Ben nu toch wel benieuwd naar de branche waarin u werkzaam bent
Je kan vragen of er wat af kan -punt-
Of je geeft aan dat je hem elders met 20% korting kunt krijgen maar je liever bij een dealer in de buurt het horloge besteld omdat je graag een band op wilt bouwen. Ik snap dat 20% wat veel is maar wat is het je wel waard? Of iets van die aard. Dat klinkt al anders toch
Je klinkt wel als een oprechte vent wat je siert, ik hoop alleen niet dat dat ten koste gaat van je bedrijf en wellicht personeel.
Daar kan ik mij wel in vinden, heb ook wel eens gewoon list betaald bij speciale modellen. Maar bij gangbare modellen moet er best wel wat vanaf kunnen, tja en wat de 1 een gangbaar model vindt, vindt de ander dit weer niet. Maar bij mijn AD heb ik een duidelijke afspraak over korting. Heb daar op 1 horloge gewoon listprijs betaald, was een Breitling waar lastig aan de komen is, ga ik ook niet lopen zeuren.
Zal wel meevallen. Als een verkoper zegt: een eerlijke prijs, dan bedoelt hij eentje waar hij de concurrent geen pijn mee zal doen, en zichzelf ook niet.
Dank je, dat is lief.
Natuurlijk zou meer winst voor het bedrijf beter zijn, maar als we het personeel goede salarissen kunnen betalen, kunnen zorgen voor goede voorzieningen en de eigenaar het goed heeft, dan vind ik het niet nodig om klanten dan uit te melken.
Vermakelijk hoe je alles al voor me invult
Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten toch?
Ik vind het vermakelijk hoe je jezelf hier verkoopt.
Zelf 20+ jaar in de verkoop, nu in de aankoop, ik herken de truken van de foor…
Jij hebt je eigen toko en zal best een eerlijke prijs vragen wat anderen idd niet weten, maar in de handel is het echt niet vreemd om wat van de prijs te halen, uiteindelijk wil ook die ander zijn marge pakken. Is wel een verschil met een AD of juwelier met mode horloges, daar onderhandel je gewoon met een verkoper en die weet van te voren al tot hoever die kan/mag gaan. In mijn geval koop ik de meeste horloges bij dezelfde AD en heb daar gewoon duidelijke afspraken over de korting, ik krijg wat meer korting op de horloges dan een passant die toevallig binnenstapt voor een horloge, als die om korting vraagt wordt het nooit meer dan 10%. Gewoon beleid van deze AD, niets mis mee toch en er zijn zat klanten die niet eens om korting vragen maar gewoon de listprijs betalen. Daarnaast krijg ik vaak genoeg ook wat extraatjes van mijn AD dus zal zijn marge nog steeds genoeg zijn verwacht ik, het is geen Sinterklaas .
Maar vond het toch een onverwacht extraatje dat hij mijn vrouw (gaat altijd mee) een onuitsprekelijke armband gaf met 18 k parel. Moet wel zeggen dat het de eigenaar is van de AD, een verkoper hoeft dat niet in zijn hoofd te halen zonder zijn toestemming en hij is er praktisch nooit
Dat geloof ik gelijk, dat je dat na zoveel jaren weet.
Echter ken je mij niet, (denk ik althans) dus zou ik het waarderen als je mij niet als misleider/slinkse verkoper wegzet omdat je zelf die ervaring hebt met vele anderen.
Het is maar een verzoek, geen eis
Zoals korting vragen?
Haha, scherp
Waar ging dit topic nou eigenlijk over?!
Dat korting vragen heus fatsoenlijk is.
Is best wel van een aantal factoren afhankelijk natuurlijk, het is vaak de toon die wordt gezet en natuurlijk ook wat voor relatie je hebt met de verkoper.
Ik ben benieuwd of je op Rolex tegenwoordig ook 20% korting kunt krijgen bij de AD
Ik vind niet dat een AD persé korting moet geven. Maar ik vind wel dat je erom moet kunnen vragen bij een luxe product als dit.
En als een juwelier nee zegt is dat ook prima, als een andere dan ja zegt, dan shop ik daar toch gewoon. Garantie op merken als Omega heb je wereldwijd. Dus prima dan.
OnTopic; Bij Ace in Amsterdam kon ik 8 jaar terug nog 17% korting op een Planet Ocean krijgen, maar gezien dat zo lang geleden was zullen de tijden nu wel veranderd zijn. Als ik op zoek zou zijn naar een Speedmaster zou ik ook rondvragen en een aantal juweliers langsgaan ok de beste korting te kunnen regelen.
Welke tijd is het nu ook alweer in de bouw? Oja, de afgelopen jaren heb je het werk kunnen uitkiezen, dus is het heel gemakkelijk om te zeggen dat je geen korting geeft. Ondertussen betaal ik 20 a 25€ per meter en een jaar of 8 geleden was dat de helft.
Wat was dan een eerlijke prijs? Wat ik nu betaal of die 8 jaar geleden? Of zijn jou prijzen nog hetzelfde als 8 jaar geleden dan hoor ik het graag en nodig ik je van harte uit
Lol Ruud, ja was een Breitling probeer die maar eens onder list te krijgen op chrono ietsje boven list maar ja een kniesoor die daar op let
Je bent gek als je de volle prijs betaald voor een Omega. (Eigenlijk kan je daar elk meer neerzetten, straks ook weer Rolex met een beetje geluk).
Tuurlijk moet geen probleem zijn, gewoon een Rolex 15% onder list. Maar ja Omega is natuurlijk geen Rolex al denken ze daar zelf heeel anders over. In 1 jaar tijd 2 keer prijsverhoging