Nieuwste aanwinst omega seamaster 120. Hulp gevraagd

Deze Omega seamaster 120 heb ik vorige week gekocht (was een beetje gokken, slechte beschrijving, slechte foto’s etc…) Al bij al is dit goed afgelopen, daar ik een goed lopende seamaster heb met cal 601.
Ik had nog gehoopt, dat deze van mijn geboortejaar zou zijn, maar dit was echter teveel gevraagd.

Nu, zoals jullie op de fotos zien is de bezel en het bandje in slechte staat. Blijkbaar zijn deze bezels niet te vinden, of als je ze toch tegenkomt +400€.

Mijn vragen

1. Ik heb op amazon aftermarket bezelinserts gevonden. Iemand ervaring daarmee? Mij lijkt dit één onderdeel, en past dit niet.

2. Iemand een idee, welke band ik hier best opzet.

Alvast bedankt.

1 like

juist die verweerde/verkleurde bezel geeft deze vintage haar charme! Ik zou niets aan de buitenkant veranderen.

2 likes

Helemaal mee eens! Juist een schitterende bezel zo. Straks heb je een mooi vintage antraciete wijzerplaat met verkleurde indexen, en een gloednieuwe bezel. Dat ziet er niet uit vind ik :smile:

Ik zou het glaasje polijsten en verder niks aan doen. Erg mooi horloge!

2 likes

De bezel ziet er echt niet goed meer uit.

Kan ik mijn foutje in mijn titel nog verbeteren?

Ik moest toch wel gniffelen om de typo in je topic titel. Een Skamaster zou ik zo kopen :wink:

On topic: dit lijkt me een 135.027. Prachting ding trouwens, ook in deze staat. Als je voor een stalen band wilt gaan, past er een 1125/000 bracelet op met de ref. 560 eindlinkjes. Zijn nieuw wel erg duur.

Origineel kwam deze ook op een corfam strap, zie bv. hier:

Niet doen hoor. Prachtige vintage zoals hij nu is en verzamelaars betalen premium voor zo’n verweerde bezel. Wordt vaak vermeld als “ghost”. Glas moet inderdaad worden gepolijst of een nieuwe erop.

3 likes

Klopt, is idd een 135,027.

Precies! zonde om te vervangen door een nieuw exemplaar, past dan ook niet bij de rest van het horloge.

1 like

Als je hem niks vind met die ghostbezel damn

1 like

Ik zou er een tropic rondhangen btw

Als je hem toch vervangt, stuur de oude bezel even in een envelope deze kant uit :wink:

(niet vervangen hoor!! :persevere:)

1 like

niet vervangen hoor, een splinternieuwe bezel staat juist helemaal niet mooi op zon vintage model.

1 like

Als je het niks vind met zo’n bezel, dan wik ik 'm wel overnemen :wink: Prachtig! Inderdaad Tropic aan hangen.

1 like

Het enige jammere vind ik de achterkant, die doet geen eer aan de mooie voorkant. Ik heb ook een seamaster, waarbij de afwerking van de achterkant wat goedkoop afdoet.

Je kunt de bezel evt. lichtjes polijsten met polywatch. Gaat ie weer net iets meer sparklen. Lichte, oppervlakkige krasjes gaan eruit terwijl de ghosting en karakterkrassen behouden blijven :blush:

1 like

OK, thanks. Got the message…

Van zodra de schouder beter is begint de poetsbeurt.

NIET POETSEN !
Origineel laten ,anders verkopen aan iemand die dit wel waardeert!

Ik wilde het niet zo zeggen want het is en blijft zijn horloge :stuck_out_tongue: maar inderdaad zonde om hieraan te gaan zitten poetsen. Glaasje polijsten en niks meer aan doen, dat is het beste qua waarde

ik wilde dat eigenlijk ook niet :wink: maar als na vele reacties hier over nog het kwartje niet valt…en ja…het is zijn horloge …maar aan spijt heb je achteraf niet veel…

Rustig Rustig :rage: :rage: , met poetsen bedoel ik de oude band verwijderen, vuilresten van vorige eigenaars verwijderen, en de plexi polijsten. Dan ga ik rustig een bijpassende tropic zoeken, en er van genieten. misschien dan ook nog wat fotos posten.

3 likes