Voor mij altijd een heilige overtuigibg, een horloge “moet” een datum hebben! Echter lijkt deze overtuiging momenteel rap af te brokkelen. Mijn smaak en daarmee mijn ogen lijkt/ lijken meer en meer richting de datumloze platen te verschuiven.
Eentje waar ik mijn ogen momenteel vaak terug vind is de omega soccer timer 145.016. Er gebeurt een hoop op de plaat maar…geen datum
Misschien is een poll hier op zijn plaats, wellicht al eerder gepolled in de rijke historie van dit tijdloze forum maar ik kon het even zo snel niet vinden.
Natuurlijk mogen meningen ondersteund worden met fotografisch bewijs.
OT: in dagelijkse dragers vind ik datums fijn. In dressers en andere horloges waar vorm voor functie komt meestal weer niet. Maar ik heb er niet zo’n sterke mening over eigenlijk. Tenzij de datum echt slecht is uitgevoerd of gepositioneerd. Maar dat geldt eigenlijk voor ieder deel van een horloge.
Hier kan ik mij helemaal in vinden.
Ik vind een datum vaak praktisch maar het geheel moet wel kloppen.
Datum tussen 4 en 5 vind ik bijvoorbeeld erg storend.
Voor mij hangt het van het horloge af, of een datum mooi(er) is of niet. Ja, in principe geeft ‘no-date’ meer rust en evenwicht, op de wijzerplaat. Meestal dan. Soms is het mooi gedaan en kan het zelfs wat toevoegen. Sowieso vind ik de datumfunctie ook wel praktisch nut hebben. Ik raadpleeg niet zelden de datum, op mijn horloge. Grappig is dat ik dit dus ook wel wil doen als ik een ‘no-date’ draag en 'm dan dus ook wel mis. Ik lees hierboven dat ik dan misschien aan m’n verstandelijke vermogens zou moeten twijfelen. Nou ja, dat zal dan wel.
Yep. Ik kijk amper op mijn horloge om de datum te checken, en als ik dat doe zijn 9 van de 10 datumvensters zo klein dat ik het toch amper kan lezen.
Agenda, mobiel, laptop : datum genoeg voor mijn neus.
En het oogt lekker rustig, dus voor mij liever geen datum meer. Zit het er op? Ook goed. Geen datum? Beter