja, zodra je met een nieuw horloge de AD uitloopt heb je natuurlijk al een fikse afschrijving. Maar goed dat weet je als je nieuw koopt, dan een 2e hands met de kop eraf scheelt een hoop in afschrijving.
, ja joh en gaan verhalen de ronde dat Rolex zelfs zijn prijzen gaat verlagen. Maar ja dat zijn verhalen he . Maar binnen 2 weken is er al weer een nieuw horloge en hoop daar nog eens de nieuwe air king te scoren (ijdele hoop, ik weet het) maar probeer het toch. Nu alleen nog maar Rolex duikers, dus dan zou een Air king daarnaast niet misstaan toch. Hoop wel op 20% korting natuurlijk