Steinhart staat toch bekend om hun schaamteloze kopieën?
Kleine wijziging en men kan het een “hommage” noemen.
Verbaasd mij niets dit.
Wat mij dan wel weer verbaasd is dat als de aziatische markt dit doet men op de achterste poten gaan staan om het af te kraken, als Steinhart het doet mensen grof geld gaan neerleggen…
Los van de discussie over de “geleende” vormgeving van de meeste Steinhart modellen (ja ik heb er mijn mening over maar vind ik niet zo relevant), krijg je voor rond de 400,- euro (Ocean One, Navi Uhr o.i.d), een bijzonder goed afgewerkt horloge met een mooie uitstraling en prima uurwerk.
Ik heb meerdere Steinhart gehad, en doen weinig onder voor horloges die veel duurder waren. Als je geen duizenden euro’s wil of kan besteden aan een mooi horloge, is Steinhart m.i. een prima keus!
Och, als jij “even makkelijk” de benodigde pegels belangeloos ter beschikking stelt…
Steinhart Ripoffs.
Grt.
God god…ooit van ironie en sarcasme gehoord???
gezien de felle reacties op "homages/hommages, komt jouw reactie (ook) behoorlijk serieus over…
Een commercieel succesnummer wordt vaak gevormd door aan te bieden waar vraag naar is tegen een scherpe prijs.
Ook en misschien wel juist als dit een mix is van bekende modellen. Origineel? Never. Mooi? Persoonlijk.
Rolex hommage of niet, ik vind het een mooie klok. Interesseert mij niets dat het een Rolex rip off is. Die Rolex is onbetaalbaar.
Ik heb twee Steinhart’s , de OVM 1.0 en de 2.0 ( de 2.0 komt binnenkort te koop ) en mijn zuster draagt een Ocean One en ik kan niet anders dan zeggen dan dat het kwaliteitshorloges zijn. De kast, wijzerplaat, band, uurwerk etc het is allemaal dik in orde voor de prijs die je er voor betaalt.
Sterker nog, voor dat geld heb je geen hogere kwaliteit Seiko duiker. En ik heb meerdere Seiko duikers onder de € 1000,00 grens.
nog eens zitten kijken … want ik vind hem echt wel mooi…
Ik dacht, die 18mm is best behoorlijk. Maar bij nameten is mijn Hammie Chrono met Valjoux ook 18mm… dus dat valt best weer mee dan !
Hoe ging het ook alweer,? Oh ja, beter goed gejat, dan slecht bedacht
Qua prijssegment en doelgroep zit de Steinhart meer in de buurt van Alpha dan van Rolex. Dus het is eigenlijk een Alpha hommage. Hoe sneu is dat…
Groeten,
Tecco
uhm das gewoon een direkte kopie la maar zeggen…net als de rest wat ze produceren.
Dan zou ik ook eens op het koreaanse merk zoeken als je die “hommages” leuk vind erg goeie kwaliteit …
Ja mooi horloge… De Paul Newman Rolex daytona is nou eenmaal een pracht ontwerp.
Maar dit soort kopieergedrag zal mijn steun niet krijgen.
Voor mij het zoveelste signaal om Steinhart niet serieus te nemen als horlogemerk.
Ik zag hem gisteren ook binnenkomen via de mailing en vind hem persoonlijk wel mooi en gebalanceerd.
Steinhart mag wat mij betreft gewoon doorgaan waar ze mee bezig zijn, copyen met inbreng van hun eigen details en af en toe een eigen probeersel uitbrengen. Ze hebben veel keuze, sterke prijzen en goede service, en geen chinese rommel.
De merknaam Steinhart?
De discussie wederom rip-off? Het zegt niets over kwaliteit, wel over status.
Het is maar wat een gek er voor over heeft zeg maar. Persoonlijk: ik vind horloges mooi. Ik geef mijn dochter liever een auto als ze haar rijbewijs heeft, dan dat ik het uitgeef aan mijn pols omdat er een merk op staat. Voor mensen zoals ik zijn de rip-off horloges een mooi alternatief, en steinhart is gewoon prima.
Ik loop met plezier met een goedkoop Seiko 5je. Het heeft niets met status te maken.