Na mijn NA van vorige week klinkt het misschien een beetje verwend allemaal, maar die van vorige week was een verrassing van mijn better half dus daar kon ik weinig aan doen .
Nieuw in de collectie is deze Speedmaster MkII Racing uit 1970. Ik heb hem eigenlijk al een kleine zes weken in bezit maar wilde hem eerste even onder handen laten nemen voordat ik hem zou laten zien. Hij zag er namelijk niet echt meer uit; ik heb hem echt als projecthorloge gekocht (uit Venezuela) voor een relatieve appel en een ei.
Nu is hij helemaal opgelapt, -geknapt en gepoetst en klaar voor weer jaren plezier.
Ik heb het horloge gekocht en toen ben ik zelf een beetje op zoek gegaan naar een band en een NOS wijzerplaat. Wat op zich een leuke zoektocht is, maar het vuile werk is gewoon door een horlogemaker gedaan. Dus op zich leuk, maar het āprojectā bestond grotendeels gewoon uit wachten tot 'ie klaar wasā¦
Ze zei er letterlijk bij, als antwoord op een opmerking van mij over dat die Globemaster nooit meer weggaat:āNou ja, als je hem zat bent kun je hem toch ook weer verkopen en er iets anders voor halen?ā