Ik hou nu op met grapjes, het jeukt als een idioot, kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dat meemaakt, ik draag de komende tijd geen horloge om de pols tot rust te laten komen.
Hahaha ja als je nu gezegd had dat het een Rolex was dan was het verhaal al duidelijker geweest, 904L heeft 24-26% nikkel erin!!
Een 316L (voor zowat elk ander horloge) 10-14% dat scheelt nogal een pak
Ik wilde dat er eigenlijk buiten houden, het merk…
Snap ik, maar Rolex gebruikt zowat als enige in de wereld dit rare materiaal
Dan ben ik blij dat ik de allergische reacties hier in een echt serieus topic heb gedeeld, hopelijk ook voor anderen in de toekomst!
Kan de caseback gewrapped worden? Anders is een full titanium horloge inderdaad een oplossing…
Naar een dermatoloog zou ik zeggen !
Sommige stoffen versterken reacties op weer andere materialen .
Erg ingewikkeld om uit te vogelen waar het probleem precies zit .
Daar kan een dermatoloog bij helpen !
Je topic is heel serieus. Mijn vrouw is ook allergisch voor kobalt en nikkel en draagt enkel één 14K gouden dames horloge met een kwaliteits lederen bandje.
Dan irriteert enkel het RVS gespje af en toe, vooral in de zomer. Maar het is een 16/14 mm bandje dus ook een kleine gesp.
Zeker, die plakken je vol met stickers met allerlei metalen, moet je 3 dagen volhouden en dan zie je vanzelf welke reageren.
904 is geen raar materiaal. Het wordt toegepast waar 316 niet voldoet.
En vergeet de prikjes net onder de huid niet !
Je kunt nog een custom ti. bodem laten maken…
Voor horloges is het rotzooi met een veel te hoog nikkelgehalte. Mijn vrouw kan er ook niet tegen. Zelfde reactie.
De zuurbestendigheid is flauwekul. Gewoon 316l is afdoende. Het verschil merk je enkel in condities waarin je zelf compleet ontbindt.
Dan heb je echt andere issues dan je horloge.
904l is daarbij zachter dan 316l staal. Niet zo handig.
Wel gemakkelijker te bewerken/polijsten, dus voordelig voor Rolex.
Daarbij is het natuurlijk mooi te marketen.
Ik schreef hier trouwens 13 jr geleden al over:
Voor een petrochemische plant of booreiland oid wel, voor een consumentenproduct vind ik het een raar en achterhaald materiaal
Gezien het PREN getal en hardheid zou een duplex staal hier een veel vriendelijkere oplossing zijn.
Toch ook rvs !
Titanium schroefdraad op titanium gaat vreten .
Je ziet subtiel kleurverschil tussen kast en deksel .
Ja sorry je hebt gelijk.
Mij was verteld dat de Pelagos 39 helemaal van titanium was.
Ook de clasp , de clasp is dit inderdaad maar de caseback is toch echt RVS .
Ben maar blij , je krijgt er een betere kwaliteit door moet je maar denken.
Ik heb het ook, nu horloges met glazen bodem en geen last meer.
Caseback sticker & klaar.