Nog tips over aanschaf horloge Omega Seamaster Planet Ocean

Heb veel nuttige tips en advies gehad begin dit jaar over de aanschaf van mijn eerste ‘echte’; het is een prachtige IWC Portuguese Automatic geworden en ik ben er ongelooflijk blij mee.

Naast zo’n prachtig horloge die het ‘zakelijk’ wat mij betreft erg goed doet, ben ik op zoek naar een mooi nieuw ‘sportief’ horloge. Ik heb momenteel (al zeker 10 jaar) een Tag Heuer CT1110 (is dat de juiste benaming) en die mag wel eens vervangen worden. Dat was die eigenlijk al door de IWC, maar nu ook echt als de sportieve vervanger.

Ik loop al een tijdje rond te kijken, heb onder andere naar de Breitling Superocean gekeken, maar ik lijk nu toch de Omega Seamaster Planet Ocean (de laatste nieuwe versie, standaard kleuren) het mooist te vinden.

Ik heb hierover eigenlijk twee vragen:

• Enige tips en adviezen over dit model ? Koop ik een model wat met zijn tijd is meegegaan, wat zijn de voor- en nadelen ten opzichte van de Breitling (en wellicht Rolex, waar ik ook naar gekeken heb) ? Uiteindelijk moet hij natuurlijk gewoon mooi staan om mijn pols, dat besef ik terdege natuurlijk :wink: ! Maar ben gewoon benieuwd wat de kenners vinden van dit model en wat er ‘leeft’ rondom het merk Omega en dus ook Breitling en Rolex ? Adviseren jullie mij nog naar een ander model te kijken van ander merk ?
  • Waar kan ik het beste tot aanschaf overgaan ? Gewoon een van de bekende webshops in Nederland (heb mijn IWC bij Lex Watches aangeschaft, tot volle tevredenheid over alles eigenlijk, maar die leveren geen Omega), of in het buitenland (kom veel in de US bijvoorbeeld; recent cruise door Bahama’s gedaan en daar word je echt doodgegooid met prachtige horloges, maar ik twijfelde of de prijzen wel zo goed waren) ? Ik zag dit model op William Wien Watches staan, die kom ik hier ook op het forum vaker tegen, die is ook betrouwbaar ?

Alvast dank !

Hoor graag jullie tips/adviezen; ben nog leek in de horloges, maar ik begin volgens mij een beetje verslaafd te raken :wink: !

Ha die Mattrob,

Met een Planet Ocean (PO) maak je altijd een goede keuze. Of het een betere keuze is dan een Breitling of een Rolex? Tja, dat ligt eraan wat je belangrijk vindt. Als je voor waardevastheid gaat, bv omdat je het misschien toch een keer wil verkopen, dan is een Rolex de beste keuze, voor de rest is het echt persoonlijk.
Als je voor een sportieve klok wil gaan, is een PO een heel goede keuze. Ik zou 'm wel eens gaan passen; de 42mm is namelijk nogal een “tonnetje” en voor de 45mm is een flinke pols, zeker 19cm, wel nodig. Ook is het best een dik horloge; al met al een forse klok. De Breitling ken ik alleen van de plaatjes, maar ook die zou ik even gaan passen. Een Rolex, in het geval een een sportieve klok, een Submariner, is ook een heel goede keuze, maar die kost je wel het dubbele.

Voor wat betreft William Wien; ik heb daar zelf 3 horloges gekocht en 1x vd garantie gebruik moeten maken; altijd ging alles erg vlot en soepeltjes, naast het feit dat ie goede prijzen heeft, zeker voor Omega.

Ik hoop dat je er iets aan hebt,

groetje,
Joep

Dank, nuttige tips. De Submariner is ook erg mooi, maar stuk duurder. Op Rolex krijg je niet al te veel korting tov retailprijs. Is het daar aan te raden om op Schiphol te kopen ? Daar betaal je ex BTW prijzen, lijkt dan erg aantrekkelijk ? Zie Submariner retailprijs op 6.850, terwijl online de prijs tussen 6.000 en 6.250 ligt. Dan zou Schiphol rond de 5.600 of zo zijn ?

Ik denk niet dat de prijzen op Schiphol zo laag zullen zijn, de prijzen die je online ziet zijn immers al de grijze handel prijzen. Daarnaast moet je natuurlijk ook een ticket naar een bestemming kopen om op Schiphol te kunnen kopen…

Hoi MattRob

Ik heb zelf 2 Omega’s gehad en dacht nooit meer aan iets anders te kopen.
Maar toen ik de Breitling superocean heritage zag heb ik na heel wat jaren een Breitling gekocht.
Ik heb zitten dubben tussen de Breitling superocean 44 steel ( geborsteld ) en de superocean heritage 46 chronographe.
Ik heb de superocean heritage 46 chronographe gekocht met een blauwe bezel en blauwe dial met een stalen milanaise band.
Het blauw knalt er niet uit maart kleurt rustig aan ( vind ik ).
De milanaise band geeft het horloge een klasieke style.
Je kan er een mooie rubberen ocean racer band op doen van bijbehorende kleur wat het horloge een sportief uiterlijk geeft.

mvg

IWC Aquatimer :wink:

Betreft de nieuwe PO, ik vind em wel me de tijd meegegaan, alleen persoonlijk niet op alle vlakken even fraai. De band is er beter op geworden met de schroeven ipv pinnen, maar hoewel de sluiting kleiner is geworden past niet alles er meer in. Hierdoor is ie iets dikker dan de band. Het uurwerk vind ik wel weer om te smullen. Heb lang getwijfeld tussen het nieuwe en 't oude model. Maar de grijze lunette vind ik niet zo chique staan als de ouwe zwarte. Wel meer tool, en dat is het klokje ook wel. En idd even goed passen, want de 2 afmetingen schilt toch wel in dragen. Het “tonnetjes” probleem had ik eerst ook, maar na het dragen van wat andere grotere/dikkere klokken is dat gevoel nu verdwenen. Wel vind ik de band wat aan de iele kant. Die is bij de 41mm SMP300 22mm, maar bij de 42mm PO 20mm.

Vergeleken met de Breitling en Rolex… Rolex is denk ik ook wat waarder vaster, maar voor de rest zal het toch echt smaak zijn. Hoewel… de fijnafstelling van Rolex schijnt ook best prettig te zitten.

En waar? Hoop recensies op het ervaring met toch? :slight_smile:

Dat ticket is niet zo’n probleem, sta elke maand wel keer op Schiphol voor vluchten. Ik dacht te zien dat reguliere prijs € 6.850 was, en dat die dus op Schiphol 21% goedkoper zou zijn. Maar misschien is dat niet zo.

In ieder geval dank allemaal voor de tips, ga zeker niet over 1 nacht ijs (heb ongeveer 5 jaar gedaan voordat ik knoop had doorgehakt over de IWC), ga lekker wat passen en bekijken de komende tijd !

MattRob Schreef:

Dat ticket is niet zo’n probleem, sta elke maand
wel keer op Schiphol voor vluchten. Ik dacht te
zien dat reguliere prijs € 6.850 was, en dat die
dus op Schiphol 21% goedkoper zou zijn. Maar
misschien is dat niet zo.

In ieder geval dank allemaal voor de tips, ga
zeker niet over 1 nacht ijs (heb ongeveer 5 jaar
gedaan voordat ik knoop had doorgehakt over de
IWC), ga lekker wat passen en bekijken de komende
tijd !

Kopen op Schiphol scheelt je wel degelijk. Als je koopt op het internationale gedeelte koop je taxfree, en dien je bij terugkomst de heffingen te voldoen. Als je koopt op het Schengengedeelte (de shop voor de B/C pier) krijg je de btw als korting en ben je klaar.

Een SND koop je daar voor ruwweg 5050 euro, wat een topprijs is. Helaas zijn er in de Schengenshop altijd veel minder modellen voorradig en wordt er niet een model uit de internationale shop voor je gehaald.

Edit: Naar mijn mening heb je met het oude type PO, voor ongeveer 2500 euro een van de mooiere sportieve horloges te pakken.

Ik denk dat je niet echt een verkeerde keuze kunt maken. Ik heb ook gekeken naar een Planet Ocean, maar koos na lang wikken en wegen toch voor de Breitling Steelfish. Draagt zeer prettig en is een mooi robuust horloge zonder al te schreeuwerig te zijn (zoals sommige Breitlings wel eens kunnen zijn naar mijn smaak). Ik vind hetzelfde gelden voor een Planet Ocean al is die nog iets rustiger. Ik heb recent de nieuwe Planet Ocean om gehad. Prachtig met die open achterkant. Met name de chrono vind ik fantastisch. Echter, ook behoorlijk aan de prijs. Ik schaf hem zeker nog een keer aan. Succes en veel plezier met je keuze!

Hoi MattRob,

Ik ben zelf in het bezit sinds januari dit jaar van een Omega PO Big Size 45.5 mm met het 2500 caliber D uurwerk. Met mijn 18 cm pols is hij naar mijn mening absoluut niet te groot. Aangeschaft bij Lexwatches in Enschede perfecte service en de klok er persoonlijk opgehaald, aanrader Lexwatches.

Weet dat hij nu niet meer Omega verkoopt, reden weet ik niet maar maakt voor de garantie voor mij niks uit.Als er wat gebeurd binnen het garantie termijn wordt de klok gewoon via Lexwatches gerepareerd.

WWW is ook een aanrader, zoals meerdere hier op de site aangeven er een klok te hebben gekocht naar grote tevredenheid.

Had een Breitling Crosswind maar daar was ik naar 11 jaar gewoon op uitgekeken, een mooie klok, 2 tone uitvoering met blauwe wijzerplaat en 18 krt subdials,uit 2001
Lederen band, geweldige klok maar redelijk druk qua wijzerplaat. En je smaak verandert na zoveel jaar ook weer eens en ben dus voor het wat rustigere design gegaan, de PO dus.

Ach de Breitling verkocht voor de prijs waar ik hem 11 jaar geleden voor gekocht had, niet verkeerd dus! blijven dus naar mijn mening redelijk waarde vast! moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik hem 11 jaar terug kocht met 30% korting. Officieel met doos en papieren.

De Rolex is ook een icoon en hoeft verder geen uitleg, vind hem mooi maar naar mijn mening net even te klein. En het grootste nadeel vind ik van de Rolex dat je continu moet aanhoren van anderen is ie ECHT!! en dat wordt je na 10 keer ook wel spuugzat, alhoewel kenners het toch meestal wel zien dat ie echt is.

Niet helemaal waar want er zijn exemplaren erbij die zelfs een dealer onder de loep moet nemen of ie wel echt is. Jammer van zo,n schitterend merk.

En de prijs is zeker niet mals maar voor de liefhebber zeker geen obstakel en hij blijft waardevast. Collega van me heeft een Rolex Paul Newman uitvoering uit 1968 helemaal in originele staat, zijn er een stuk of 3 van in europa.

Hoorde wat er voor deze klokken betaald wordt, waar het zweet je op het voorhoofd van gaat staan:(, zeg maar bizar! dus prijzen tussen de 50 en 350 duizend euro! ik stond even te tollen op de pootjes toen ik de klok in de handen had.

Heb er ooit een gevonden in frankrijk via Ebay en daar werd 80 duizend voor gevraagd. Sommige sites melden dat deze Paul Newman uitvoeringen via veilingen zijn verkocht voor 375 duizend euro! weet uiteraard niet of het waar is , kan dat niet traceren.Mijn collega was vroeger kunsthandelaar maar na 3 overvallen heeft hij de pijp aan maarten geven en doet het nu rustiger aan:z

Ooit heeft hij een verhaal verteld dat hij in het midden oosten (weet niet meer welk land) was en deze klok droeg en dat hij bij een juwelier stond te kijken naar leuke klokken en deze zag zijn PNwman en spontaan aanbood om 3 nieuwe rolexen uit te zoeken in ruil voor zijn klok. Hij wist toen niet exact wat deze klok waard was( uiteraard wat een gek er voor geeft) maar het lampje begon te branden.De klok was heel veel meer waard dan dat hij er toen der tijd ervoor heeft betaald en als ik dat had geweten…:X

Maar ala ik ben zeer tevreden over de Omega en draag hem met plezier, hoop dat je een keuze kan maken maar daar twijfel ik niet aan. De voorpret is al een genot op zich! succes met je zoektocht enne kijk ook eens bij Panerai…:smiley: wat een geweldige klokken zitten er tussen zeg!:~ maar laat je je vooral niet gek maken:D

Dank, leuk verhaal om te lezen ! Ik had ook Lex Watches gevraagd, maar levertijden waren te lang/onbetrouwbaar en marges te laag :wink: ! Panerai ben ik persoonlijk niet zo weg van … Ik ga nog lekker even genieten van de voorpret !

Bigrosa Schreef:

En het grootste nadeel vind ik van

de Rolex dat je continu moet aanhoren van anderen
is ie ECHT!! en dat wordt je na 10 keer ook wel
spuugzat, alhoewel kenners het toch meestal wel
zien dat ie echt is.

Draag je zelf Rolex zodat je dit uit eerste hand hebt ondervonden? Er wordt mij namelijk NOOIT gevraagd of mijn horloge echt is… Wat mij betreft is dit totaal geen argument om geen Rolex te kopen.

Ben in bezit van de PO8500, de 42mm versie.
Superklok en enorm nauwkeurig uurwerk. Op staal gekocht en OEM rubber erbij gekocht.
Had hiervoor de PO2500, 45mm en verkocht voor de huidige PO.
Maar als Rolex eenmaal in je hoofd zit…krijg je het er moeilijk uit, hoe blij ik ook ben met de PO.
Vanwege het te grote prijsverschil kijk ik het nog even aan…maar overweeg idd verkoop van het setje.
Lastig allemaal…horloge hobby :wink:

Bert1 Schreef:

Bigrosa Schreef:

En het grootste nadeel vind ik van

de Rolex dat je continu moet aanhoren van
anderen
is ie ECHT!! en dat wordt je na 10 keer ook wel
spuugzat, alhoewel kenners het toch meestal wel
zien dat ie echt is.

Draag je zelf Rolex zodat je dit uit eerste hand
hebt ondervonden? Er wordt mij namelijk NOOIT
gevraagd of mijn horloge echt is… Wat mij
betreft is dit totaal geen argument om geen Rolex
te kopen.

Kan me wel voorstellen dat het na een tijdje ook niet leuk wordt. Maar ik heb dat probleem gelukkig ook niet.

Spoon1 Schreef:

Ben in bezit van de PO8500, de 42mm versie.
Superklok en enorm nauwkeurig uurwerk. Op staal
gekocht en OEM rubber erbij gekocht.
Had hiervoor de PO2500, 45mm en verkocht voor de
huidige PO.
Maar als Rolex eenmaal in je hoofd zit…krijg je
het er moeilijk uit, hoe blij ik ook ben met de
PO.
Vanwege het te grote prijsverschil kijk ik het nog
even aan…maar overweeg idd verkoop van het
setje.
Lastig allemaal…horloge hobby :wink:

Voor mij gaat het om de variatie. De Rollie ligt nu alweer een paar maanden bij de bank. En het begint weer behoorlijk te kriebelen. Vooral omdat ik naast m’n ospolmle wil leggen. Maar na een poosje de dweller omgehad te hebben, gaat 't toch weer kriebelen om weer wat anders op te halen.

Even op Schiphol nagevraagd, en daar kost hij € 5.785 inderdaad, dus toch weer € 165 goedkoper dan de goedkoopste aanbieder online (die voor € 5.950 aanbiedt).

Nadeel wanneer ik hem in internationale terminal koop, is dat ik zonder BTW koop en dus formeel bij terugkomst BTW moet afdragen over de aankoop. Ik heb dan natuurlijk de doos en alles in mijn bagage, dus dat is wat onhandig. Dan zou ik hem in Schengen moeten kopen, want daar koop je voor hetzelfde bedrag inclusief BTW en heb je geen probleem.

MattRob Schreef:

Even op Schiphol nagevraagd, en daar kost hij €
5.785 inderdaad, dus toch weer € 165 goedkoper dan
de goedkoopste aanbieder online (die voor € 5.950
aanbiedt).

Nadeel wanneer ik hem in internationale terminal
koop, is dat ik zonder BTW koop en dus formeel bij
terugkomst BTW moet afdragen over de aankoop. Ik
heb dan natuurlijk de doos en alles in mijn
bagage, dus dat is wat onhandig. Dan zou ik hem in
Schengen moeten kopen, want daar koop je voor
hetzelfde bedrag inclusief BTW en heb je geen
probleem.

Klopt. Het is dan alleen afwachten of ze het horloge in die shop op voorraad hebben.

Inderdaad, hij lag er nu wel, maar ga toch liever voor Schengen … Hopelijk hebben ze hem dan daar, alhoewel ik komende paar maanden net alleen maar internationaal moet vliegen …

Inderdaad, hij lag er nu wel (ging hard zeiden ze), maar ga toch liever voor Schengen … Hopelijk hebben ze hem dan daar, alhoewel ik komende paar maanden net alleen maar internationaal moet vliegen …

Ook al vlieg je internationaal, dan nog kun je via Vertrekhal 1 het passagiersgedeelte op. Langs de Schengen-shop en daarna door de paspoortcontrole naar het internationale gedeelte.

Ik weet alleen niet zeker of je met een internationale boardingkaart kunt kopen op het Schengengebied. Dat kan ik wel even voor je nakijken.