Seiko loves big pushers
Het lijkt gewoon wel also dat gephotoshopped is. Zo erg “misplaced” staan die dingen.
Brrr die a symmetrische plaat ga ik nog slechter op dan die pushers
Als deze echt 39 mm wordt, dan is het wel een aantrekkelijke optie.
SBDL091
full specs:
via google translate:
Wat een lelijk kuthorloge. Brrr.
Seiko maakt prima driehanders, Zeigerdatums en GMT’s, maar misschien moet het bedrijf maar eens uit de chronograaf business stop stappen.
Dat was een retorische vraag. Ik wil het niet weten, want het is lelijk. Als je een horloge op een stopwatch wilt laten lijken stel ik voor dat je rustig op bed gaat liggen tot die neiging weg is.
Het ligt helemaal aan de toepassing van het uurwerk, draai het 90 graden tegen de klok in, maak er een bullhead van en een titanium behuizing en dan krijg je dit:
Keurig symmetrisch, maar niet geschikt als dresswatch.
Brrr. Merk op dat voor mij, chronografen het niet bonter moeten maken dan dit:
En dan vind ik dit nog het meest speelse wat ik weet te waarderen:
Dat zijn ook flinke pushers, maar het ontwerp lijkt in balans te zijn. Kortom: De quartz chronografen doen het voor mij beter, van Seiko, dan de overige. Aan hun mechanische is altijd iets raars, of iets wat niet hoort, of een onbalans.
Huishoudelijk: Ik vind dat ik die Yema hier mag posten omdat Yema ooit van Seiko was, en hier ook daadwerkelijk een Seiko column wheel chronograaf in zit.
Hier heb ik nog nooit van gehoord.
Heb even snel gekeken op hun website.
Ziet er leuk uit en 5 jaar garantie.
Een big eye yacht-timer met 100m WR, mechanische Valjoux handwinder (OK, de sellita kloon), 13mm dik… Dat doen ze goed bij Farer. En nog in sprekende kleuren ook. Voor 1700 ballen.
Dat doen ze beter dan een 15mm dikke polsstopwatch voor 3200.
Ik vind het een leuk concept. Ik ben dan ook groot Seiko stopwatch fan.
Ze konden het vroeger wel. De 7a serie, de 6139/8, de 7000 flybacks. Stuk voor stuk top horloges en de Seiko’s die ik het leukste vind. Alleen tegenwoordig is het een stuk minder, alles is te groot en te dik en dan ook nog te duur. Die 3 items zijn helaas een terug kerend patroon bij de moderne automatische chrono’s.
Is dat een microbrand?
Ook mooi, 1000 ballen goedkoper en makkelijker te servicen, want cam & lever in plaats van column wheel en vertical clutch. I approve. Panda ook leuk. En Hamilton een leuk merk.
Yup. Al zijn ze al lang niet zo Micro meer.
Thanks, Hamilton is inderdaad een leuk merk. Niks mis met de prijs cq kwaliteitsverhouding
Ik vind hem erg mooi. Alleen begrijp ik niet waarom dit horloge onder de Prospex-lijn valt. Het is voor mij gewoon een dresser en de Presage-lijn leek mij dan ook logischer. Er is niets professioneels aan. Voor welke sport/activiteit zou dit model gebruikt kunnen worden?
Desk-diven natuurlijk!
Volgens mij is het een alpinist, dus ik denk iets van berg beklimmen of iets dergelijks? Overigens is deze wel 200m water dicht, dat is dan wel weer een redelijke pro-spec.