Nog meer Seiko 2021 modellen

Proficiat met deze topseiko, mm300 altijd goed.:+1::grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Epic design fail. Zo slecht.

Het spijt me geweldig, maar dat kan ook zonder hap uit de chapter ring te pakken he?

Als die gast van die review gelijk heeft, en het de veranderde ISO standaard is die er voor zorgt dat je die hap op drie moet hebben, dan zou ik de hele ISO organisatie laten vallen als een natte vaatdoek.

Kortom, als die lume snippet aan het eind van het datumveld de rigeur wordt voor elke Seiko duiker is dit dus inderdaad de laatste Seiko duiker geweest die ik ooit zal kopen:

9 likes

Second that

2 likes

Ik zou bijna uit pure balorigheid een 2021 Rolex submariner scoren. Al is het maar om de “stick to your guns” factor… Ik zie het die gasten al doen als half maantje naast de datum-loep zeg. :slight_smile: :slight_smile:

2 likes

Als er dan toch lume op de 3 uur positie moet zijn, kan de datumschijf dan niet volledig gelumed worden?

2 likes

Het zit er bij sommige duikers en wijzerplaten al jaren op (design feature, o.a. SBBN031, SKA371 etc) en heeft te maken met de 2,5 minuut precisie voor tijdaflezing die ze eisen in de norm, en als het niet voldoet aan de norm mag er geen “Diver’s” op de wijzerplaat.
Voorbeeldje:

ISO (en let op dat ook met inkepingen in de chapterring de print niet uit hoeft te lijnen, zie de omtrek van 3, 6 en 9 uur markers)

Niet langer ISO

Het kan wel netjes opgelost worden, maar zoals het nu is gegaan met de SLA modellen lijkt het wat teveel op een haastklus. Een stijlere hoek van de chapterring/rehout had een oplossing kunnen zijn, samen met een net geïntegreerd kader rondom de datumaanduiding. Citizen heeft het zelfs bij de NY0040 netjes opgelost naar mijn idee.:

3 likes

Dit is inderdaad een stuk eleganter, voldoet een rolex sub nu niet meer aan de iso norm.:joy::joy:

1 like

Bij de BFk hebben ze het netjes opgelost aangezien ze overal inhammen in dezelfde opzet gemaakt hebben.

1 like

Boeien? Iedereen die daadwerkelijk duikt gebruikt een Suunto.

Goed ontwerp prevaleert, en als er een standaardiseringsorganisatie is die zich heeft laten overreden om de standaard voor een anachronisme te vernieuwen… Tja.

Er is sinds 1960 al geen ene Rolex eigenaar meer te vinden die dat ook maar ene jota kan/kon boeien. :rofl:

Maar het kan wel mooi gedaan worden:

Ziehier. Gewoon een feature van de wijzerplaat.

En als je het dan wat minder elegant doet, dan heb je wel gelijk wat die BFK betreft, doe het dan overal:

4 likes

Dat klopt mij ook niet, maar Seiko schijnt het nogal belangrijk te vinden.:rofl::rofl:

1 like

Kijk uit, ik heb geen Suunto, ik duik niet en mijn waterbestendige horloges hebben de afgelopen jaren op hun diepst de bodem van de wasbak gehaald.
Ik heb gewoon een voorkeur van stevig, fucntioneel en betrouwbaar.

2 likes

Ik heb één keer een horloge gezien dat dat überhaupt deed, en dat was van een microbrand. Raar eigenlijk. Goed, zo’n wiel “kost” relatief veel lume maar dat kan toch niet de reden zijn dat we het nergens zien?

2 likes

Waar ik niet aan dacht toen ik het in de groep gooide: als je dan net aan het duiken bent om middernacht, en de datum verspringt, dan sta je weer even ver.

1 like

Zou dat gekrakeel over die nutteloze ISO standaard dan ook de reden zijn dat we nu al die datums op half vijf zien?

6 likes

Ik had de link nog niet gelegd, maar dat zal vast wel de reden zijn. als ik naar boven scroll zie je het idd enkel op de diver modellen.

1 like

Datum is voor mij iets wat de dial onderbreekt, drukker maakt, de dial is veel meer in balans zonder.
Daarbij als ik smorgens de datum aflees op de wekker, dan weet ik hem de hele dag en op de smartphone staat hij ook, dus overbodig, i.i.g voor mij.:rofl::rofl:

1 like

Iso :white_check_mark:
Lume op 3 in lijn met rest vd markers✅
Geen hap uit chapter ring✅

3 likes

En door… Het blijft maar nieuwe Seiko modellen regenen :rofl:

Nieuwe Astrons

1 like

En nieuwe Radio sync modellen

1 like

Nieuwe Presage’s

4 likes