Nog effe sparen of nu al kopen

haha misschien ben ik een toevallig afwijkende steekproef tegengekomen :rofl:. Laten we zeggen na Rolex komt men met Breitling op de proppen :grinning:

2 likes

@Temporis, de Tank van Cartier heb ik al omgehad en vond ik niet echt mijn ding, de Panthère daarentegen stond me dan weer wel. Teveel horloges, teveel keuze.

1 like

Oeps, ik begrijp nu de context pas van je post. Zo dus, ja inderdaad. Dat zijn wel de merken die de leek aan duur koppelt, samen met Omega. De meesten kennen die merken wel van naam.

Nu kende ik ook voordat ik hier kwam ook niet veel meer dan de gemiddelde etalagemerken hoor. Maar de gemiddelde horlogebezitter, wat ik ook was voor mijn lidmaatschap koopt echt niet zo snel iets boven de 500 denk ik. Daarboven is voor de meesten al “duur”, behalve hier. Hier worden ze even als vakantieklokje gekocht. Wat ik overigens ook overdreven vind.

Ik heb ook zeker geen goedkope horloges maar ben niet van plan om duurder te gaan. Ik heb liever 5 horloges dan 1 dure.

2 likes

Als je voor Hublot wil gaan dan is het mss ook goed om even op de site van @SuperC te kijken, daar staat er ook eentje, met een automaat, vind ik voor dat bedrag dan wel weer belangrijk:

https://www.ten2two.nl/product/hublot-super-b-chrono/

Alleen is de Hublot van TS een 33mm dameshorloge. Die bij Jaap op de website is 42mm…

1 like

Oh ja, da’s ook weer zo, misschien niet zo geschikt voor een smallere damespols.

Groot horloge vind ik zelf best mooi staan bij veel dames.

ja precies, ik bedoelde niet dat de gemiddelde niet-horlogeliefhebber een Breitling heeft :). Zou wel goede zaken betekenen voor Breitling :grinning:.

1 like

Die Hublot vind ik v.v.f. (verre van fraai😀), die Erard daarentegen zou ik zo bestellen, prachtig (dus neem maar snel een beslissing😀).

1 like

Een Cartier Santos Hommage (ok dat is een beetje unfair) of een quartz Hublot? (beiden overigens dames horloges 35mm en 33mm)

Ik zou in ieder geval niet voor de Hublot gaan. Zeker niet.

Misschien heb je hier wat aan. Welke horloges je op het oog hebt en of wij die mooi vinden doet er eigenlijk niet toe. Je twijfelt tussen een van 500 nu of doorsparen voor een een van 4000.
Het is natuurlijk duidelijk dat als je heel vaak een horloge van 500 euro koopt, je nooit dat van 4000 kunt kopen.
Maar wat als je bijvoorbeeld het volgende met jezelf afspreekt:
Je neemt een bedrag van 5000 en bedenkt hoe / hoe snel je dat bij elkaar krijgt. Bijvoorbeeld 1 jaar.
Dan permitteer je jezelf om in die periode 1 of zelfs 2 keer een horloge te kopen van een paar honderd euro terwijl dat dan niets afdoet aan je ‘spaarplan’ voor die mooie kletser van 4000.
Is een kwestie van budgetteren, plannen en jezelf er aan houden.
Steeds het horlogepotje plunderen als er 500 euro in zit schiet niet op: maak gewoon twee potjes!

1 like

Ben ik het niet met je mening eens. Het zijn horloges die niet binnen jouw smaak passen, maar ik vind ze eigenlijk wel gaaf. Weer eens wat anders als die standaard rolex-en die iedereen wil hebben.

Ik wil variëren en me zeker niet vastpinnen op 1 merk, prijs is niet onbelangrijk maar het horloge moet mij vooral aanspreken. Ik vind dat de meesten op het forum echt een aversie tegenover Hublot hebben terwijl ik persoonlijke de modellen van Seiko helemaal niks bijzonders vind.

2 likes

Oei, laat de reacties maar komen hoor :see_no_evil:

Ze zouden beide in je collectie passen, de Hublot doet mij niets en zou ik laten waar die is.
De Erard ziet er gezien zijn prijs aantrekkelijk uit.
Wil je perse een duur horloge erbij kijk dan nog eens verder, er is voor dat geld ( wat je nog niet hebt) zat moois te koop.

@Jasper, daarom dat ik het net zeg.:wink:

@Eastside, deze staat ook nog op mijn lijstje.
https://www.chrono24.nl/iwc/da-vinci-automatic-navy-blue-dial--ladies--id6389080.htm

Nou Kaat, opgelost. Iedere maand 600 euro netto in een horlogespaarpot douwen. Ervan uitgaande tenminste dat je al je spaargeld aan horloges uitgeeft. Anders moet er nog een spaarpotje naast, maar waarom zou je ergens anders voor sparen.
Kwestie van budgetteren. Dat ík daar niet aan heb gedacht.

2 likes

Afgelopen zondag op het vliegveld van Mexico stad eens rustig naar de Hublots staan kijken. Lagen een stuk of twintig, en zien er in het echt toch wel heel mooi uit.

Persoonlijk zou ik niet kunnen leven met de Hublot omwille van die scheef aangebrachte schroeven :confused:
Misschien eens kijken naar een Cartier Tank?