Nog een nieuw lid! Borracho

Keeerel! Welkom!
Na lang meelezen nu eindelijk ook de stap gezet?!

Wanneer vlieg je nou?! :wink:

1 like

Mooie Nick, trouwens. Altijd leuk, zo’n palindroom.

Thanks!
Ik ga maar eens een apart topic maken om mijn zoektocht richting te geven. Ik zit zelf een beetje in de JLC hoek op het moment, qua budget hoop ik het onder de 10k te houden, maar er zijn zoveel mogelijkheden dat dat wel moet lukken.

Wij wonen op ongeveer 2 uur van Sao Paulo, dus het leven hier is aanzienlijk rustiger. het is hier ook erg veilig en ik kan prima naar buiten zonder beroofd te worden. Daarnaast wonen wij op een afgesloten en bewaakte compound, dus wat betreft aanzienlijk veiliger dan in Amsterdam waar wij woonden voordat wij weg gingen.

Papendorp ken ik niet, maar volgens mij moet ik dat ook vooral zo houden :slight_smile:

1 like

Is dat niet lichtjes deprimerend, zo’n openlucht-gevangenis? Ik heb ze in Zuid Afrika bezocht, collega’s van me wonen er. In de VS ook. Al noemen veel mensen het ā€œGated communitiesā€. :thinking: : Na tien jaar buitenland heb ik besloten niet naar landen met een lager algemeen welvaartspeil dan Denemarken, Noorwegen, Finland, Zweden, Zwitserland, Luxemburg en Nederland te verhuizen, en gated communities zijn een deel van de reden. :slight_smile:

Sorry voor de off topic, maar het is gewoon interessant, de perceptie van veiligheid. :pray:

10K? Ik ben een groot fan van de Revero Medium KS in staal, die doet hier 6500 ball’n. Dan kun je evengoed een Hamilton Khaki en een Seiko Uemura meesmokkelen en nog steeds zo’n 2000 onde budget de haven in varen. :+1:

Maar ik vermoed dat je aan de Master Ultra Thin serie zit te denken? Misschien met een maanfase of zo?

Hoe dan ook zie ik het topic tegemoet! Veel plezier hier. En daar, uiteraard.

Yup. Het meest charmante aan Papendorp is de A2 richting andere steden. :slight_smile:

1 like

Welkom, Frank.
Woonachtig in Holambra?

Welkom, Frank

Tja, het heeft zijn voordelen en nadelen. Ik vind het zelf niet vervelend wonen in een ā€œgated communityā€, hier hebben ze daar ook een mooi eufemisme voor wat op hetzelfde neerkomt (condominio fechado, of ā€œgesloten wijkā€).
Nou wonen wij in een zeer veilig deel van BraziliĆ« en heb ik er weinig moeite mee om mij vrij rond te bewegen, maar het in en uitrij beleid in onze wijk is extreem strict. Vooropgesteld dat jij geen bewoner of expliciet uitgenodigde gast van een bewoner bent wordt je auto bij inrijden en uitrijden volledig ondersteboven gekeerd. En dit zijn dus alleen maar die mensen die iets ā€œte zoeken hebbenā€ in de wijk, namelijk werken.
Het is tegelijk ook de enige plek ter wereld waar ik ooit gewoond heb waar je cameras in huis nodig hebt en niet aan de buitenkant. Het is namelijk eerder het personeel (schoonmaker, tuinman, etc) dat de kiet leeg rooft dan dat er iemand van buiten komt.

Braziliƫ is een bijzonder land, het boeit mij enorm, maar het is absoluut niet voor iedereen. Simpele bureacratische dingen kunnen hier jaren duren en als je niet de juiste mensen kent gebeuren ze helemaal nooit. Het heeft verder geen zin je te gaan lopen ergeren aan de gang van zaken, aangezien het toch niets gaat veranderen.
Maar goed, de Braziliaan in het algemeen is erg aardig, het weer is het hele jaar door top en de regio ligt vol met mogelijkheden.

De master ultra thin met maanfase is erg mooi, maar ben bang dat die wel weer erg lijkt op wat ik al heb. Vandaar dat ik naar iets sportievers aan het kijken was.

Maar ik moet gewoon even een keer gaan passen :slight_smile:

3 likes

Welkom!

Is hier wel in de buurt :slight_smile: ongeveer een uurtje in de auto, wonen in de beurt van Campinas.

:rofl: :rofl:

Ik moest erg lachen, want het klinkt exact zoals mijn vrouw Serviƫ beschrijft. Of, vanuit haar ervaring India, Bosniƫ en Macedoniƫ. Pardon. De Noord-Macedonische Republiek.

Ze doet je de hartelijke groeten, en ze wenst je sterkte, omdat zij daar altijd gillend gek van werd. FWIW, ze is etnisch Servisch/Macedonisch maar op papier Kroatische. :slight_smile:

Ik ben voorgeprogrammeerd om over Grand Seiko en Nomos te beginnen, maar daar is niets objectiefs aan:

Ik raad Düsseldorf of Kopenhagen aan, als je weer eens in Europa bent. In beide steden vindt je heel erg veel horloges van heel erg veel merken. Amsterdam en Den Haag in alle ere. :slight_smile:

Beste Frank,
welkom op HF!

Oei, die Nomos is ook erg chique! Dank voor de tip.

1 like

Welkom Frank!

De ā€˜kleine’ voorstad van Sao Paulo.
Heb zelf dus aangetrouwde familie wonen in Holambra.

1 like

Welkom frank, de verslaving begint! :joy: