Nog een NA: Speedy racing vintage

Na mijn NA van vorige week klinkt het misschien een beetje verwend allemaal, maar die van vorige week was een verrassing van mijn better half dus daar kon ik weinig aan doen :yum:.
Nieuw in de collectie is deze Speedmaster MkII Racing uit 1970. Ik heb hem eigenlijk al een kleine zes weken in bezit maar wilde hem eerste even onder handen laten nemen voordat ik hem zou laten zien. Hij zag er namelijk niet echt meer uit; ik heb hem echt als projecthorloge gekocht (uit Venezuela) voor een relatieve appel en een ei.
Nu is hij helemaal opgelapt, -geknapt en gepoetst en klaar voor weer jaren plezier.

Foto’s!:

40 likes

Gewoon briljant. Niks aan toe te voegen. Geweldig leuk project?

1 like

Mooi horloge. Ik vind de kleurtjes het mooist.

1 like

Ik heb het horloge gekocht en toen ben ik zelf een beetje op zoek gegaan naar een band en een NOS wijzerplaat. Wat op zich een leuke zoektocht is, maar het vuile werk is gewoon door een horlogemaker gedaan. Dus op zich leuk, maar het ā€˜project’ bestond grotendeels gewoon uit wachten tot 'ie klaar was… :grin:

2 likes

Mooi ding. Ben wel fan van die wijzerplaat.

1 like

Hier de mijne …

1 like

Mooi!!

1 like

Nice one Sir! Zeer geslaagd project, congratzzz!

1 like

Jij hebt in ieder geval een prima voorjaar alvast zeg haha. Top en zeer mooi!

1 like

En ze stelde zeker als eis dat je nu niks nieuws meer moest kopen, tsja dat is deze vintage knaller natuurlijk ook niet :wink:

Wat betreft de klok zelf: 70’s En oranje wijzers , altijd goed :thumbsup:

1 like

Ziet er perfect uit, Groetjes van zijn jongere broer.

2 likes

Ze zei er letterlijk bij, als antwoord op een opmerking van mij over dat die Globemaster nooit meer weggaat:ā€˜Nou ja, als je hem zat bent kun je hem toch ook weer verkopen en er iets anders voor halen?’

I shit you not.

4 likes

Potverdikkie die is goed afgeri… Uh geĆÆnformeerd :grin:

2 likes

Mijn beste,

Is ook weer schitterend hoor!!
Man man man, wat een ā€œhorloge heerlijkhedenā€.:four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Nu weet ik niet waar ik meer jaloers op ben , jouw vrouw of de Globemaster.

Stuur mij eff een PB tegen die tijd. :upside_down:

3 likes

Proficiat, helemaal top !!!

1 like

Mooi ! Heb je toevallig nog foto’s voor de make over ?

1 like

Geweldig deze uitvoering genieten genieten en nogmaals genieten

1 like

Yes, alhoewel ik me nu bedenk dat ik inderdaad misschien even betere had moeten nemen. De oude wijzerplaat en wijzer heb ik uiteraard bewaard.

1 like