Fred, wat een warrig verhaal weer.
Voor jou wel Ruud, maar dat maakt niet uit , zolang Erwin maar het begrijpt, citeerde hem en niet jou dus
Jeroen⦠dan weet ik ook meteen welke AD je bedoelt. ( en dan bedoel ik niet die in Den Haag, of toch want Fred doet natuurlijk zaken met de eigenaar ⦠)
Fred shopt in het mooie Brabant toch? Ik vermoed Eindhoven.
Dacht roffa
Wat hebben wij toch een mooi landje he, zowel Den Haag als Brabant maar goed we glijden van het topic af. Lees wel dat er een hoop de licentie van Omega kwijt gaan raken, is daar al wat meer over bekend wie dat kwijtraken? Als dat zo is ben ik benieuwd wat de prijzen gaan doen bij Omega? En hoe de overblijvers zullen omgaan met de wel of geen korting en wat dan nog de redelijke prijs is van een Speedmaster. Zo en nu zijn we weer gewoon on topic en laten we dat gewoon maar blijven
Na het te hebben gelezen vraag ik me af; koop je wel eens een auto en betaal je dan ook de vraagprijs?
Iedereen raakt Omega kwijt, behalve SC, Gassan, Pertijs en Kahle.
Maar je shopt ook wel in Amsterdam toch Fred ?
Daar zijn de ADās ongetwijfeld gelukkig om. Zelf nog nooit een horloge gekocht met minder dan 30% korting. Dat zijn natuurlijk geen omega Speedmasters of Rolex e.d.
Nee joh, kan de parkeertarieven niet betalen , als we onze zinnen op een bepaald horloge hebben shoppen we toch overal, maar goed heb mijn zinnen niet op de Speedmaster gezet dus blijft er zeker eentje nog voor een ander over
Ik heb eigenlijk nog nooit een auto nieuw gekocht, maar bij inruilen onderhandel ik wel. Dat is namelijk een ruil i.p.v. een eenzijdige koop. Als een dealer voor mijn auto (ik noem maar wat) 8.000 wil bieden terwijl ik 'm 10 waard vind, dan onderhandel ik gewoon.
Maar schaam je je dan niet kapot dat jij denkt de inruilwaarde beter te weten dan een dealer?
Tuurlijk niet⦠je moet er gewoon van uitgaan dat de verkopende partij zoveel mogelijk aan je wil verdienen. Dus zetten ze hoog in
Gewoon onderhandelen
Nope.
Ik doe het wel. 010.
of 040-070-020
Bedankt iedereen voor de vele reacties op mijn initiƫle vraag.
Inmiddels zijn we een jaar verder en ben ik net terug van Japan. Ik heb daar een nieuwe Omega Speedmaster Sapphire sandwich gekocht op lederen band voor een equivalent van 4500 euro. Een stalen band erbij was 620 euro. Met tax kom je ongeveer aan 6200 euro.
Het equivalent kost in Nederland (list price) 8900 euro voor de Sapphire op staal, en dan nog 500-800* euro voor de officiƫle lederen band van omega (*:geen idee eigenlijk, stalen band kost 870 euro in NL) . Dit brengt je ergens rond de 9400-9700 euro.
Het is naar mijn mening leuker om een reis naar Japan te boeken en daar een omega te kopen dan hier een ārelatieā op te bouwen met je lokale juwelier. Goedkoper is het ook
Wat een mooi avontuur! Eens dat zoān reis de moeite waard is. Uit nieuwsgierigheid, heb je een gebruikte of een nieuwe speedmaster gekocht?
Hij schrijft nieuw
Jammer dat de prijzen wereldwijd zoveel verschillen, is het uberhaupt nog mogelijk om iets van Omega af te krijgen nu met hun nieuwe strategie (minder ADās)?