De samurai is nog een alternatief, korte lug 2 lug.
De MM200 en 62MAS zijn op papier vrij fors, maar ze dragen gewoon goed.
De samurai is nog een alternatief, korte lug 2 lug.
De MM200 en 62MAS zijn op papier vrij fors, maar ze dragen gewoon goed.
Wel korte lug 2 lug maar vind ze altijd erg zwaar en daardoor ook groot dragen de stalen samurai
Ik heb ze beiden met enige regelmaat gepast, maar de lug to lug is gewoon te groot voor mij.
Hij is in ieder geval voller dan de SKX, dat zeker. Heb vandaag de hele dag een SKX gedragen en nu weer even de Samurai omgedaan. Hij voelt door de redelijk compacte vorm niet vervelend tijdens het dragen bij mij.
Ik heb de mini-Turtle gehad, maar hij deed het niet voor mij. Ik vond de dial ook absoluut niet aantrekkelijk, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Of toch niet, want hij is volgens mij al uit het assortiment.
De Seiko 5 in de SKX-kast is wat mij betreft echt een mode-horloge met alle gekke kleurtjes en 1001 thema’s. Allang niet meer het duikhorloge wat de SKX007 was.
De mini-turtle is een van de weinige moderne Seiko modellen die mij ook helemaal niets doet, dus je bent zeker niet de enige
Ja daar zet ik ook nog hoog op in! Maar ik hoop wel dat de maat enigszins bij de 42mm blijft steken. Veel groter en hij wordt alsnog lomp en zwaar.
Nu ik het erover heb. Als de MM300 (SLA021) rond de 40mm was geweest en iets minder dik was het een geduchte tegenstander voor veel duurdere horloges.
Mijn mm300 draagt gewoon heel prettig, maar ligt ook aan de vorm van de pols, de skx007/009
Dragen ook heel goed.
Kleinere duikers vind ik gewoon te klein voor een toolwatch, een dresswatch is een ander verhaal.
Iedereen gauw nog een skx scoren er is helaas geen vervanger, daarvoor is dit horloge teveel een icoon.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de MM300 nog een keer moet passen. Ik ben er wel heel nieuwsgierig naar!
Mijn SKX bevalt erg goed en ik dacht dat ik de Turtle ook wel kon hebben, maar hij is gewoon té zwaar dus dus gaat naar het blauwe hoekje.
De mm300 is toch wel de mooiste seiko duiker en voor velen de grailwatch, uiteindelijk streef je toch naar de mm300.
Beslist wel proberen, het is geen allemans vriend, veel ligt aan de vorm van je pols.
Lees net dat je de turtle te zwaar vind, helaas is de mm300 nog zwaarder.
Ik vind die andere 5 mooier, die kleine. Seiko had de marketing 100x beter gedaan als ze eerst dat model hadden gelanceerd en daarna de “Diver”.
Eens, ik heb een tijdje een mm200 op het oog gehad, opzich kon het nog net qua lug to lug maar wel veel twijfels.
Toen de spb149 tegen het lijf gelopen en een mm200 er gelijk naast gehad. Qua dragen scheelt het echt veel, de mm200 draagt echt groter, de spb149 draagt zo’n beetje hetzelfde als mijn skx007.
Welke kleur is je turtle?
Blij dat ik nog een SKX’je heb kunnen scoren bij monsterwatches enige tijd terug.
Overigens vind ik beide LE’s hartstikke mooi, maar niet echt bang for buck
De gilt SRP775, half jaar oud.
Dit model is één van de eerste Turtles sinds de re-launch in 2016. Naast de zwarte, blauwe en Pepsi. Deze in gilt ga je nog maar lastig vinden.
Laat maar weten als je interesse hebt.
Haha nóg zwaarder joh! Qu maat kan ik de Turtle wel hebben, maar het zware gewicht begint me tegen te staan.
Ik vind het wel echt jammer! Want de MM300 vind ik erg mooi. Maar ik vind het jammer dat hij niet iets ‘subtieler’ is qua maten en gewicht, zoals de Submariner.
Volgens mij is het een kwestie van wennen, ik kan hem de hele dag dragen en voel hem nauwelijks, maar ik draag ook een Oriënt saturation en deze draagt ook fijn en is nog zwaarder.
Het is zo’n mooi horloge jammer dat je hem te zwaar vind.