laat @windhund het maar niet horen
Ik had @Atemporal al een verzoek gestuurd om te stoppen met die stemmingmakerij. In dit geval os het een Duitse firma die een hommage uitbrengtā¦
Op een of andere manier kan ik er bij de sub kloon beter mee leven dan met deze.
Ik snap ook de beweeg redenen niet om dit kopen. Bijna 1000 euro voor:
Een schaamteloze kopie
Een lelijkere versie dan het origneel (18mm hoog!)
Ik zie eigenlijk niet welke doelgroep dit aanspreekt, als ik zoiets zou willen zou ik gewoon een AAA replica kopen voor minder geld
Ze hebben imho ook modellen die meer n eigen gezicht hebben, ook al hebben design trekjes v anderen. Ik denk dan hun Apollon, triton, Le man chrono, race timer, etc.
Dat staat buiten kijf. Kwaliteit is over het algemeen meer dan prima voor het geld.
Maar schaamteloos kopiƫren inclusief details als exacte plaatsing van letters en exacte kopiƫren van vorm van wijzers en exacte vorm en plaatsing van lumen gaat echt te ver. De ocean 2 is b.v. wel origineel en dat is toch veel leuker?
Dat kan je ook net wat anders maken, dan is het āgeĆÆnspireerdā wat ik vele malen beter vind dan nagemaakt.
Sommigen kunnen de stijl/ontwerp waarderen, maar kunnen of willen niet dat bedrag er aan uitgeven. Net als kleding kun je hippe merkkleding kopen v n duur merk. Maar je kunt vast ook bij de Primark, Zara, etc dingen samenstellen die de stijl benaderen.
Ik realiseer me dat t geen 1 op 1 vergelijking Is. Maar even vh idee.
GeĆÆnspireerd misschien, maar toch zeker geen kopie. Bijna alles is verder anders, plaatsing van dials, vorm van wijzers, vorm van lugs, kleuren, font etcā¦
Ik dacht al dat iemand ermee zou komen. En bij die kleuren snap ik t wel. Maar bij deze uitvoering Is t alweer n stuk minder.

En zoals ik al zei, vaak heb je design elementen v anderenā¦
Precies⦠ik heb jouw Apollon eens mogen bewonderen⦠en dat is een iconisch horloge⦠als ze dat kunnen maken⦠waarom houden ze zich bezig met āschaamteloos meeliftenā?
't feit dat dit horloge ook nog eens Fors dikker is dan het āorigineelā, leert ons dat men bij Steinhart nog wel een weg te gaan heeft eer ze aan de Rolex Daytona kunnen tippen.
Ohja⦠nog even over āchinese rommelā⦠ja⦠dat bestaat⦠er bestaat ook Chinese topkwaliteit⦠men is in China tot best wel wat in staat⦠Seagull uurwerken beginnen meer en meer waardering te oogsten, dat merk is het stadium āchinese rommelā duidelijk met kop, schouders en romp ontgroeit, maar⦠er zijn gewoon veel producten die niet meer dan het predikaat ārommelā verdienen, wereldwijd⦠als het dan uit Duitsland komt⦠is het duitse rommel, echter⦠daās zeldzaam.
Dus⦠als ik het over chinese rommel zou hebben⦠dan bedoel ik ook precies dat⦠rommel⦠niet alles uit china is rommelā¦
+1
Draag ook met net zoveel plezier mān Seiko 5-je (sterker nog, heb 'm nu om!) als mān dure Speedyās of Pelagos.
Grt. Marco
Je kan het natuurlijk ook als een compliment zien als je model wordt nagemaakt, en een echte liefhebber zal waarschijnlijk toch wel het origineel kopen. De mensen die de ānamaakā kopen, hebben het geld er misschien niet voor over, dus als fabrikant zou je niet bang hoeven te zijn dat je verkopen hard achteruitgaan.
Omdat dat waarschijnlijk de hardlopers zijn. Ik denk dat een groot deel van hun inkomsten uit die Ocean 1 lijn komt.
Zo een Apollon is apart, maar dat spreekt weer niet iedereen aan.
En ik vind persoonlijk de Ocean 2 erg leuk, die meer een eigen gezicht heeft.
Om Candide gelijk maar voor te zijn
Want this
.jpg)
or

Get this

or

Het heeft meer een eigen look, en toch denk ik dat de Ocean 1 veel beter verkoopt.
Dat durf ik niet te zeggen, maar je exclusiviteit, etc. gaan er wel op achteruit. Sommigen willen er geen horloge (meer) van, omdat het zoveel nagemaakt wordt dat je 't model overal tegenkomt.
Precies⦠zou ik ooit genoeg munten hebben voor een Rolex Sub⦠nee⦠die komt er niet⦠teveel kopietjes op te markt⦠geen trek in⦠'k ga dan liever voor een (Vintage) Air-King, Oyster Perpetual of Milgauss
Ook bij Panerai zie je dat veel⦠kopieën genoeg⦠'k heb ze ook wel gebouwd, maar ik zet er mijn naam niet op
ach het verschil tussen liefhebber en ānamaak koperā is in dit geval slechts twee nullen.
Laten we wel zijn, wat zijn nou twee nullen
Ik geloof dat er niet minder Submariners om worden verkocht.
mee eens
QED
Maar als je dan puur de stijl wil benaderen waarom dan geen goedkoper alternatief als een replica of Alpha?
1000 euro kan je toch wel iets originelers voor kopen toch?