Ja, het is een schaamteloze kopie. Ja, zelfs de fonts op de registers zijn identiek.
Màààr, dan kan je niet in bewondering staan voor de fonts van de Daytona en spugen op de fonts van de Steinhart.
De kleine verschillen mogen geen naam hebben:
rode bandje om de kroon
registers links en rechts zijn verwisseld
Over de dikte. Hoe dik was de Daytona eigenlijk? Voor een diameter van 37mm toch he? En deze met 42 mm.
Over de vergelijking met Alpha:
Geen automaat
Daardoor dagelijks opwinden. Niet zo best voor de inschroefkroon
Lagere kwaliteit horloge, glas, bandje en sluiting
Dit zal een commercieel succes worden. En Steinhart is een bedrijf dat x aantal mensen te werk stelt. Dan moeten de centjes er op het eind van elke maand wel liggen natuurlijk.
Maar als ik een gok moet doen, je vindt de stijl mooi, maar de premium prijs heb je er niet voor (over), toch wil je ook een beetje kwaliteit. Dus niet een replica wat een nepperd is, ook geen goedkope Alpha kopie die mogelijk na een paar weken of maanden uit elkaar valt. Maar een degelijk eta uurwerkje, en redelijke kwaliteit die blijkbaar bedrijven als Steinhart weten aan te bieden.
Nee man, volgens mij zag ik onlangs nog een P1lot One hommage
Ik zou me er niet te druk om maken en gewoon van een horloge genieten. Enneh, was beetje om te plagen, want zo veel wordt die milgauss volgens mij nu ook weer niet nagemaakt. De Oyster Perpetuals daarentegen…
Ach ja, het is gewoon handel. Sommige mensen voelen zich er vast erg lekker bij, andere weer niet. Ik vermoed dat ik bij de laatste categorie behoor. Al met al kan ik me er niet zo druk over maken…
Er zijn niet veel horlogemakers die de module graag servicen.
De meeste merken vervangen gewoon heel de module, maar dan loopt een servicebeurtje flink in de papieren.
Gelukkig is het namaken van het groene saffier een behoorlijke issue voor de replica bedrijven, dus wat dat betreft is de Millgaus toch nog een klein beetje heilig