Zag zojuist dat er een nieuwe Steinhart uit is, genaamd Ocean One Vintage Chrono.
Ben er nog niet helemaal uit wat ik ervan vind… Beetje Speedy, maar dan net niet, op het eerste gezicht. Verder een vreemd font op de registers, maar wel weer een mooi bol glaasje, een comfortabele 42 mm, en een “hard to beat” prijskaartje.
Nu maar hopen dat de QC weer een beetje in orde is…
Gewoon een ordinaire Paul Newman kopie Dat een stelletje Chinezen dit doen onder de naam Alpha, ok (in China betekent Copy Right, The Right to Copy). Maar Steinhart moet zich hier even diep gaan schamen. Je had verwacht dat ze inmiddels genoeg geld hadden verdient met hun andere kopieën om zich louter op originele designs te richten.
Ja, lelijk is ie op zich niet. Maar origineel ook niet. Probleem is dat ik de (meer) eigen ontwerpen van Steinhart meestal niet geweldig vind. Ze zijn imo gewoon beter in dit soort ‘geleende’ ontwerpen.
Dat je je laat inspireren, helemaal prima. Iets echt origineels bedenken gaat bijna niet, even aangenomen dat het een een praktisch en draagbaar horloge moet zijn, dus ook allemaal prima.
Maar dit is gewoon een ordinaire kopie, net als de normale Ocean 1 modellen(je hebt ook wat varianten die geen exacte kopien zijn). Wat mij betreft is dit niet veel anders als een Chinese replica, maar dan met een degelijk uurwerk.
In tegenstelling tot sommige anderen hier, stoor ik mij niet zo aan de “homages”. Als hier boven mij wordt verteld dat origineel €100.000,- kost, lijkt mij dit een mooie uitkomst voor de gewone mens.
Ik zelf ben niet gecharmeerd van het uiterlijk. Wat is de prijs eigenlijk?
Edit; €980,- dat is in lijn met hun andere chronografen. Niet aan mij besteed, al zou ik het willen haha
Jammer dat ze weer een hommage hebben gemaakt van Rolex. Ik snap ook dat mensen soms een design willen van een onbereikbaar horloge, maar dit beetje dure make-believe. Zo’n DD module is ook nog eens tricky/duur met servicen, in combinatie met een merk dat nou niet echt bekend staat om z’n goede service en QC… Drama wat mij betreft.