Nieuwsgierig naar dit antieke dames remontoir horloge merk is arbor.

Het is een zakhorloge.

1 like

Weet iemand wanneer deze gemaakt zijn

Niet op basis van deze foto.
Daarvoor moet de achterkant open, goede foto’s maken van binnendeksel en uurwerk.

Ok dank, iemand een adres waar ik dit naartoe kan brengen.

Mikrolisk geeft 3 hits op het merk arbor, maar of dit een van die is geen idee :thinking:

Vaak hebben zakhorloges een lipje aan het achterdeksel. Met een beetje geluk kun je hem openmaken door je nagel achter dat lipje te zetten.

2 likes

Durf er zelf niet aan te zitten🙈

Het horloge is sowieso van na 1910, al zou het me niets verbazen als deze helemaal niet zo oud is als deze lijkt.

Als je een mesje in de inkeping popt het deksel er zo vanaf, niks engs aan. Daarna heb je nog een binnendeksel, die gaat op dezelfde manier open.

2 likes

Dit is het geworden

2 likes

According to Kathy Pritchard’s excellent “Swiss Timepiece Makers 1775-1975”, Arbor was a brand name of the Rodania Watch company. The watches bearing the Arbor name were imported to the UK by the Anglo-Swiss Watch Co. Ltd. of London. Rodania (also listed as Rodana, same company) was founded in 1930 and still exists, both in Canada and in Switzerland.

Ze maken ook mooie horloges:

https://www.joseph-watches.com/nl/all-products/arbor-new-old-stock-18-k-yellow-gold-1940s/

Thanks

@HorloG had het hierboven al bij het rechte eind; dit horloge is niet echt oud, zou zomaar uit 1980 ofzo kunnen dateren.

2 likes

Een hele lage kwaliteit, 1 jewel, handopwinder.

Waarde is nihil en ik schat zo dat dit uit de 60’s is (1960+, niet 1860…).

2 likes

Wat schat je de waarde ong

We zijn hier niet om te taxeren, maar echt nihil.
Een service niet waard tenzij je het zelf kunt doen.

Dank in ieder geval voor de moeite

En natuurlijk alle andere fijne avond mensen en een goed weekend

5 likes

Misschien op een marktje weer verkopen. Zo als het uiterlijk doet vermoeden is dit echte kitsch.

Misschien dat @Lexaf zin heeft in een speurtocht naar het uurwerkje. Het is een penanker maar ik kan hem zo gauw niet gevonden krijgen :innocent: