Nikkel allergie

Is iets van een dun stoffen bandje net onder de band/kast (iets kleiner dan de diameter van de kast en band) een optie?

Zit te denken aan zoiets als dun verband.

1 like

Dit! :point_up:

Door het zweten vind er inderdaad een kleine chemische reactie plaats. Door het decennia lang dragen van een vintage slijt er ook materiaal van het achterdeksel zodat het 1 en ander weer bloot komt te liggen zeg maar.

3 likes

Meestal toch ook gewoon titanium caseback?
Heb best wat titanium horloges gehad en eigenlijk altijd gewoon met titanium caseback.

2 likes

Niet bij Rolex, voor zover ik het weet… Maar een dikke pluim voor al jullie input! Hartelijk dank daarvoor!

Het is wel spijtig, maar ik zie eigenlijk nog maar één optie.

3 likes

De Pelagos 39 heeft ook een titanium case back.

1 like

ook binnenin de clasp?

1 like

Helemaal titanium .

1 like

Was ik ook al naar aan het kijken… Maar om andere redenen moeilijk draagbaar dan allergie…

1 like

Ik zou serieus eens kijken of zo’n rubbercoating een oplossing is. Kost niet veel en bij verkoop kan het er ook zo weer af.

1 like

Op de blaren zitten moet ik nu sowieso de komende tijd, eerst maar even laten genezen en dan verder kijken.

Volgens dezelfde test toen ik een jaar of 16 was, ben ik ook allergisch voor rubber… Heb ik zelf ook vastgesteld in de 30 jaren erna hahaha

3 likes

PRobeer het eens met een goedkope titanium zou ik zeggen

1 like

Maar de reactie op nikkel in RVS ineens, was best wel heftig hoor.

Ah, shit zeg.

Hoeveel kinderen heb je? :sweat_smile:

1 like

Nog niet eentje, heb ik niet eens spijt van! Ik oefen natuurlijk wel regelmatig, om de perfecte te maken:)

3 likes

Ik was serieus.

1 like

Oude spreuk!: Alle gekheid op een stokje, allen bedankt en tips blijven welkom!

Is een (single pass) NATO bandje wellicht een optie? Niet het meest elegante voor b.v. een dresser maar met sportieve horloges kan het best. Dekt niet heel de achterzijde af maar wel een aanzienlijk deel.

Heb ik geprobeerd:

1 like