Omdat dit forum zo verslavend is, heb ik alweer een paar horloges in gedachten die me echt wel kunnen bekoren, alleen de ene zou ik nu meteen kunnen kopen, de andere niet (gezien mijn recente aankopen). Wat zouden jullie doen, ik vind ze allebei mooi maar het prijsverschil is wel heel groot.
Linkjes plaatsen mag toch nog ?https://www.chrono24.nl/louiserard/excellence-new--id9075554.htm
https://www.chrono24.nl/hublot/titanium-racing-grey--id5735505.htm
De Louis Erard ziet er stijlvol uit! Mooi horloge, en voor dat geld goed te doen… Alleen die verzendkosten!
Ik vind die Hublot eerlijk gezegd absoluut niet mooi, maar dat is een kwestie van smaak! - hij doet me trouwens denken aan de AP Royal Oak
4000 euro, of je een emmer leeggiet .
Ik zou beginnen met die ene kopen en dan rustig overdenken of je echt een Hublot of welk ander horloge wilt aanschaffen voor een bedrag van vier nullen.
Als je steenrijk bent is het een ander verhaal overigens.
Ik zou ze beide lekker links laten liggen wat een draken van horloges
Niet die Hublot😔
@Sebastiaan, de verzendkosten doen er niet toe in geval van de Louis Erard, die kan ik gemakkelijk zelf ophalen.
Dat is natuurlijk nogal een verschil qua prijs…
Ik vind persoonlijk de Hublot mooier maar ik kan niet in je portemonnee kijken; als de tijd die je moet sparen te overzien is (vakantiegeld komt eraan…) dan zou ik voor de Hublot gaan.
Dat scheelt weer! Wat voor horloges zijn al in de collectie? Wellicht makkelijker om te kijken wat je nog ‘nodig’ hebt!
P.S prijs maakt weinig uit merk ik?
Voor 4000 zou ik niet de Hublot kopen, niet mijn smaak en lijkt te veel op een Roal Oak. Maar goed dat is persoonlijk. De Louis Erard is wel een mooi eigenzinnig horloge. Die zou ik dus doen.
Erard ophalen in Gent
Ik heb bij de juwelier in Gent ook al mijn Rado gekocht dus die vertrouw ik sowieso, in Duitsland iets kopen is misschien niet zo verstandig?
In Duitsland kopen gaat prima hoor, zeker als je het ergens doet met voldoende positieve feedback en de mogelijkheid tot Trusted Checkout.
De hublot krijgt de meeste haat, maar vind ik de mooiste. Wel zou ik zoeken naar een mooie 2e hands, welke al de grootste afschrijving heeft gehad.
Stuur de verkoper eens direct een bericht, dikwijls wordt deze goedkoper als je rechtstreeks via hem koop en niet via chrono.
Heb hublot bij s&c in de etalage gezien, vind het flets en kil, de waarde is mij niet direct zichtbaar.
Klopt. Dat is het gevaar. Dat we dat hier allemaal volstrekt normaal vinden met zijn allen.
Daarom moet je, voordat je zo’n beslissing neemt, even van het forum af en weer terug in de echte wereld stappen. Dan ben je weer bij bewustzijn en kun je een weloverwogen keuze maken om al dan niet een sieraad voor duizenden euro’s aan te schaffen of dat geld bewaren voor de volgende auto, vakantie of calamiteit.
Absoluut zo!
Ik heb een voor mij zelf acceptabele bovengrens gesteld voor wat een horloge mag kosten. Dit heeft niks met banksaldo oid te maken maar met wat voor mij gevoel OK is om aan een horloge te spenderen.
Hoe mooi ik sommige horloges ook vind als deze serieus deze grens overschrijden dan zal ik deze nooit aanschaffen. Ja dat is soms best moeilijk en jammer, maar je moet grenzen stellen.
In die ‘echte’ wereld begrijpt men ons niet.
Daarom beter dit soort vragen hier op het forum voorleggen.
Klopt, ik denk dat de gemiddelde horlogebezitter hooguit een paar honderd Euro uit zal geven aan een horloge. En dat velen al snel aan het merk Rolex denken als men het over duurdere horloges heeft.
Kortom, buiten HF is alles heel beperkt over het algemeen denk ik.
Maar koop vooral wat je mooi vind en kunt betalen.