Nog effe sparen of nu al kopen

Het nadeel met deze horloges is helaas wel de (soms forse) afschrijving, maar als je daar geen problemen mee hebt, dan zou ik gaan voor degene die je horlogehart het liefste wilt hebben! :+1: Als dat betekent dat je wat langer zal moeten sparen, dan zij dat zo. Anders blijf je toch met de andere in je hoofd zitten denk ik!

Die Hublot ziet er gaaf uit. Is ook gemaakt van Titanium lees ik en zal vast super lekker om de pols zitten.

Nah. Eén van de meest wijdverbreide fabels op dit forum: als je niet voor het duurste gaat, dan gaat dat niet meer uit je hoofd. En langer sparen… ik vind dat altijd heel grappig. Op dit forum bestaat niet zoiets als “te duur vinden”. Nee hoor, als iemand zegt dat een horloge duur is dan wordt er als vanzelf van uit gegaan dat hij of zij dat niet kan betalen. Dus sparen maar.

Als je moet sparen voor een horloge van 4000 euro dan heb je te weinig reserves en moet je gewoon een horloge kopen dat veel minder duur is.

2 likes

Tja, soms lijkt het best wel decadent om veel geld te geven aan een horloge wanneer veel mensen moeite hebben om rond te komen, op het forum lijken er wel heel veel kapitaalkrachtige mensen te zitten. En niet te vergeten, ik wil volgend jaar een nieuwe badkamer. :grinning:

3 likes

Of je hebt geen 4000 euro over naast je reserves waardoor je er voor moet sparen.

Is niets mis mee om te sparen voor iets wat je wil hebben. Een gemiddelde auto is duurder.

3 likes

Een nieuwe badkamer heb je dan weer helemaal niets aan. Die kun je niet om je pols knopen om vrouwen mee te imponeren of mannen jaloers te maken.
En op dit forum zul je ook maar weinig likes verzamelen met een foto van een badkamer tenzij je met een dikke goudkleurige klatser om je zongebruinde pols en een gespierd lijf met je glaasje champagne in je 6-persoons jacuzzi zit.
Dehalve dat geld voor een badkamer beter besteden aan een horloge. Eventuele man,vrouw en/of kinderen kunnen zich ook wel wassen bij de regenton in de achtertuin.

9 likes

Dat is niet wat ik bedoel eerlijk gezegd. Want als je het geld hebt mag je dat uitgeven zoals je dat zelf wilt. Hoewel… niet aan drugs zou ik aanraden.

Dat lijkt zo ja.

En dit is dan weer wél wat ik bedoel.

Je zette een voet in de echte wereld en dacht ja… ik wil nog wel een nieuwe badkamer.
Nu ben je weer terug op het forum, de droomwereld en u gaat iedereen roepen:
“Kun je het niet betalen? Sparen! Ga toch sparen. Je krijgt spijt!”.

Kaat is zelf ook een vrouw. Ik weet niet of ze een vrouw heeft maar je gaat er denk ik van uit dat het een man is?
Verder is die regenton natuurlijk een prima alternatief.

1 like

Nee, aan mijn spaargeld wil ik net niet aanzitten, gewoon een paar maanden het restant van de rekening courant niet naar de spaarrekening maar naar de pretpot versluizen.

Dank, ik heb het even aangepast :sunglasses:

1 like

@Capibara, no problem, de kinderen heb ik wel. :rofl:

1 like

Om zoveel geld gaat het niet… toch?

1 like

Als je twijfelt tussen horloges van 500 en 4000 euro is die van 4000 volgens mij zijn geld nog niet waard ;).

1 like

Ik zou iets kopen wat minder afschrijft.

Gezien je huidige collectie zou ik gaan voor de Louis Erard. Een dressy horloge op leer heb je nog niet en deze “Cartier style” vind ik erg mooi voor een vrouw en de prijs is ook niet slecht, dan heb je tenminste nog een automaat.

De Hublot is niet erg geliefd en ook nog eens Quartz. Zie die op de lange termijn maar weer eens te slijten als het nodig is.

Maar als ik in jou schoenen stond en gezien je keuzes zou ik gaan voor een (gebruikte) Cartier Quartz. Dan heb je een iconisch merk/horloge, ligt kwa budget tussen deze 2 in en je hebt ook een horloge wat echt iets toevoegt aan je collectie.

Linkje voor de beeldvorming (heb geen banden met de juwelier)

2 likes

Ik word ook vaak geconfronteerd met Breitling door niet-horlogeliefhebbers.

1 like

Ik ben het wel met je eens. Maar toch:

Nutteloos*.

Nutteloos*.

*Met dien verstande dat het net zo nutteloos is als een horloge van een gelijkwaardig bedrag.

Iemand die zoveel geld uitgeeft dat hij geen calamiteiten meer op kan vangen, is sowieso niet te redden.

1 like

Ik niet, dat is niet gemiddeld hoor Breitling.

De Speedmaster Pro zat jaren in mijn hoofd, uiteindelijk toch een ander horloge gekocht en nu is ie zo goed als uit mijn hoofd, dus het kan :stuck_out_tongue_winking_eye:.

Super bedankt voor de tips allemaal, het zal de Erard worden al wil ik hem eerst nog wel om de pols zien, foto’s zeggen niet altijd alles. :yellow_heart:

1 like

Kopen wat je mooi vindt is altijd goed. Net als iemand anders had ik nog de suggestie om voor een Cartier te gaan.