Nieuwste aanwinst

Goed gegokt, de Tauchmeister T0016, de moeite waard:



Ik heb er nu al lol van!

MOOI MOOI MOOI iets anders heb ik niet te zeggen.(tu)
gr oscar

Gefeliciteerd met je aanwinst. Ik heb zelf een TW-Steel ook zeer mooi alleen geen chrono’s om het rustig te houden.

Gefeliciteerd met je aanwinst.

Bram

Gefeli, maar ik vind hem drie keer knudde.

Sorry

ik vind hem top

Heb zelf ook een TW steel.
Vond dit stukje op internet.

http://www.boek9.nl/weblog2/images/kg_06-0114_hi-tek_-_celebration_u-boat_horloge1.pdf - -

En terecht.

Van harte met je aanwinst…

Mag ik eerlijk zeggen wat ik van dit horloge vind?
Dit horloge vertegenwoordigd alles wat ik verschrikkelijk vind in de moderne horloge mode-hypes. Echt, ik vind het een samengeraapt mengsel van stylen van verschillende merken, En het heeft bovendien een onbegrijpelijke wijzerplaat indeling.

Laten we bij het begin beginnen: Het horloge is geheel naar de huidige mode-maatstaven groot…erg groot…eigenlijk veels te groot. Men heeft een automatisch werkje, en stopt hem in een mega kast met als gevolg lekker veel tussenruimte tussen de kast en het uurwerk. In het beste geval zit er een plastic spacer tuseen, in het slechtste geval helemaal niets.
Het gevolg van deze aboninabele afmeting is dat de sub-dials onlogisch en onsymmetriech op de wijzerplaat staan, en wat nog veel erger is…de datumaanduiding lijkt reddeloos verloren op de plek ergens tussen het centrum en de rand van de wijzerplaat.

Natuurlijk heeft het horloge naar goed modern gebruikt een vleugje Panerai, en wat leuk…hij heeft ook zo’n Zippo achtige kroon die pas te bedienen is nadat er allerlei hulpmiddelen losgedraaid zijn.

En ach, nu ik toch even bezig ben… Het is een chrono zo te zien. Wat fantastisch dat er op de wijzerplaat aangegeven staat hoe de chrono werkt…(er was toch ruimte zat over op de wijzerplaat, kunnen ze mooi de hele gebruiksaanwijzing erop kwijt)… Even kijken…Bovenste knopje is voor start en stop, en het onderste knopje is voor de reset. Gelukkig maar, net zo als bij alle andere chrono’s.
Maar wat zie ik??? Wat timed de chrono nu eigenlijk??? Ik zie een rode centrale sekonden wijzer, daar is niets mis mee, behalve dat deze veels te kort is. Dan zullen de andere chrono-wijzers ook wel in het rood uitgevoerd zijn… Nee, toch niet…Ik zie verder geen rode wijzers…Ik kijk ff verder…Ik zie een kleine wijzerplaat met groene cijferaanduiding, dus die zal wel voor de urentotalisator zijn?? Dat is knap, een 24-uurs totalisator, dat zie je niet vaak. Of is dit een 24-uurs indicator die aangeeft of het dag of nacht is???
En dan zie ik verder nog…maar liefst 2 !!! kleine wijzerplaten met een 60-indeling. Eentje zal er ongetwijfeld voor de kliene sekonde zijn, en de andere??? Is die voor een 60 minuten chrono-aanduiding??? Dat is ook knap, zie je slechts zeer zelden…

Tsja, ik wil je nogmaal van harte feliciteren met dit horloge, maar ik zou hem zelf dus niet zo snel kopen. Maar dat had je waarschijnlijk al in de gaten :slight_smile: Ik geef normaal gesproken vrijwel nooit af op horloges die ik persoonlijk niet zo mooi vind, maar echt…dit horloge schreeuwt om een afstraffing.

Ik ga toch nog ff door als je het niet erg vind: De Firma TauchMeister (Moet dit niet TaucherMeister zijn in goed duits??) is nogal trots op hun historie, en daar hebben ze alle reden toe, immers 1987 is natuurlijk van een lang vervlogen tijd, uit een heel ander millennium, toen er nog Guldens waren, en Rudi Carel nog populair was. Kortom, echt een jaar om breeduit op de wijzerplaat te zetten.

Echter, er is ook een pluspuntje… het is een Limited Edition, er zijn er dus gelukkig niet al te veel van. De kans dat ik er eentje in het echt tegen zal komen is niet zo groot…

Zo, dat lucht op…Het gaat alweer een stuk beter met me

Groeten,
Hans Mennink

Leuk om dat is te lezen. Nu ben ik zelf in het bezit van een Right hook (Zwarte wijzerplaat 45mm.). Mijn broertje had echter enige tijd gelezen ook een TW-Steel gekocht maar dan de gevreesde Right hook (Beige wijzerplaat 45mm.). Toch leuk om zo iets zeldzaams in huis te hebben :wink:

:d

Heb al horloges tegengekomen waar de kleine wijzertjes op de wijzerplaat zijn geplakt.
Voordeel: kunnen er nooit afvallen.

Kijk, mijn gedacht, is voor een prijsje een modieus horloge maar heeft geen basis van een goed horloge.
Als men zo een horloge open maakt en ziet wat er in steekt, dat is het nog teveel betaald .

Ik wens je veel draagplezier.

Hans,

In de basis heb je gelijk, vindt het alleen ongelukkig zoals het omschreven staat.

Hahaha. Val hier van mijn stoel van het lachen en vind het echt prachtig verwoord.

:smiley:

ja Hans heeft ook wel gelijk,…

toen ik het las dacht ik ook ff van zo das ook niet heel aaridg,…,je hebt natuurlijk verschillende soorten liefhebbers,…

Niet om het één of het ander maar als “horloge” is het een onding, wat niet wegneemt dat iemand het wel mooi kan vinden. Zelf heb ik ook een paar horloges die anderen afschuwlijk vinden (bijv. mijn YES watch), dat is smaak en daarover valt niet te twisten zegt men.
In mijn ogen is Hans zijn omschrijving dan ook treffend, wat betreft de kwaliteit, ontwerp, constructie enz. wat niet wegneemt dat je er toch blij mee kan zijn en dat jr in ieder geval goed kan zien hoe laat het is (veronderstellend dat het uurwerk een beetje nauwkeurig is). Gefeliciteerd dus !!

tsja laat het praten over ontwerp ( betreffende vormgeving) en vlakverdeling maar over aan de ontwerpers,…,en de smaak van mensen,…daar valt dus echt geen vaste uitspraak over te doen! ( buiten het feit dat ik hans zijn mening deel) vind ik gewoon niet dat je zulke uitspraken kunt doen alsof het feiten zijn! Ik krijg toch vaak het idee dat mensen hier uitspraken doen vanuit de techniek ( ik heb zelf een technische achtergrond; TU-Delft) Maar betreffende vormgeving geldt een ander verhaal,…,Als ik Rado roep, of bijvoorbeeld Ventura, dan zal een hoop negatief zijn, maar als je die merken bekijkt, dan wordt daar ontworpen vanuio de vormgeving, andere horloges worden ontworpen vanuit het feit, we hebben een uurwerk, die chronograaf functies willen we erop, de dag en datum ook,…hoe gaan we dat verwerken in het model,…
dan heb je ook zoiets als panerai, nou goed dat mist voor een deel beide zeiden van het verhaal ( niet vanuit de bijzondere techniek, en niet vanuit de vormgeving) maar goed dat horloge is danweer vanuit een bepaalde functie ontworpen ( het marine duikers) zo gaat dat op voor alle horloges die de revu passeren.
kijk ik kan ook flauw gaan doen hoor, neem rolex ( ontworpen vanuit hoe krijg ik het zo kitsch mogelijk, of breilting,…ik heb het dan vooral over de huidge modellen),…nou mn laatste uitsoraak tussen haakjes neem ik dus terug,…domweg omdat ik die uitspraak niet kan doen,…
verdiep je eerst in de motieven van de ontwerpers, van het merk , de functie enz enz noem maar op,…
de tauch(-en)meister zal best wat hebben, anders haalt hans er tenslotte nietzoveel details uit :wink:

Zolang Robbertsen er hartstikke blij mee is, is er niets aan de hand (tu)

Beroemd spreekwoord: " Over smaak valt niet te twisten " (:smiley:

daarom ( punt)

Hallo,
Gefeliciteerd met je aankoop.
Ik vind het trouwens wel hard wat Hans schrijft , je boort hier iemand wel helemaal de grond in.
Een kritische noot okee,maar moet het nou zo?
Groet Peter