Nieuwsgierig

Wel een aanvulling hierop dat er ook nog verschillende grades zijn zoals in elabore, top, and chronometer grade. Ondanks dat deze dus in basis hetzelfde uurwerk zijn, is er toch een (stevig) prijsverschil. Los dat er nog een aantal merken zijn die de elabore zelf upgraden en verfraaien, dus er zijn nogal verschillen.

BOT: voor mij speelt vormgeving van de kast. Hoe de dial is vormgegeven en welke complicaties er op zitten (chrono, GMT, moonphase) steeds belangrijker te worden.

Verder merk ik dat ik een beter afgewerkt uurwerk steeds meer ga waarderen en steeds meer naar in-house movements ga neigen. Zichtbodem vind ik ook steeds belangrijker. Zo zijn er ook sommige bracelets die ik erg mooi vind.

Ook ik ben merkgevoelig en heb zo mijn voorkeuren, maar ben in die zin niet heel erg merkentrouw. Een nieuwe aanwinst mag dus ook evengoed uit een andere “stal” komen. De historie van een merk gaat wel steeds meer meewegen voor mij.

Het gaat dus om steeds meer details die, in totaliteit, voor mij bijdragen aan de beleving van een horloge.

2 likes