Nieuwprijs omega speedmaster bij AD

Scherp Fred, heel scherp!

3 likes

:point_up: :rofl:

Er zijn er meer die integer te werk gaan en dat is fijn om tegen te komen in een maatschappij waarbij het steeds meer lijkt om elkaar te naaien of snel rijk te worden over iemand anders rug.

4 likes

Klanten die korting willen? Ja graag!

Die hebben de portemonnee namelijk al half open getrokken.

Percentages is allemaal niet zo boeiend. Je moet gewoon goed je eigen marges kennen.

En soms moet je maar denken beter een half ei dan een lege dop. Want aan iemand die niets koopt verdien je ook niets.

2 likes

Ik denk dat de betreffende m2prijs zo ongeveer de stabielste prijs van de hele wereld heeft :man_shrugging:t2:

Nu klink je als de typische Nederlander:
Tegen de baas: ā€˜ik wil minimaal 17% salarisverhoging als correctie van de inflatie’
Tegen de vrouw: ā€˜ik wil een oostblokker die voor 15,- per uur het huis komt schilderen’

3 likes

Lijkt me dat Omega heel goed weet dat ze geen Rolex zijn toch… ? ( ze hoeven maar naar de omzet te kijken )

Vroeg me al af in welke branche Hollywoodted werkzaam was, als dat idd de bouw is snap ik e.e.a.
:rofl:

2 likes

Laten we maar naar de vraag van TS gaan, marketing van Rolex en Omega is niet 1 op 1. En zeker niet wat de cijfers zijn bij Rolex. Dus wat is een redelijke prijs van de speedmaster en dan komen we toch weer uit dat Omega aardig de prijzen aan het verhogen is, dus wat is redelijk. Korting die je krijgt bij verschillende AD’s is niet overal hetzelfde. Dus wat is redelijk, denk dat het afhangt van wat je er zelf voor over hebt en met hoeveel korting je tevreden bent. De 1 betaald gewoon de list prijs en vindt dat redelijk waar een ander lang aan het shoppen is om zoveel mogelijk van de prijs af te krijgen. Dus de redelijkheid bepaal jijzelf als klant afhankelijk hoe graag je een Speedmaster wil. Zo, nu zijn we weer helemaal off topic :wink:

1 like

Ik denk dat redelijk is tussen de 10-15%.
Sterke verhalen over 20% bij SC of Gassan …… het kan op discontinued modellen of winkeldochters maar niet op actuele collectie en/ of bestsellers.
Dat jij 30% korting krijgt in het buitenland en dat ze het horloge dan ook nog voor je reserveren lijkt me alleen mogelijk als ze heel graag van dat horloge af willen…… het zal zeker geen bestseller zijn.
Als een juwelier alles met 30% korting gaat verkopen kan ie z’n winkeltje snel sluiten.

Waarom zouden ze veel korting geven op een Speedmaster, ze verkopen ā€˜m toch wel.
En nogmaals, het wordt binnenkort met betrekking tot Omega toch anders met de korting denk ik, als de helft van de AD’s in NL het merk kwijtraken per 31-12-22.

1 like

Ligt er dus aan met wie je te maken hebt…

Dat lijkt me ondertussen toch niet meer dan normaal als het bedrijf of de branche gezond is.

Ik zou dat wel willen hoor maar de vrouw wilt dat niet :wink: maargoed, schilderen is vakwerk en heb er helaas eentje als kind aan huis gehad de afgelopen 1,5 jaar, niet voor €15,-.
Om on topic te blijven; die schilder heeft me een paar speedmasters gekost, zonder korting helaas.

1 like
8 likes

Horloges zoals wij die hier dragen zijn eigenlijk totaal irrationele luxeproducten en dat weten we allemaal donders goed :slight_smile: Altijd al horlogeliefhebber geweest maar sinds 15 jaar in het luxere segment. Om de zoveel jaar koop ik bij mijn vertrouwde AD een nieuwe (waaronder ook 2x een Omega). Nog nooit in m’n hoofd gehaald om proberen af te dingen/korting te vragen. Het is simpelweg niet mijn stijl. Ik betaal list en daar voel ik me fijn bij. Ik las hier ergens ā€˜dief van je eigen portemonnee’. Zonder de schrijver daarvan persoonlijk aan te willen vallen vind ik zoiets echt tekenend; er is in het leven echt mƩƩr dan geld, vermogen en welvaart. Als je de poen hebt en er voor over hebt om een Omega of Rolex te kopen, vind ik ook dat je niet moet piepen als je ervoor moet betalen wat ervoor gevraagd wordt. Zo’n luxeproduct is namelijk zowel geen recht als een primaire levensbehoefte. Ik zou me persoonlijk kapotschamen als ik dat doe bij een AD. Maar ieder z’n ding :slight_smile:

7 likes

De prijs is veelvuldig over de kop gegaan in de laatste 20 jaar en heeft niets meer te maken met de ā€œoudeā€ prijzen vermeerderd met de inflatiecorrectie.

Het is uitzuigen zo hard als men kan en ik bedank daarvoor. Vroeger was de prijs de maakkosten vermeerderd met een gezonde marge. Nu is het zoveel als men ervoor bereid is te betalen.

Korting vragen is in die situatie allesbehalve een schande, zeker niet als de marge van de juwelier (40-50%) in absolute zin ook gigantisch is toegenomen.

5 likes

Grappige man die Jos, maar of het in de horlogepraktijk ook zo gaat werken?
Zeker niet bij mensen die het boek: Deel nooit het verschil hebben gelezen van Chriss Voss

:innocent:

1 like

Destijds Speedmaster gekocht voor -25%

1 like

Auto’s (zelden mee gemaakt dat de dealermarge niet voor een deel weggegeven wordt, alleen ooit bij de Subaru GT turbo die gelimiteerd in 250 stuks kwam en de Kia e-Niro door de vraag naar EV’s in het begin toen er nog een lage bijtelling was), meubelen, luxe goederen (horloges/sieraden) zijn producten waar ik me zeker niet voor schaam om korting te vragen.

Met leren schoenen zal ik ook nooit RRP betalen, ik wacht gewoon tot ze 50% afgeprijsd zijn, aangezien het gebruikelijk is voor de winkelier om zo de ā€œoudeā€ voorraad op te ruimen en neem ik het verlies als mijn maat/model er niet meer is.

6 likes

Destijds… destijds kon je een Rolex Sub of GMT kopen bij een AD …

2 likes

Aan de andere kant slijten de meeste mensen hun leven ploeterend in je hokje om geld bij elkaar te harken, en ik vermoed jij ook.

Gewoon online kopen of bij een dealer waar men wel een competitive prijs hanteert.

2 likes

Met korting zelfs :joy:

1 like

Erwin dat was ik en we kennen elkaar van dezelfde AD, hebben het daar als eens eerder over gehad. Maar respecteer jou mening en zoals ik jou ken, respecteer je mij ook. We zijn allebei vaste klant daar en kopen daar regelmatig, je weet dat ik altijd korting krijg (hoef er ook niet meer om te vragen, heb daar gewoon een afspraak met Jeroen mee). Maar het zou die AD sieren als ze eens zonder dat je er om vraagt, een korting zouden geven ook al wil jij hem altijd nieuw nog volledig in de stickers hebben.
En je hebt gelijk er is meer in het leven dan geld en luxe, maar schaam mij echt niet. Jeroen heeft het echt niet slecht, sterker nog, heel erg goed. Vandaar dat hij bijna nooit in de zaak is. Maar zoals ik al zei, kan hij ook eens een keertje uit zichzelf doen. Heeft die bij mijn vrouw dus wel gedaan, mooie armband kreeg zij zonder dat er om gevraagd wordt. Nu weet jij wel hoeveel ik daar koop, maar dat moet niets uitmaken. Een vaste klant die 15 jaar bij jou horloges gewoon tegen list koopt, mag je ook wel wat gunnen vind ik. He Erwin, we blijven natuurlijk wel gewoon vrienden :wink:

1 like