Nieuws van het Steinhart front

Ik vind hem best mooi. Jammer dat het een kloon is (zoals vrijwel alle Steinhart modellen) van een Rolex (niet van een Speedy) Daytona…

Ik vind het een prachtig ding en een slimme zet van Steinhart. Het jatten van originele ontwerpen is gemeengoed geworden in de horlogewereld, en veel grote merken doen er aan mee. De schoorsteen moet roken, ook bij Steinhart.

6 likes

Inderdaad, Frederique Constant is hier een voorbeeld van en daar hoor je weinigen over.

Mooi ding toch!?

Alleen mega dik met 18mm.

Volgens mij compenseert FC dat met oa een manufactuur uurwerk in een van de modellen…onderscheidt je mijns inziens behoorlijk van de kopieermerken…

nou, ik vind hem wel mooi hoor !!

Heb alleen net een Ocean One Green onderweg, ook al geen kopie :slight_smile:

1 like

Dat wel, maar het design kijken ze vaak bij andere merken af en ook de naam lijkt op VC

ISorry, maar dat is echt appels en peren vergelijken…o

Er zitten ook wijzers op…dat heeft JLC ook…en een horlogeband: dik afgekeken van PP…

Steinhart zijn schaamteloze kopieen…

FC haalt, net als bijna ieder merk, zeker als het gaat om dress watches, inspiratie uit klassiekers…

Oh…de naam is makkelijk historisch te verantwoorden…

Laatste en dan weer ontopic, waar haalt Breitling inspiratie vandaan??

Je hebt ook wel gelijk, ik heb het misschien niet zo op FC. Het is natuurlijk ook bijna onmogelijk om nog een uniek design voor een dress watch te bedenken.

1 like

Ze kunnen ook weer aan Eta uurwerken komen zo te zien.

Wat denk je zelf?

Morgen geleverd?

Schaamteloze kopie weer van Steinhart. Ik zou er niet dood mee gevonden willen worden.

Behalve de groene bezel is verder alles anders, vind ik.

6 likes

Tja, het is op zich wel een mooi klokje. Alleen jammer dat ze niet een beetje hun best hebben gedaan het iets ‘eigener’ te maken.

Ik vind 'm mooi, maar het is inderdaad een regelrechte kopie…

Boycotten die Steinhart! Kom op, zeg. We kopen gewoon die Rolex, even makkelijk, hoor.

1 like

Ik vind de Breitling SOH ook wel lijken op deze:

2 likes

Ik zag hem langskomen in de mail. Kan er niet opgewonden van raken. En dan die dikte…laat maar zitten. Beetje uit verhouding: 42mm diameter en 18mm hoog.

1 like

yes :slight_smile: